Gå til innhold

lege med dårlig tid


Nedia

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

En stund siden jeg har skrevet nå. Ting er bare blitt verre. Men i hvert fall, var med lege i dag. Skulle ha en attest til skolen anngående fravær. Snakket litt ellers også, men ikke så mye. Jeg klart jo ikke å si i fra hvor dårlig det går med meg nå. Og det virket ikke som om hun hadde fått med seg at jeg sliter med maten. Fikk liksom aldri sagt at jeg kaster opp og skader meg selv heller.... Ja, ja..... skal antaklig bestille en legekontroll en eller annen gang om ikke så alt for lenge. Så da får jeg prøve å forberede meg skikkelig og fortelle.... Ja, ja............ Dessuten så fikk jeg ikke særlig lang tid inne hos henne, for hun hadde så mange pasienter og hun var allerede 30. minutter forsinket *sukk* og da er det jo ikke så lett å fortelle om ting, når tiden er knapp lievel...... HVORFOR MÅ DET VÆRE SÅNN!!!!!!! HVORFOR HAR LEGER SÅ DÅRLIG TID TIL Å HØRE PÅ PASIENTENE SINE????? Men en ting gjorde meg litt betrygget, hun sa jeg bare måtte komme igjen hvis det var noe. Det var jo fint. HMSK, må begynne å spare jeg nå da, til neste legetime, for det er jo så helvetes dyrt!!!!! HALLO, HVORFOR SKAL DET VÆRE SÅ JÆVLIG INNVIKLA OG KOMPLISERT OG VANSKELIG Å FÅ HJELP!!!!

Hater alt og alle, men meste meg selv. Har begynnt å vandre på en vei det er lenge siden jeg har gått. Og det skremmer meg. Jeg vil ikke snu, og det er snart forsent å forsøke på det. Hjelp, hjelp, jeg trenger hjelp for svarte!!!!!!

Katya: jeg tenker masse på deg, det vet du!!!!!!! Glad i deg! Og jeg skal maile, det lover jeg deg.

trist klem til alle fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ring legen og si at det er noe du vil prate med henne om! si at hun må ta seg god tid, og så forteller du henne det. og nedia for min skyld og for din, prøv å snu, si at det nytter! jeg er så glad i deg! du er vennen min!

masse bekymrede klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vannliljen

Kjære nedia=) Det begynte å bli en stund siden du hadde vært her! Kan du love meg at du oppsøker legen en gang til og forteller alt..? Virker som du har det ganske jævlig, så du må få hjelp!! Men at jeg skjønner ikke helt: passer ikke psykologen på? Det er jo litt dårlig hvis han ikkegjør det! Jeg håper kjempemassemasse at du får hjelp snart, du har ikke fortjent å ha det sånn:(:(!!!!! Bryr meg om deg ! Ps.jeg er litt treg til å skrive mailer for tida.....

Mange klemmer fra en som er glad for at du er tilbake=) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Nedia ! Mange leger føler ofte at de har for liten tid til hver pasient, de må holde seg innen et tidsskjema. Det å komme til en lege som jobber i alm.praksis, som kanskje har kun 20min. til hver pasient kan for svært mange oppleves som avvisende. Dersom legen din blir bedre kjent med deg kan han/hun sette av mer tid til deg. Det tar mye lenger tid å snakke med en pasient som f.eks skal fortelle om sin spiseforstyrrelse og hvordan vedkommende har det, enn det å kontrollere ørene til et barn som har hatt ørebetennelse. Ofte vet ikke legen hvorfor pasienten kommer,- før pasienten har kommet inn på kontoret. Mange som sliter med spiseforstyrrelse har også vanskelig for å klare å fortelle om hvordan "de egentlig har det"- og da er det ekstra viktig å ha litt ekstra tid. Kanskje du kunne skrive et brev til legen din og fortelle litt om hvordan du har det? Legen har da lest brevet før du kommer neste gang og det kan kanskje være lettere for deg å fortsette samtalen? Du kan også sette opp en liste som du har med deg til legen- over ting du ønsker å fortelle, lurer på osv. Du og legen din kan sammen finne ut om du kanskje trenger oppfølgning av psykiater/psykolog- hvor timene som regel er 45-60min., altså mer tid til samtalen enn et vanlig legekontor. Lykke til videre med å bestille en ny legekontroll og mot/kraft/vilje til å gjennomføre den!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære nedia=) Det begynte å bli en stund siden du hadde vært her! Kan du love meg at du oppsøker legen en gang til og forteller alt..? Virker som du har det ganske jævlig, så du må få hjelp!! Men at jeg skjønner ikke helt: passer ikke psykologen på? Det er jo litt dårlig hvis han ikkegjør det! Jeg håper kjempemassemasse at du får hjelp snart, du har ikke fortjent å ha det sånn:(:(!!!!! Bryr meg om deg ! Ps.jeg er litt treg til å skrive mailer for tida.....

Mange klemmer fra en som er glad for at du er tilbake=) -

Psykologen min bryr seg liksom ikke om hvordan det går med maten. Hun vil vite hva jeg tenker og føler og bla bla bla... Føler vi ikke snakker helt det samme språket. Skulle i hvert fall ønske at hun ville samarbeide med en lege.... Jeg trenger oppfølging, det vet jeg.... *sukk* Men BUP her jeg bor er litt "merkelige". De vil helst ikke samarbeide med noen, ønsker ingen innblanding fra noen. Behandleren min vil ikke at jeg skal snakke med noen andre enn henne. Det synes jeg er vanskelig. Jeg kommer til å bestille en ny time om en stund, orker bare ikke akkurat nå. Alt er bare helt forjævlig, og har innsett at det er sånn jeg vil ha det. Jeg fortjener ikke å ha det bra......

Men men

veldig glad i alle dere her på forum. Og 1000 takk for at dere orker å svare på deg jeg skriver.....

stooooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jorunn Sundgot-Borgen, Doktor Scient

Psykologen min bryr seg liksom ikke om hvordan det går med maten. Hun vil vite hva jeg tenker og føler og bla bla bla... Føler vi ikke snakker helt det samme språket. Skulle i hvert fall ønske at hun ville samarbeide med en lege.... Jeg trenger oppfølging, det vet jeg.... *sukk* Men BUP her jeg bor er litt "merkelige". De vil helst ikke samarbeide med noen, ønsker ingen innblanding fra noen. Behandleren min vil ikke at jeg skal snakke med noen andre enn henne. Det synes jeg er vanskelig. Jeg kommer til å bestille en ny time om en stund, orker bare ikke akkurat nå. Alt er bare helt forjævlig, og har innsett at det er sånn jeg vil ha det. Jeg fortjener ikke å ha det bra......

Men men

veldig glad i alle dere her på forum. Og 1000 takk for at dere orker å svare på deg jeg skriver.....

stooooor klem

Kjære Nedia

Jeg forstår at du har det vanskelig og opplever at lite skjer i den rettning jeg tror du egentlig ønsker . Det er mange som sier noe i den rettning du nå gjør; "fortjener ikke å ha det bra".Det er desverre en del av sykdommen å komme innom disse vonde tankene, men jeg tror du får mere enn det du er klar over fra din psykolog. kanskje har hun vurdert det slik at "matprat" ikke hører til denn perioden du er inne i nå. Det kommer sikkert. kanskje er det en annen (legen eller ernæringsfysiologen ) som bør ta den delen. Kanskje kan du diskutere det med henne/han neste gang. Bruk "reservene" dine til å bestille en ny time. Jeg ønsker deg lykke til på veien!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jorunn Sundgot-Borgen, forsker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...