GĂ„ til innhold

Jeg sovner ikke av 20 mg vival

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har insomnia, i stedenfor Ä tenke pÄ eller bli irritert/fortvila over at sÞvnen ikke kommer har jeg lÊrt meg Ä bruke tiden til Ä slappe helt av.

Har fjernet tanken om at jeg skal sove, legger meg heller Ă„ koser meg med lydbok, sovner jeg ikke, nei vel, da ligger jeg Ă„ koser meg.

stjernestĂžv
Adeie skrev (7 minutter siden):

Jeg har insomnia, i stedenfor Ä tenke pÄ eller bli irritert/fortvila over at sÞvnen ikke kommer har jeg lÊrt meg Ä bruke tiden til Ä slappe helt av.

Har fjernet tanken om at jeg skal sove, legger meg heller Ă„ koser meg med lydbok, sovner jeg ikke, nei vel, da ligger jeg Ă„ koser meg.

jeg klarer ikke kose meg i senga nÄr jeg er lys vÄken midt pÄ natta, da stÄr jeg heller opp og koser meg med kakao og serier. Men det var en psykiater som sa til meg at bare det p ligge i senga Ä slappe av hjelper pÄ, man trenger ikke Ä sove. 

stjernestĂžv skrev (2 minutter siden):

jeg klarer ikke kose meg i senga nÄr jeg er lys vÄken midt pÄ natta, da stÄr jeg heller opp og koser meg med kakao og serier. Men det var en psykiater som sa til meg at bare det p ligge i senga Ä slappe av hjelper pÄ, man trenger ikke Ä sove. 

Man blir ikke sÄ trÞtt dagen etter nÄr man ligger Ä slapper av i seng. Her er regelen Ä vÊre i senga mellom 24 og 06. 

Tok tid Ă„ komme dit, men absolutt verdt det.

stjernestĂžv
Adeie skrev (9 minutter siden):

Man blir ikke sÄ trÞtt dagen etter nÄr man ligger Ä slapper av i seng. Her er regelen Ä vÊre i senga mellom 24 og 06. 

Tok tid Ă„ komme dit, men absolutt verdt det.

ok. Noen ganger klarer jeg Ä drÞye det til fem men i natt mÄtte jeg opp fÞr halv fire, lys vÄken. 

Annonse

Jeg fikk en vekker for et par uker siden. Helsepersonell opplever stadig at pasienter sover dypt, ja til og med snorker, for dagen etter Ä pÄstÄ at de ikke har sovet.

Pga kansellert fly, mÄtte jeg ta nattog. Fikk ikke soveplass, men kun et vanlig sete. Turen var behagelig, stillem men innbÞd ikke til skikkelig soving. Vel fremme pÄ morgenen ville jeg anslÄ at jeg max hadde sovet 45 minutter. Min Garmin klokke hadde imidlertid registrert 4,5t sÞvn.

nachnoo skrev (45 minutter siden):

Jeg fikk en vekker for et par uker siden. Helsepersonell opplever stadig at pasienter sover dypt, ja til og med snorker, for dagen etter Ä pÄstÄ at de ikke har sovet.

Pga kansellert fly, mÄtte jeg ta nattog. Fikk ikke soveplass, men kun et vanlig sete. Turen var behagelig, stillem men innbÞd ikke til skikkelig soving. Vel fremme pÄ morgenen ville jeg anslÄ at jeg max hadde sovet 45 minutter. Min Garmin klokke hadde imidlertid registrert 4,5t sÞvn.

Klarer man Ä slappe helt av sÄ viser det klokkene man sover. I fÞlge min klokke sover jeg lett de nettene jeg vet jeg ikke sover. NÄr jeg husker en hel bok, ja da har jeg ikke sovnet.

Den nettene jeg sover har jeg dyp sÞvn og rem registrert ogsÄ

Men er ikke tvil om at man sover mer enn man tror. Man lever ikke lenge uten sÞvn. 

nachnoo skrev (PĂ„ 26.11.2024 den 12.00):

Dette stemmer nok ganske greit. Derfor har jeg mye mer avslappet relasjon til antall timer sÞvn - og er heller obs pÄ kvalitet pÄ sÞvn. 

Forholder meg derfor mer til om jeg er uthvilt eller ikke, en feedback fra kroppen rett og slett. Hodet kan man jo ikke alltid stole pĂ„đŸ˜„đŸ˜„

nachnoo skrev (PĂ„ 26.11.2024 den 12.00):

Jeg oppdaget dette i ungdomsÄrene ved meg selv. Hadde sove i 7 timer da jeg sÄg pÄ klokken, men fÞltes jo som fÄ minutter. Har det slik fortsatt. 

Anonymkode: d340d...7e4

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...