Gå til innhold

endometriose?


flyfly

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri ment at jeg er en hypokonder, men nå begynner jeg å lure...

Den siste tiden har jeg hatt mye smerter i underlivet, noe magetrøbbel, mye slapphet, lite energi og overskudd, sterke menssmerter(til tross p-pillebruk), og ikke minst plutselige utbrudd der jeg bare gråter av ingen grunn.

Men det verste er altså smerter i underlivet, og ekstreme smerter under menstruasjon.

Har vært hos lege, som tok underlivsundersøkelse med celleprøve og klamydiaprøve, men han tvilte på at det var det som var galt.

Har funnet ut at mammas søster og mormors søster hadde endometriose, og blant annet mamma tror at jag kan ha det. hvordan kan jeg få undersøkt dette raskest mulig? Går jeg til lege blir jeg ikke tatt på alvor, jeg er jo ikke mer enn 22 år. Men jeg orker ikke tanken på å ha vondt i magen resten av livet!

Fotvilet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har endometriose i familien og menstruasjonssmerter tross p-piller synes jeg det er meget god grunn til å mistenke endometriose. Det er mulig å få endometriose i ung alder. Jeg synes du skal be din lege om henvisning til gynekolog, evt til vurdering for laparoskopi på sykehuset. Hvis du ikke får henvisning, kan du gjerne ta dette svaret med til legen. Jeg synes bestemt skal undersøkes videre. Det er bare laparoskopi som kan stille diagnosen. Les mer om endometriose: http://members.tripod.com/Diane_10/index.html

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...