Gå til innhold

Tegn på at man ikke er psykopat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg utfordrer definisjonen. Hadde ikke noen utfordret ting som åpenbart er feil, så hadde vi drevet med lobotomier fortsatt. Eller årelating. Så kan dere leve i en verden der mikroagresjoner og ubehageligheter er vold. Jeg tror de aller fleste som har opplevd vold ikke er enige i definisjonen. Ordet har mistet sin betydning. Og det er et hån mot de som har opplevd vold.

Anonymkode: aa7b8...eef

Du utfordrer ikke, du bastant sier definisjonen er feil.

Hvordan kan det være et hån når flere som har vært utsatt for begge deler sier at psykisk vold var verst?

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg utfordrer definisjonen. Hadde ikke noen utfordret ting som åpenbart er feil, så hadde vi drevet med lobotomier fortsatt. Eller årelating. Så kan dere leve i en verden der mikroagresjoner og ubehageligheter er vold. Jeg tror de aller fleste som har opplevd vold ikke er enige i definisjonen. Ordet har mistet sin betydning. Og det er et hån mot de som har opplevd vold.

Anonymkode: aa7b8...eef

Som sagt har jeg opplevd begge deler. Hvor den fysiske volden ble beskrevet som sadisme i rettsaken. Fortsatt (for meg) så har 9 år med psykisk vold skadet meg mest. Jeg var kun 16 da det begynte. Ikke ferdig utviklet en gang.

Det er et større hån å bagatellisere psykisk vold slik du gjør. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...