Gå til innhold

Alimemazin og allergi

Anbefalte innlegg

Jeg bruker alimemazin for søvn. Dette er jo en allergimedisin. Men kan det være at den IKKE hjelper for allergi?

Jeg har tidvis allergiske symptomer men må ta en annen vanlig antihistamin for å dempe dette. 
Er ikke det litt rart at man fortsatt kan få allergi symptomer når man er fast på alimemazin?

Anonymkode: 10d92...f38

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/489020-alimemazin-og-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at alimemazin har relativt kort halveringstid, og det kan være andre behov for doser for søvn og mot allergi.

Å bruke alimemazin alene mot allergi krever dosering flere ganger om dagen (ref. Felleskatalogen) og er da et dårlig alternativ siden du er trøtt på dagtid og heller ikke kan kjøre bil eller operere maskiner.

ISW skrev (19 minutter siden):

Husk at alimemazin har relativt kort halveringstid, og det kan være andre behov for doser for søvn og mot allergi.

Å bruke alimemazin alene mot allergi krever dosering flere ganger om dagen (ref. Felleskatalogen) og er da et dårlig alternativ siden du er trøtt på dagtid og heller ikke kan kjøre bil eller operere maskiner.

Ah ok skjønner. Så en alimemazin tatt på kvelden før søvn vil egentlig ikke ha noe «antihistamineffekt» på dagtid eller døgnet rundt da..

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ah ok skjønner. Så en alimemazin tatt på kvelden før søvn vil egentlig ikke ha noe «antihistamineffekt» på dagtid eller døgnet rundt da..

Nei, i alle fall ganske lite. Jeg mener da originalpreparatet var i salg (som het Vallergan), som også var godkjent mot allergi, sto det at dosering mot allergi var 4 ganger daglig.

AnonymBruker
ISW skrev (På 19.12.2024 den 11.56):

Nei, i alle fall ganske lite. Jeg mener da originalpreparatet var i salg (som het Vallergan), som også var godkjent mot allergi, sto det at dosering mot allergi var 4 ganger daglig.

Såpass ja. Føler meg egentlig allergisk i kroppen døgnet rundt. Syns det dog er merkelig når man står fast på alimemazin. Derav spørsmålet.

Men kanskje det ikke er allergi jeg kjenner da? Men ifølge svaret ditt kan det kanslke være det da- om alimemazin faktisk ikke utøver allergisk effekt. Sært

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...