AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:18 Del Skrevet mandag kl 05:18 Hva gjør man når legen ikke svarer? Er veldig dårlig så har hatt telefonisk og melding kontakt med legen. Jeg har sendt melding for flere uker siden. Sendte en ny for en uke siddn. Men konkrete spørsmål ang medisin og hvor dårlig jeg er. Har også kontakta legekontoret og bedt de legge beskjed til legen. Det var også en sak legen skulle følge opp. Er det noe man kan klage på? Har man ikke noen rettigheter? Legen har alltid pleid være veldig tilgjengelig men nå har hen bare ignorert meg helt. Det er vel ikke lov? Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:22 Del Skrevet mandag kl 05:22 Er det greit å bruke en privat lege/psykiater da? Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet mandag kl 05:25 Del Skrevet mandag kl 05:25 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det greit å bruke en privat lege/psykiater da? Anonymkode: ccce9...985 Selvfølgelig. Endret mandag kl 05:25 av Lillemus 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 05:26 Del Skrevet mandag kl 05:26 Føler det kanskje ligger litt mer under her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:37 Del Skrevet mandag kl 05:37 Lillemus skrev (11 minutter siden): Selvfølgelig. Må man da informere legen om at, hei, nå kontakter jeg en annen lege? Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:37 Del Skrevet mandag kl 05:37 Adeie skrev (11 minutter siden): Føler det kanskje ligger litt mer under her? Hva skulle det være? Man har jo krav på hjelp og kontakt med fastlegen når man er dårlig? Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 05:42 Del Skrevet mandag kl 05:42 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skulle det være? Man har jo krav på hjelp og kontakt med fastlegen når man er dårlig? Anonymkode: ccce9...985 Mye kontakt med fastlegen? Mye "mas" om div medisiner? Allerede vært der med samme plager opptil flere ganger? Og sikkert mange andre muligheter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet mandag kl 05:43 Del Skrevet mandag kl 05:43 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Må man da informere legen om at, hei, nå kontakter jeg en annen lege? Anonymkode: ccce9...985 Nei, det ser jeg ingen grunn til. Jeg informerte i alle fall ikke min fastlege da jeg gikk til privat gynekolog. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet mandag kl 05:44 Del Skrevet mandag kl 05:44 Adeie skrev (1 minutt siden): Mye kontakt med fastlegen? Mye "mas" om div medisiner? Allerede vært der med samme plager opptil flere ganger? Og sikkert mange andre muligheter. Legen har nok ikke lov til å "overse" deg om hen synes du maser for mye, da bør hen kalle deg inn til samtale om det, ikke bare overse pasienten sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adeie Skrevet mandag kl 05:46 Del Skrevet mandag kl 05:46 Lillemus skrev (Akkurat nå): Legen har nok ikke lov til å "overse" deg om hen synes du maser for mye, da bør hen kalle deg inn til samtale om det, ikke bare overse pasienten sin. Nettopp, så hvorfor gjør lege det da? Derfor jeg tenker det ligger mer bak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:47 Del Skrevet mandag kl 05:47 Adeie skrev (Akkurat nå): Nettopp, så hvorfor gjør lege det da? Derfor jeg tenker det ligger mer bak. Hva mener du ligger bak? Skjonner ikke hva det skulle være. Legen kan jo ikke bare overse at man trenger hjelp Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet mandag kl 05:48 Del Skrevet mandag kl 05:48 Adeie skrev (1 minutt siden): Nettopp, så hvorfor gjør lege det da? Derfor jeg tenker det ligger mer bak. Legen har det veldig travelt? Legen har hatt ferie? Sykdom på legekontoret så de har lite bemanning og må prioritere de pasientene som er der? Det trenger ikke ha noe med akkurat trådstarter å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:53 Del Skrevet mandag kl 05:53 Lillemus skrev (3 minutter siden): Legen har det veldig travelt? Legen har hatt ferie? Sykdom på legekontoret så de har lite bemanning og må prioritere de pasientene som er der? Det trenger ikke ha noe med akkurat trådstarter å gjøre. Hei ts her. Nei jeg vet at det ikke er noe sånt. Så jeg tenker jo at legen bevist ikke svarer fordi jeg har «mast». Men noe mer burde ikke «ligge under». Jeg har jo bare bedt om hjelp, så syns det er veldig rart at det er lov å overse det. Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FjellOgDalar Skrevet mandag kl 06:54 Del Skrevet mandag kl 06:54 Bestille time, så hen blir «tvunget» til å svare? Ev be om pasienttransport om du ikke kan komme deg til legekontoret på annet vis? Privat er selvsagt et alternativ, men det kan jo ha sine ulemper å gå til en lege som ikke kjenner historikken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet mandag kl 06:58 Del Skrevet mandag kl 06:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør man når legen ikke svarer? Er veldig dårlig så har hatt telefonisk og melding kontakt med legen. Jeg har sendt melding for flere uker siden. Sendte en ny for en uke siddn. Men konkrete spørsmål ang medisin og hvor dårlig jeg er. Har også kontakta legekontoret og bedt de legge beskjed til legen. Det var også en sak legen skulle følge opp. Er det noe man kan klage på? Har man ikke noen rettigheter? Legen har alltid pleid være veldig tilgjengelig men nå har hen bare ignorert meg helt. Det er vel ikke lov? Anonymkode: ccce9...985 Hvis du har henvendt deg via e-konsultasjon, så plikter legen å svare innen en viss tid (husker ikke eksakt hvor mange dager, men det bør ikke ta mer enn en uke). Dersom det ikke er e-konsultasjon du har benyttet, så bør du heller bestille en legetime. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 06:59 Del Skrevet mandag kl 06:59 FjellOgDalar skrev (3 minutter siden): Bestille time, så hen blir «tvunget» til å svare? Ev be om pasienttransport om du ikke kan komme deg til legekontoret på annet vis? Privat er selvsagt et alternativ, men det kan jo ha sine ulemper å gå til en lege som ikke kjenner historikken. Ja, det er både fordeler og ulemper. Jeg kan jo klare å forklare situasjonen bra til en privat lege. Nå føles det som beste alternativ, da jeg opplever tilliggen til legen er svekket av å ikke få den hjelpen man trenger egentlig Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 07:02 Del Skrevet mandag kl 07:02 frosken skrev (1 minutt siden): Hvis du har henvendt deg via e-konsultasjon, så plikter legen å svare innen en viss tid (husker ikke eksakt hvor mange dager, men det bør ikke ta mer enn en uke). Dersom det ikke er e-konsultasjon du har benyttet, så bør du heller bestille en legetime. Det er e-konsultasjon ja. Plikter legen det uansett? Jeg tenker som en annen her sa- at da burde hen uansett svare og si det hvis det er for mye for ekonsultasjon og, dette må vi ta på telefon feks. Eller er kort svar om At melding er mottatt eller hva enn- hvis hen trenger lenger tid på å vurdere saken eller hva det måtte Være. Men greit å vite at det faktisk er pliktig å svare. Anonymkode: ccce9...985 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva Sofie Skrevet mandag kl 17:45 Del Skrevet mandag kl 17:45 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, det er både fordeler og ulemper. Jeg kan jo klare å forklare situasjonen bra til en privat lege. Anonymkode: ccce9...985 @frosken har helt rett. Svarfrist ved E-konsultasjon er normalt innen 5 dager. Det står øverst når du skriver en e-konsultasjon. Men hva med å bare sette deg opp til en vanlig time hos legen? Det høres ut som at det kan være nyttig på lengre sikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cathlin Skrevet mandag kl 18:43 Del Skrevet mandag kl 18:43 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva gjør man når legen ikke svarer? Er veldig dårlig så har hatt telefonisk og melding kontakt med legen. Jeg har sendt melding for flere uker siden. Sendte en ny for en uke siddn. Men konkrete spørsmål ang medisin og hvor dårlig jeg er. Har også kontakta legekontoret og bedt de legge beskjed til legen. Det var også en sak legen skulle følge opp. Er det noe man kan klage på? Har man ikke noen rettigheter? Legen har alltid pleid være veldig tilgjengelig men nå har hen bare ignorert meg helt. Det er vel ikke lov? Anonymkode: ccce9...985 Bestill en time. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet mandag kl 21:25 Del Skrevet mandag kl 21:25 Min fastlege har barselpermisjon og man kan få resepter hvis man trenger inne på Helsenorge. Men ingen time før på slutten av mnd. Og han er overarbeidet fordi det er så få fastleger i kommunen. Hvorfor skriver du ikke en meldingen på Helsenorge så tar han kontakt når han har tid? Og så er det jo sånn at akutte tilfelle kommer først. Jeg skulle også ha hatt time før, men skjønner jo at jeg ikke er den eneste pasienten hans. Kan du ikke bestille time på helsenorge? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.