Gå til innhold

mensen etter foedsel


Rhodi

Anbefalte innlegg

Fikk min foerste mens etter at tvillingene mine ble foedt for 9 uker sider. Jeg er baade litt skuffet og overrasket, ettersom jeg bloer like kraftig, om ikke mer sammenlignet med tiden foer jeg ble gravid.Jeg trodde det vanlige var at man fikk litt svakere mens etter en foedsel, jeg...Er jeg en av unntakene? Hva er egentlig vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Rhodi.

Mange er overrasket over det ja.

Svarte en i går også.

Jeg trodde jeg ikke skulle få mensen før jeg var ferdig med å amme, men dengang nei.

Da tulla ble født for syv år siden, fikk jeg mensen etter 8 uker.

Da gutten min kom til for 4 år siden, kom den tilbake etter 6 uker. Så jeg har ingen illusjoner om at det skal ta lengre tid denne gangen (er i 25. uke nå). Blødde også lenge (ca. 8 dager), og mye når den kom tilbake. Livet er urettferdig.

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut som om flesteparten får mensen etter noen måneder, opptil ett år. Men en god del får den også så tidlig som du. Vet ikke hvorfor, det sies jo at amming "beskytter" mot mensen og ny graviditet.

Sønnen min er 5 mnd nå, og jeg har enda ikke fått den. Men jeg ammer svært ofte, eller muligens noe sjeldnere nå for tiden. Nå kan det gå opptil 2-3 timer mellom hver gang på dagtid. Det gjorde det aldri før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ser ut som om flesteparten får mensen etter noen måneder, opptil ett år. Men en god del får den også så tidlig som du. Vet ikke hvorfor, det sies jo at amming "beskytter" mot mensen og ny graviditet.

Sønnen min er 5 mnd nå, og jeg har enda ikke fått den. Men jeg ammer svært ofte, eller muligens noe sjeldnere nå for tiden. Nå kan det gå opptil 2-3 timer mellom hver gang på dagtid. Det gjorde det aldri før.

Hei Molli.

Mitt spm. har ingenting med Rhodi sitt innlegg å gjøre, men jeg tenkte jeg skulle forte meg å få tak i deg nå når du var på nettet.

Du har sikkert sett debatten om like nick som ruller på foreldreforum. Jeg har fått endel kritikk fordi mitt er så likt ditt nick. Fant tilslutt ut at jeg likegodt spør deg rett ut: syntes DU jeg skal bytte? Vi har jo flere ganger svart på samme innlegg, og jeg har aldri hatt følelsen av at det plager deg. Men, syntes DU det er dumt, bytter jeg selvsagt.

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel egentlig ikke overrasket over at jeg har faatt mensen, siden jeg ikke ammer, men derimot at den er like, om ikke mer kraftig enn den var foer jeg ble gravid med tvillingene. Noen som har kommentarer til dette? Er denne foerste mensen en indikasjon paa hvordan den vil fortsette aa vaere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Molli.

Mitt spm. har ingenting med Rhodi sitt innlegg å gjøre, men jeg tenkte jeg skulle forte meg å få tak i deg nå når du var på nettet.

Du har sikkert sett debatten om like nick som ruller på foreldreforum. Jeg har fått endel kritikk fordi mitt er så likt ditt nick. Fant tilslutt ut at jeg likegodt spør deg rett ut: syntes DU jeg skal bytte? Vi har jo flere ganger svart på samme innlegg, og jeg har aldri hatt følelsen av at det plager deg. Men, syntes DU det er dumt, bytter jeg selvsagt.

Klem fra:

Neida, det plager ikke meg. Det finnes en "moll" og en "mollie" her også, tror jeg. Muligens en "molla" også...

Jeg ser jo likheten mellom mitt og ditt, men jeg satser på at folk flest ser forskjellen.

Skulle likevel noen påstå at jeg har skrevet noe jeg ikke har, men en av "navnesøstrene", så skal jeg nok få sagt i fra ! :-)

Bare fortsett med nicket ditt, du. Likheten er jo bare trivelig...tyder på god smak

* fnis *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vel egentlig ikke overrasket over at jeg har faatt mensen, siden jeg ikke ammer, men derimot at den er like, om ikke mer kraftig enn den var foer jeg ble gravid med tvillingene. Noen som har kommentarer til dette? Er denne foerste mensen en indikasjon paa hvordan den vil fortsette aa vaere?

Hei Rhodi.

I mitt tilfelle var nok den første mensen en indikasjon på det ja. Blør nok ikke kraftigere enn jeg gjorde før, men absolutt like mye som før graviditetene. Er liksom en "bløder" type, bruker nattbind om dagen, og barnebleie om natta de første dagene jeg har mensen. Vanligvis har jeg den i ca. 8 dager. Har de siste årene brukt spiral, og da varer den i 10-11 dager. Det har også skjedd etter at begge englene mine ble født.

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det plager ikke meg. Det finnes en "moll" og en "mollie" her også, tror jeg. Muligens en "molla" også...

Jeg ser jo likheten mellom mitt og ditt, men jeg satser på at folk flest ser forskjellen.

Skulle likevel noen påstå at jeg har skrevet noe jeg ikke har, men en av "navnesøstrene", så skal jeg nok få sagt i fra ! :-)

Bare fortsett med nicket ditt, du. Likheten er jo bare trivelig...tyder på god smak

* fnis *

Hei Molli.

(Puster lettet ut). Det var da godt å høre. Skal jeg være ærlig, trodde jeg egentlig ikke du brydde deg så mye heller, regnet med at du ville "slått ned på meg" for lenge siden i så tilfelle (og som jeg har forsøkt å forklare de som har bekymret seg på dine vegne, hadde jeg selvsagt byttet med en gang hvis du spurte).

Nå slipper jeg å styre med nytt nick, forandre siden min i januarklubben etc. T.o.m. mailadressen min har Malli i seg. Da tenker ikke jeg mer på denne nickdebatten i alle fall - og konsentrerer meg om "viktige" ting *S*, som alle tenkelige og utenkelige spm. i forbindelse med graviditeten min og de to englebarna jeg har.

Ha en riktig god helg.

Klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Den første menstruasjon etter en fødsel kan være rikeligere, så det an. Dessverre er det ikke vanlig å få svakere menstruasjoner fordi man har født. Det er heller det motsatte, at de med årene blir rikeligere, men så slipper man menstruajsonssmerter, om det er en trøst!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...