Gå til innhold

frykter operasjonssår etter tidl erfaring

Anbefalte innlegg

Gjest kvinne23

Jeg har operert min venstre fot for å fjerne en benete bro/koalisjon mellom naviculare og calcaneus, dette har jeg hatt siden fødselen i begge ben og jeg skal nå ta inngrep i høyre fot også for å bedre smerter jeg har i det daglige. Problemet er at jeg sist gang hadde store problemer med å få såret til å gro. Det ble et stort åpent sår og det tok 3 mnd for å få det til å gro med hyppige besøk på sykehuset. De har tatt mange prøver som K-vitamin, bløderprøver, sukkersyke etc for å finne ut noe, men alle prøver er negative. Noen mener venene mine ikke er bra nok til å transportere slagstoffene tilbake (sirkulasjonsproblem der)...? Jeg har også noen flekker (marmorert hud) på bena-blå/brun/lilla. Jeg er redd for å få de samme problemene fordi det blir ikke like bra resultat + at det ikke er noe gunstig i sommeren....

Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å unngå nye store operasjonssår. Før operasjon og etter operasjonen. Legene har jo ikke funnet ut hvorfor det ikke gror....kan jeg bare ha vært uheldig?

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Sår på leggene og føttene kan ofte trenge lengre tid på å gro enn andre steder. Kjente faktorer som reduserer tilhelingen på føttene er overvekt, sukkersyke, åreforkalkning osv.

Det kan være lurt å sitte mye med foten høyt til sårene er grodd, og å bruke elastisk bind eller strømpe i samme periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...