Gå til innhold

leddplager

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt født 30.07.19978! Har måttet avslutte min lærlingetid i 1994 da jeg forfrøs meg i fingrene å utløste Reynad Fenomen! Jeg begynte på teknisk tegning for å komme meg innendørs! Det hjalp et år, men plagene forverret seg! Jeg jobbet før å etter skole andre året for å kunne fungere normalt, hvis jeg ikke beveget meg ble det enda verre, jeg sov heller ikke så gådt om natten! Tenkte at Spania var noe for meg, så jeg tok et lån på 30.000NOK å reiste på spanskstudie i Jerez De la frontera i sydspania! der bodde jeg i 4 mnd. å levde uten plager, helt til oktober kom å det ble kjøligere om kvelden, å studiet var slutt å jeg måtte dra hjem til Norge igjen! Jeg bodde hjemme et halvt år for så å se om jeg fungerte med vinter! men det ble verre, så jeg bestemte meg for å reise til Gran Canaria, der det er så bra for raumatikere å vær! Kom inn på Vingschool. å gjennomførte den med intens jobbing, noe som fungerte utrolig bra i varmen å klimaet der nede! Dro hjem til sommernorge etter 6 uker med vellykket opphold der nede! Fikk beskjed etter to uker at Ving hadde nok folk til høsten å trengte dermed ikke meg! Så jeg tok en tlf. til et dykkerfirma, fikk jobb der som snorkleinstruktør for barn samt jobb i en klesbutikk! Jeg jobbet i to mnd, å plagen kom igjen p.g.a at jeg var ute i havet hver dag med barna, det ble kaldere i havet i september, så jeg søkte på jobber over alt på øyen, for ikke å dra hjem til vinter i Norge! Det var ikke så lett, men det dukket opp et lyspunkt, å dermed ble jeg ansatt som barneleder for Star Tour i Bahia Feliz! Jobbet der intil vinteren (April) var slutt i norge, å jeg bestemte meg for at jeg skulle prøve sommer i Norge, for å se om jeg kunne leve med det igjen, etter et år med uten plager! Kom hjem, var hjemme i noen uker, fikk sommerjobb på Norske Sengetøylager, å fungerte greit hele sommeren! Men merket at høsten/vinteren nermet seg! Jeg hadde søkt på interiørskoleskole i Kristiansand, da jeg er fra Trøndelag, tenkte jeg at sørlandet har jo lengre sommrer enn i Trøndelag, så jeg flyttet ned begynte på skolen! Gikk på skolen der i et halvt år å greide ikke mer! Bortkastet spør du meg? Lån å alt ting til ingen nytte! Psykisk JA!!! Kjærligheten blomstret i allefall, å jeg slapp å gi opp! En gutt kom inn i livet mitt! Jeg flyttet sammen med han i januar i år, etter mye tanker retttet mot den gode familen min, ble det så det ordnet seg! Heldigvis.. Så nå bor jeg da i Bergen, å har enda større plager enn tidligere med tanke på været som er her (Enormt værsyk) Samt at kroppen gjør vondt! Jeg å min samboer har bestemt at når økonomien er ordnet flytter vi begge ned til Gran Canaria for godt, å slipper å slite på to kropper her i Norge! Så lenge jeg bor her, må jeg ta solarium å gå i basseng for å holde kroppen vedlike, ikke klerer jeg å jobbe 100% her heller! Så det kan jo ta lang tid før økonomien sier at nå kan vi dra! Det er her jeg søker hjelp! Evt. en rekvisasjon til trygdeetaten som igjen kan hjelpe meg med de kostnadene utgiftene jeg har på alternativ medisin! å evt. hjelp til flytting... Jeg står på å vil klar alt selv! Men tror det er like før jeg raser sammen! Å søker dermed om hjelp så fort som mulig, så slipper systemet her i Norge til å betale opphold på sykehus evt. psykiatrisk avd. Må da være bedre å få hjelp før man kommer i sånne situasjoner! Eller hva?

Dette er en forferdelig lang mail, å jeg håper jeg får svar! Om ikke det blir noen hjelp/støtte, så hjelper det meg masse å bare vite hvordan dette kan løses!

Med Vennlig Hilsen

Rune.....

(Gir heldigvis ikke opp.....)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48865-leddplager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

KJære holadoktor

For å få hjelp av trygdeetaten må du innom en lege som kan hjelpe deg med legeerklæringer osv. Trygdekontoret du sogner til skal være behjelpelig med å finne frem til hvilke muligheter du har til støtte. Prøv å kontakte en saksbehandler på trygdekontoret. Samtidig må du ta kontakt med fastlegen din.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/48865-leddplager/#findComment-189465
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...