Gå til innhold

helt fortvila


Gjest Hmmm

Anbefalte innlegg

Er helt fortvila! Har blitt syk igjen: kasta opp om morningen(ufrivillig selvfølgelig), er kvalm, har sug i magen, litt svimmel og slapp.

Ingen leger finner ut hva som er galt med meg, og pga dette har jeg også fått angst. Kjenner ikke noe til angsten nå, men bare gråter og gråter fordi jeg orker ikke være syk mer, dette har pågått i 2,5 år.

Har fått henvisning til psykiater og psykosomatisk poliklinikk, men alt tar jo så forbaskade lang tid. Innen jeg kommer meg dit har jeg sikker grått et hav av tårer og elver med oppkast. Godtar ikke at ingen finner noe, jeg vet det er noe, det må det være enten det er fysisk eller psykisk. (er ikke hypokonder) Klarer ikke å finne noen årsaker eller traumer som skal gjøre at jeg er dårlig psykisk og det fysiske mener legen min er helt sjekket ut.

Er så lei av dette. Vil bare være som alle andre, frisk- da blir jeg også glad.

Og stakkars familien min som må slite med dette- ingen vet noen ting!

Er så lei meg og oppgitt, er trøtt av det hele.

Er ellers en glad og fornøyd jente, men når jeg blir syk som nå, detter hele verden sammen igjen.

Er så drittlei av å ikke vite hva som er galt med meg, bare det er til å bli gal av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg, forstår godt at du er fortvilet. Slitsomt å være syk, når ingen kan sette diagnose.

Du er i det minste henvist videre til psykiater og klinikk, det skal du se på som et lyspunkt! Selv om du ikke tror det er noe der, kan det jo likevel være noe i "psyken din" som gjør deg syk, og som eksperter kan finne ut av. Og når de vet hvorfor du reagerer slik, kan de kanskje også finne en behandling. Det er vel like bra å bli frisk av en psykisk lidelse som av en fysisk lidelse?Uansett er angsten din en psykisk lidelse som du vil ha godt av å få snakket med noen om.

Ellers: HVA har legen din sjekket ut av mulige fysiske årsaker til at du er dårlig? Det er masse mennesker med erfaring fra en haug med ulike diagnoser innom disse siden hver dag. Hvis du bare er litt mer spesifikk i beskrivelsen av situasjonen din, så kan det hende det dukker opp råd fra noen som har hatt akkurat det samme.... Jeg lurer for eks. på om de har sjekket hormonbalansen din, spesielt med tanke på stoffskiftet? Eller på om du er utredet med tanke på magekatarr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, forstår godt at du er fortvilet. Slitsomt å være syk, når ingen kan sette diagnose.

Du er i det minste henvist videre til psykiater og klinikk, det skal du se på som et lyspunkt! Selv om du ikke tror det er noe der, kan det jo likevel være noe i "psyken din" som gjør deg syk, og som eksperter kan finne ut av. Og når de vet hvorfor du reagerer slik, kan de kanskje også finne en behandling. Det er vel like bra å bli frisk av en psykisk lidelse som av en fysisk lidelse?Uansett er angsten din en psykisk lidelse som du vil ha godt av å få snakket med noen om.

Ellers: HVA har legen din sjekket ut av mulige fysiske årsaker til at du er dårlig? Det er masse mennesker med erfaring fra en haug med ulike diagnoser innom disse siden hver dag. Hvis du bare er litt mer spesifikk i beskrivelsen av situasjonen din, så kan det hende det dukker opp råd fra noen som har hatt akkurat det samme.... Jeg lurer for eks. på om de har sjekket hormonbalansen din, spesielt med tanke på stoffskiftet? Eller på om du er utredet med tanke på magekatarr?

Hei og takk for svar. Litt mer om hv alegene har sjekket ut og hva de satt som en "midlertidig" diagnose:

Har sjekket magesår,magekatarr,CT og MR av hodet, matintoleranse, cøliaki, matallergi, stoffskiftet, vært hos kiropraktor (de mente forøvrig at jeg hadde en svakhet og låsning i rygg/nakke som kunne forårsake slike symptomer, men legene mente det var usannsynelig) indremedisiner,nevrolog, manuellterapeut, magnetterapi, akupunktur, homeopat, øre-nese-hals og vanlige blodprøver da.

Fikk en såkalt diagnose av en tidligere lege: virus på balansenerven. Jeg spurte om han var sikker (siden det ikke kan påvises) og da svarte han." Ja sikker og sikker, virus på balansenerven er egentlig noe vi sier når vi ikke vet helt hva det er som er galt." Hæ? tenkte jeg, men slo meg til ro med det siden min klasseforstander hadde dette året før og fikk beskjed om at det ikke kunne ta så mye lenger tid nå siden jeg hadde da gått med det i 1 år. Vel, her sitter jeg 1,5 år senere hvor det er utallige leger som mener at det IKKE er virus på balansenerven.

Forvirret, ja jeg og.... Dette virker rimelig håpløst, men som en lege sa til meg :"har du klart deg i 2 år, klarer du deg nok litt til...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fortvilet,

Du har sannsynligvis angst, alle symptomer tyder på det. Cipramil er en "lykkepille" som hjelper godt for angst.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...