AnonymBruker Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar https://slatereport.com/news/pregnant-teen-died-agonizing-sepsis-death-after-texas-doctors-refused-to-abort-fetus/ En gravid tenåring fra Texas døde en smertefull død av sepsis etter at leger nektet å utføre abort, selv etter at hun begynte å abortere. Navaeh Crain, 18, besøkte legevakten tre ganger og måtte vente i 20 timer før hun ble innlagt. Den vordende moren våknet opp på dagen for sin babyshower med kvalme og oppkast, som viste seg å være en dødelig infeksjon. Men hun måtte be om medisinsk hjelp, ettersom legene ventet på å utføre to ultralyder for å bekrefte at fosteret ikke hadde hjerterytme før de ville gripe inn. Hun er en av minst to gravide kvinner som har dødd etter at leger utsatte behandling av spontanaborter på grunn av Texas' strenge abortlover, ifølge en rapport fra ProPublica. Anonymkode: e2821...331 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): https://slatereport.com/news/pregnant-teen-died-agonizing-sepsis-death-after-texas-doctors-refused-to-abort-fetus/ Anonymkode: e2821...331 Ja vanskelig å finne riktig balanse, på ene siden har du 500000 drepte barn per år pga lovlig abort noen steder, også har du et par dødsfall hos mødre pga forbud mot abort, store kontraster i USA. Veldig praktisk og behagelig å ikke ha forbud, men mange av oss mener barn har verdi også før de hopper ut, og det må en jo respektere også. Er ingen fasit. Anonymkode: 7d369...17a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar Hvorfor ikke også fokusere på kvinner ellers i verden, f.eks i Asia? Afrika? Anonymkode: 9806f...915 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar 20 minutes ago, AnonymBruker said: Hvorfor ikke også fokusere på kvinner ellers i verden, f.eks i Asia? Afrika? Anonymkode: 9806f...915 Det ene utelukker ikke det andre. Opprett gjerne en egen tråd for dette. Anonymkode: e2821...331 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar 33 minutes ago, AnonymBruker said: Ja vanskelig å finne riktig balanse, på ene siden har du 500000 drepte barn per år pga lovlig abort noen steder, også har du et par dødsfall hos mødre pga forbud mot abort, store kontraster i USA. Veldig praktisk og behagelig å ikke ha forbud, men mange av oss mener barn har verdi også før de hopper ut, og det må en jo respektere også. Er ingen fasit. Anonymkode: 7d369...17a Fasiten er enkel: Hvis mors liv er i fare skal abort gjennomføres. Anonymkode: e2821...331 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Fasiten er enkel: Hvis mors liv er i fare skal abort gjennomføres. Anonymkode: e2821...331 Jada jada, men medical malpractice vil alltid forekomme, skjer i Norge også massevis. Men aktivister kobler det mot denne spesifikke loven, fordi de bryr seg egentlig ikke om dødsfall, det er at dødsfallet kan brukes for å oppnå det de egentlig vil, som er fri abort. Hundretusenvis av dødsfall per år i USA pga medical malpractice, men 0 snakk på DOL, eller andre steder, om det. Anonymkode: 7d369...17a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja vanskelig å finne riktig balanse, på ene siden har du 500000 drepte barn per år pga lovlig abort noen steder, også har du et par dødsfall hos mødre pga forbud mot abort, store kontraster i USA. Veldig praktisk og behagelig å ikke ha forbud, men mange av oss mener barn har verdi også før de hopper ut, og det må en jo respektere også. Er ingen fasit. Anonymkode: 7d369...17a Det respekterer jo de med den meningen ved å ikke ta abort. Så får de som har lyst å ta abort gjøre det. Anonymkode: d42c6...33f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det respekterer jo de med den meningen ved å ikke ta abort. Så får de som har lyst å ta abort gjøre det. Anonymkode: d42c6...33f Sorry den logikken funker ikke, det er som å si at det var greit at tyskerne gjorde ditt og