Gå til innhold

Jordmor ang. beroligende under graviditet


Gjest Arlene

Anbefalte innlegg

Jeg er i i uke 31 og har vært innlagt på sykehus i 2 uker pga mye kynnere og forkortet livmorhals. Under oppholdet fikk jeg 3 ganger daglig nozinan tabletter (5 mg), jeg tok riktignok bare 2 om dagen, men jeg leser at dette preparatet ikke bør brukes under graviditet? Det bør vel være rimelig trygt siden jeg fikk det på sykehuset? Blir litt i tvil her..please svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du kan garantert være sikker på at du på en spesialavdeling ikke har fått noe som kan skade fosteret. Det hender at man må vurdere litt annerledes enn det som anbefales i felleskatalogen (om medisiner). Når man må vurdere faren for å føde for tidlig mot den meget lille faren for bivirkninger ved medisinbruk, er det ikke tvil om hva som må prioriteres. I prinsippet anbefaler man ingen å ta medikamenter i svangerskapet, men enkelte ganger må man og da er det viktig at det blir nøye oppfulgt av kyndig helsepersonell. Tviler på at du kunne være i bedre hender enn på sykehuset. Du hadde neppe blitt utskrevet hvis de ikke anså faren for å være over.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...