Gå til innhold

godkjent yrkesskade men...


svimesen

Anbefalte innlegg

Hei..Er ei dame på 35. Som har jobbet med

psykisk utviklingsh. i 10 år. Tok utdannelse som Omsorgsarbeider i 96.

I 96og 98 ble jeg angrepet av en pers. med gjentatte slag mot hode,nakke+++.Dette har blitt godkjent som yrkesskade. Jeg jobbet til 2000. Men da var det javnt slutt.Da jeg ble verre og verre i nakken +at det har utviklet seg til at jeg har vondt i hodet ca25 dager i mnd.NÅ kommer det jeg lurer på...

Jeg har søkt om Yrkesskadeerstatning..Har vært hos en Nevro/psykolog. Selv om han veit at jeg sliter med hodepine(gjorde aldri det før) Har nedsatt synshukommelse og jeg går med konstante smerter i nakke/rygg,mener Trygdekontoret ut i fra konsultasjonen hos ham(?) at jeg ikke har varig medisinsk grunnlag for å få erstatning.

BØR jeg kontakte en Advokat før en evt. anke. ER det noen som veit noe om dette ?

Sliter veldig med å tenke ut hva jeg skal gjøre nå. Noen som kan gi meg råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få yrkeserstaning fra folketrygden må man være erklært 15% "ufør" (kommer ikke på hva det heter nå).

Og da er satsene til folkrtrygden da på litt over 52.000.

Men jeg vil anbefale deg å ta en ringerunde til diverse advokater, og søke om fri rettshjelp. Da betaler du bare 300,- i egenandel. Den regningen kommer etter en god stund etter at saken er på begynt.

Uansett så vil det ta lang tid. Min sak tok over 3 år...

Men jeg fikk det jeg ville :)

Lykke til og god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få yrkeserstaning fra folketrygden må man være erklært 15% "ufør" (kommer ikke på hva det heter nå).

Og da er satsene til folkrtrygden da på litt over 52.000.

Men jeg vil anbefale deg å ta en ringerunde til diverse advokater, og søke om fri rettshjelp. Da betaler du bare 300,- i egenandel. Den regningen kommer etter en god stund etter at saken er på begynt.

Uansett så vil det ta lang tid. Min sak tok over 3 år...

Men jeg fikk det jeg ville :)

Lykke til og god bedring

Hei Hekta. Veit ikke helt om jeg er inne på rett sted for å svare deg. Takk for hjelpen. Fint det ordnet seg for deg.! Med andre ord bør jeg inn med Advokat i forkant av anke?

Skal manne meg opp å ta en tlf. runde i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hekta. Veit ikke helt om jeg er inne på rett sted for å svare deg. Takk for hjelpen. Fint det ordnet seg for deg.! Med andre ord bør jeg inn med Advokat i forkant av anke?

Skal manne meg opp å ta en tlf. runde i morgen!

Det er mye l ettere hvis man har en advokat. Mest sannsynlig vil jeg tror at du fri rettshjelp.

Lykke til da. Fortell meg hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye l ettere hvis man har en advokat. Mest sannsynlig vil jeg tror at du fri rettshjelp.

Lykke til da. Fortell meg hvordan det går :)

Har vært å snakket med Primær legen min. Han mener det ikke ser lyst ut pga Nevro/Psykologens klare uttale.

Men anbefaler meg uansett å anke siden jeg er uenig. Så der er ståa nå ! Utrolig hva som kan komme ut av en konsultasjon.

Jeg anker ! Takk for ditt engasjement. Skal oppdatere deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å snakket med Primær legen min. Han mener det ikke ser lyst ut pga Nevro/Psykologens klare uttale.

Men anbefaler meg uansett å anke siden jeg er uenig. Så der er ståa nå ! Utrolig hva som kan komme ut av en konsultasjon.

Jeg anker ! Takk for ditt engasjement. Skal oppdatere deg !

Har du tatt den telefonerunden du snakket om?

Kan være at en advokat vet bedre enn primærlegen..

Fortsatt lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...