datt med grupper av tyske borgere, så lenge vi ikke gjør det her i Norge.... Regner med at du ser problemet selv. Dersom dette er mennesker med verdi, kan vi ikke bare la andre folk gjøre slemme ting mot dem, og si "whatever lizzom", var ikke jeg som gjorde det så who cares, om ofrene.... Ville du gjort dette om noen som helst annen gruppe mennesker ? Siden tråden er om USA og abort der virker det ikke være slik, så greia er egentlig at du ikke tenker barna har verdi, og som sagt det kan du mene og ikke noe vi får gjort med det, men noen av oss er uenige. Anonymkode: 7d369...17a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Sorry den logikken funker ikke, det er som å si at det var greit at tyskerne gjorde ditt og datt med grupper av tyske borgere, så lenge vi ikke gjør det her i Norge.... Regner med at du ser problemet selv. Dersom dette er mennesker med verdi, kan vi ikke bare la andre folk gjøre slemme ting mot dem, og si "whatever lizzom", var ikke jeg som gjorde det så who cares, om ofrene.... Ville du gjort dette om noen som helst annen gruppe mennesker ? Siden tråden er om USA og abort der virker det ikke være slik, så greia er egentlig at du ikke tenker barna har verdi, og som sagt det kan du mene og ikke noe vi får gjort med det, men noen av oss er uenige. Anonymkode: 7d369...17a Barn har verdi. Et embryo er ikke ett barn. Et embryo kan brukes til å redde andre. Barn bør være ønsket. Jeg vet hvordan det er å vokse opp med en mor som skulle ønske jeg ikke var født. Vet du? Du trykker din tro på andre og det er så feil dwt kan få blitt. Ja, kalle andre mordere er noe så slemt at jeg ikke forstår at det er mulig å gjøre. Slemme, slemme mennekser. Anonymkode: d42c6...33f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar Det vokser så mange uønskede barn til i denne verden. De vokser opp i elendige vilkår. Det å mene at det er bedre enn abort. Ja de må jo faktisk hate barn. Anonymkode: d42c6...33f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Barn bør være ønsket. Anonymkode: d42c6...33f Du jeg er helt enig, jeg bare tror andre virkemidler bør brukes. F:eks, dersom en ikke tar penis inn i vaginaen, før en ønsker barn, så blir det ingen barn, som er uønsket eller må "aborteres". (99% av tilfellene handler om slik og ikke unntak hvor det er ufrivillig etc jeg snakker ikke om de unntakene), Jeg tror om vi setter litt forventninger til folk, kulturelt, både om oppførsel og annet, kan alle få bedre liv, inkludert kvinner. Frihet til alt uten ansvar føles flott, men frihet uten ansvar, betyr at andre (må) ta ansvaret for din frihet. Og det går fint det, helt til de andre ikke gidder. Og da blir ting fort veldig utrivelig, for alle. Anonymkode: 7d369...17a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du jeg er helt enig, jeg bare tror andre virkemidler bør brukes. F:eks, dersom en ikke tar penis inn i vaginaen, før en ønsker barn, så blir det ingen barn, som er uønsket eller må "aborteres". (99% av tilfellene handler om slik og ikke unntak hvor det er ufrivillig etc jeg snakker ikke om de unntakene), Jeg tror om vi setter litt forventninger til folk, kulturelt, både om oppførsel og annet, kan alle få bedre liv, inkludert kvinner. Frihet til alt uten ansvar føles flott, men frihet uten ansvar, betyr at andre (må) ta ansvaret for din frihet. Og det går fint det, helt til de andre ikke gidder. Og da blir ting fort veldig utrivelig, for alle. Anonymkode: 7d369...17a Du mer seriøst at man kun skal ha samleie dersom man vil at det skal bli barn av det? Har du noen gang vært i et forhold med en du har seksuelle følelser for? