Gå til innhold

Kiralanalyse i rettsak om kjøring i ruspåvirket tilstand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Skal i rettssak snart , hvor jeg er tiltalt for å kjøre i påvirket tilstand. Ble fratatt førerkortet i et halvt år, men fikk det grunnet slett politiarbeid tilbake. Politiet ville beholde førerkortet fram til hovedrettsaken, men fikk ikke medhold i tingretten, da de allerede hadde sendt førerkort tilbake til meg, ved en glipp.

Sakkyndigrapporten sier at 44 % av amfetaminen jeg hadde i blodet stammet fra aduanze (får dette foreskrevet av lege grunnet adhd). Resten mente sakkyndig at stammet fra «gateamfetamin». 
Dette er ikke tilfelle, men det jeg ikke visste var at ved en speiling ved en kiralanalyse vil dex og lisdex vises hver for seg. 
Jeg hadde fått et brett med Dexamfetamine sulfat 5 mg av en venn, da hen mente det var et mye bedre alternativ enn aduanze. 
Desverre den dagen trafikkuhellet var ute (skal sies at det kun var skade på bilen, ingen personskade, bilen sto usjenert til og var ikke til hinder for andre biler, og kun meg til stede) så tenkte jeg prøve disse nye adhd-medisinene, uten å tenke videre over det. Politiet kom først til meg 3 timer etter ulykke , og da hadde jeg inntatt aduanze , da jeg i sjokk over ulykken, trodde det var pga uoppmerksomhet). 
Kan noen forklare hvordan dette vil se ut ved en kiral analyse. 
Ja, jeg gjorde en «bommert» ved å prøve ut en annen type ADHD-medisin som ikke var skrevet ut til meg, og tenkte ikke over det som noen som helst form for rus, men som medisin ift min diagnose. 

Anonymkode: 68599...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...