Gå til innhold

Dere kvinner med mannlig fastlege - kunne dere kledd dere naken og latt fastlegen undersøke dere på private steder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kunne ihvertfall jeg ALDRI gjort/klart.selvom jeg stoler på min fastlege så ville det vært helt utenkelig. Hadde heller dødd av blodforgiftning i vagina enn å la han undersøke meg nedentil liksom. Også leser man om kvinner som drar til fastlegen på undersøkelser der legen tar 2 fingre inn i henne. Vet ikke om dette er vanlig ved gynekologisk undersøkelse eller ikke. Jeg antar det er vanlig. Jeg har selv aldri vært på det. Men altså aldri i livet med mannlig lege. Må det til så blir det noen tusen på privat kvinnelig lege. Skjønner ikke hvordan kvinner klarer. Og spesielt når det tydeligvis fins så mange ekle perverse leger som filmer og voldtar på legekontoret. 

Anonymkode: c27f2...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt ukomplisert. Og er mest vant til at det er mannfolk som roter rundt der nede.

Og jeg har til og med hatt en fastlege som jeg var  i jevnlige møter med i en annen forbindelse. Heller ikke dette var problematisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det kunne ihvertfall jeg ALDRI gjort/klart.selvom jeg stoler på min fastlege så ville det vært helt utenkelig. Hadde heller dødd av blodforgiftning i vagina enn å la han undersøke meg nedentil liksom. Også leser man om kvinner som drar til fastlegen på undersøkelser der legen tar 2 fingre inn i henne. Vet ikke om dette er vanlig ved gynekologisk undersøkelse eller ikke. Jeg antar det er vanlig. Jeg har selv aldri vært på det. Men altså aldri i livet med mannlig lege. Må det til så blir det noen tusen på privat kvinnelig lege. Skjønner ikke hvordan kvinner klarer. Og spesielt når det tydeligvis fins så mange ekle perverse leger som filmer og voldtar på legekontoret. 

Anonymkode: c27f2...a72

Ja selvfølgelig, uten problemer. Herregud det er et underliv, en kroppsdel som alt annet.

Anonymkode: 96ef7...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde heller dødd av livmorhalskreft enn å få en lege egentlig samme hva slags kjønn å gjøre ting i underlivet. Har opplevd så masse overgrep tidligere og har ptsd så det klarer jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: c27f2...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og spesielt når det tydeligvis fins så mange ekle perverse leger som filmer og voldtar på legekontoret. 

Det finnes ikke mange av dem. Derimot er det mange gynekologer, uansett kjønn, som tar denne spesialiseringen fordi de ønsker å jobbe med fødselsmedisin. Hovedårsaken er ikke at de liker å fingre med fremmedes kjønnsorganer. 

For dem er det rutine, det er nødvendigvis slik at gynekologer har kvinnelige pasienter. For pasienten handler det ofte (f.eks. ved graviditet og fødsel) om en "større begivenhet", i betydning viktigere hendelse i livet.

Jeg har både tatt gynekologiske undersøkelser, vært gravid, gått til svangerskapskontroll og født, spontanabortert og derfor tatt uskrapning, hatt egguttak til prøverørsforsøk og fjernet underlivscyster kirurgisk. Så helsepersonell av begge kjønn har både sett og kjent på underlivet mitt.

De mest negative erfaringene har jeg fra gynekologisk poliklinikk etter at jeg hadde spontanabortert hjemme. Både med tanke på hvordan jeg ble møtt menneskelig og med tanke på hvor hardhendte de som undersøkte meg, var. De var kvinner alle sammen. (Og ja, jeg var selvsagt litt ekstra sårbar i akkurat den situasjonen, men det burde de faktisk ta med i betraktningen, og jeg er ikke noen sart person.)

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde heller dødd av livmorhalskreft enn å få en lege egentlig samme hva slags kjønn å gjøre ting i underlivet. Har opplevd så masse overgrep tidligere og har ptsd så det klarer jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: c27f2...a72

Det blir sikkert noe helt annet når man har opplevd overgrep ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mannlig fastlege. Jeg lar ham gjøre alle undersøkelser utenom gynekologisk. 

Han har vært min lege siden før fastlegesystemet kom så han er nesten som en "far" for meg (misforstå meg rett). Jeg hadde derfor ikke vært komfortabel med gynokologisk undersøkelse, der vil jeg ha en kvinne. 

Men han er så profesjonell og har vært i gamet så lenge at alt annet synes jeg er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd min mannlig fastlege har kvinnelig sykepleier tilstede ved gynekologisk undersøkelser. 

Anonymkode: c11b0...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg hadde heller dødd av livmorhalskreft enn å få en lege egentlig samme hva slags kjønn å gjøre ting i underlivet. Har opplevd så masse overgrep tidligere og har ptsd så det klarer jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: c27f2...a72

Men da er jo situasjonen en helt annen enn for oss som ikke har opplevd noe slikt og derfor ikke har noen problemer med at vår mannlige fastlege foretar underlivsundersøkelser. At du ikke klarer det, skjønner jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kunne ihvertfall jeg ALDRI gjort/klart.selvom jeg stoler på min fastlege så ville det vært helt utenkelig. Hadde heller dødd av blodforgiftning i vagina enn å la han undersøke meg nedentil liksom. Også leser man om kvinner som drar til fastlegen på undersøkelser der legen tar 2 fingre inn i henne. Vet ikke om dette er vanlig ved gynekologisk undersøkelse eller ikke. Jeg antar det er vanlig. Jeg har selv aldri vært på det. Men altså aldri i livet med mannlig lege. Må det til så blir det noen tusen på privat kvinnelig lege. Skjønner ikke hvordan kvinner klarer. Og spesielt når det tydeligvis fins så mange ekle perverse leger som filmer og voldtar på legekontoret. 

Anonymkode: c27f2...a72

Det finnes selvfølgelig ikke mange ekle perverse leger som filmer og voldtar, - det skjer nesten aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det har jeg gjort, men det er mange år siden. Jeg trives ikke i situasjonen akkurat, men har heller ikke problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mer problemer med at det er fastlegen enn med kjønn. Har fått henvisning til gynekolog fra fastlegen, gynekologen var mannlig, ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Aldri. Men nå er jeg slik at jeg må jeg ha narkose for å få gjennomført gynekologiske undersøkelser og prosedyrer - uansett kjønn. 

Anonymkode: 8e99d...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan knapt gå på vanlig time til fastlegevikaren fordi han ligner for mye på en av overgriperne mine. Og så er skikkelig dårlig også. 

Anonymkode: 8e99d...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan knapt gå på vanlig time til fastlegevikaren fordi han ligner for mye på en av overgriperne mine. Og så er skikkelig dårlig også. 

Anonymkode: 8e99d...3a3

Da kan du vel bare bytte fastlege?

Anonymkode: 96ef7...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Da kan du vel bare bytte fastlege?

Anonymkode: 96ef7...227

Nei. Det er ikke lenger «bare å bytte fastlege». 

Anonymkode: 8e99d...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...