AnonymBruker Skrevet i går, 06:37 Del Skrevet i går, 06:37 Hva ville dere gjort? Sykemelding eller tilpasse seg jobben? Hei, jeg trenger litt råd. Jeg har en koloskopiundersøkelse om noen dager, og legen min sa at han kunne sykemelde meg dagen før hvis jeg trengte det, men at jeg måtte kontakte ham rett før. Jeg tenkte at det var best å gi jobben beskjed på forhånd for at de skulle kunne planlegge og ba derfor heller om fri den dagen. Vet at det var en tabbe å gjøre. Sjefen min sa han skulle tenke på det, men nå begynner det å haste med svar. Han sa i dag at han tror jeg kan jobbe, men at han vil justere litt på arbeidstiden min den dagen. Jeg kjenner på at dette blir tøft for meg – jeg stresser mye i forkant, og det å faste hele dagen før undersøkelsen føles allerede tungt nok. Hva ville dere gjort i min situasjon? Burde jeg fortelle sjefen at legen vurderte sykemelding, eller bare akseptere å jobbe og prøve å få det til å fungere? Er det urimelig av meg å føle for å ta det rolig den dagen pga faste etter frokosten og at jeg er redd for energinivået og stresset mitt. Anonymkode: 213fc...f99 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488429-sykemelding-eller-tilpasse-seg-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet i går, 07:43 Del Skrevet i går, 07:43 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva ville dere gjort i min situasjon? Burde jeg fortelle sjefen at legen vurderte sykemelding, eller bare akseptere å jobbe og prøve å få det til å fungere? Er det urimelig av meg å føle for å ta det rolig den dagen pga faste etter frokosten og at jeg er redd for energinivået og stresset mitt. Som jeg har sagt til deg før - ta for guds skyld den sykemeldingen! Ferdig snakka. Når legen tilbyr deg sykemelding er det ikke noe å tvile på. Det er ikke sjefen din som bestemmer om du skal sykemeldes eller ikke og når han ikke er villig til å gi deg fri den dagen så lar du legen bestemme og tar imot sykemeldingen. Endret i går, 07:45 av Lillemus 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488429-sykemelding-eller-tilpasse-seg-jobben/#findComment-4335890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:53 Del Skrevet i går, 07:53 Lillemus skrev (7 minutter siden): Som jeg har sagt til deg før - ta for guds skyld den sykemeldingen! Ferdig snakka. Når legen tilbyr deg sykemelding er det ikke noe å tvile på. Det er ikke sjefen din som bestemmer om du skal sykemeldes eller ikke og når han ikke er villig til å gi deg fri den dagen så lar du legen bestemme og tar imot sykemeldingen. Ja, jeg sier til han at jeg må prate med legen. Og at legen har bestemt seg for at han mulig vil sykemelde meg den dagen. Jeg er mer enn nok redd for å ta slike undersøkelser, og å stresse med faste og dårlig energinivå den dagen vil gå utover min mentale helse og jeg vil bli utslitt. Enig med deg Anonymkode: 213fc...f99 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/488429-sykemelding-eller-tilpasse-seg-jobben/#findComment-4335893 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.