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du jeg er helt enig, jeg bare tror andre virkemidler bør brukes. F:eks, dersom en ikke tar penis inn i vaginaen, før en ønsker barn, så blir det ingen barn, som er uønsket eller må "aborteres". (99% av tilfellene handler om slik og ikke unntak hvor det er ufrivillig etc jeg snakker ikke om de unntakene), Jeg tror om vi setter litt forventninger til folk, kulturelt, både om oppførsel og annet, kan alle få bedre liv, inkludert kvinner. Frihet til alt uten ansvar føles flott, men frihet uten ansvar, betyr at andre (må) ta ansvaret for din frihet. Og det går fint det, helt til de andre ikke gidder. Og da blir ting fort veldig utrivelig, for alle. Anonymkode: 7d369...17a I all tid har kvinner blitt drept pga menn som skal ha sin rett men vil ikke ha barn. Med aborten fikk kvinner sin frihet. Abort er å ta ansvar. Ting blir utrivelig når dømmende slemme mennesker som har andre meninger går ut og forteller det til de som tar abort. Man gjør faktisk ikke det uten å ha tenkt mye, ja man tenker på det i ettertid også. J Vær gjerne i mot abort, det er ditt valg. Også må du faktisk la andre ta sine valg og selv vite hva som er best for deres liv. Man skal ikke dømme. Du har ikke på deg andres sko. Og ikke ha sex? Sorry, sex er nytelse, vi mennesker nyter. Og synes du det er fælt, ja da mener jeg du kanskje bør gå inn i en skikkelig religiøs sekt. Anonymkode: d42c6...33f 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vær gjerne i mot abort, det er ditt valg. Også må du faktisk la andre ta sine valg og selv vite hva som er best for deres liv. Man skal ikke dømme. Du har ikke på deg andres sko. Anonymkode: d42c6...33f Så om Ukrainske stridsdyktige friske menn, drar til Norge, isteden for å krige mot Russland, dømmer du dem ikke ? En MÅ dømme folk, som tar egoistiske valg isteden for å gjøre det beste for samfunnet, hvis ikke vil alle ukrainske menn dra til Norge.... Vet du hva som skjer om alle ukrainske menn drar til Norge, da er det ikke noe Ukraina, ingen "kvinnerettigheter/menneskerettigheter, ingen "nytelse" for dere "kvinner" Ville jeg syntes det var kult å sitte i en våt kald skyttergrav og bli bombet dagen lang av RUsserne, nei, er det "Nytelse", nei, men dersom en bryr seg om samfunnets beste, så må man. Og en MÅÅ skamlegge de som ikke gjør det og heller f.eks drar til Norge. Og en MÅ belønne de som ofrer seg for samfunnet. Er det "Rettferdig", nei, det er å ta ansvar. Frihet er ikke "gratis", noen må ofre noe, alle kan ikke bare å sitte JEG skal ikke ofre noe, jeg skal kun ha friheten, også kan andre ta ansvars-delen. Lillemus skrev (30 minutter siden): Du mer seriøst at man kun skal ha samleie dersom man vil at det skal bli barn av det? Har du noen gang vært i et forhold med en du har seksuelle følelser for? Gjesp. Du kan gjøre hva du vil, enten gamble på prevensjon som ofte fungerer og leve med barn når de feiler (opplæring og 2x prevensjons metoder samtidig har veldig nær 100% suksessrate når kombinert) , eller være avholds til du ønsker barn, eller bare lage barn. Samme for meg hva "du" velger. I gamle dager før prevensjon så ble det mange barn, av grunner som du nevner, og, spoiler alert, det er det Norge trenger. Du vet, vi er i ferd med å dø ut som folkeslag for kvinner vil ikke ha barn bare ligge rundt uten barn, og alt vi har isteden er import av fremmede mennesker gjerne med kvinnefiendtlige kulturer, du mener seriøst at det skal være norges fremtid, fullt av kvinnefiendtlige fremmede mennesker uten historisk ophav her, fordi "du" vil ligge rundt uten ansvar, fordi "du" vil føle deg bra ? Gjerne svar på Ukrainske menn spørsmålet , som også vil føle seg bra og dra til Norge isteden for å krige, hvorfor skal bare du føle deg bra, hvorfor ikke de ? Mener du at stridsdyktige ukrainske menn bør krige og skamlegges om de nekter, eller ikke ? Hvis ikke hvorfor ikke hva vil det lede til tror du. Er frihet "free" ? Anonymkode: 7d369...17a 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så om Ukrainske stridsdyktige friske menn, drar til Norge, isteden for å krige mot Russland, dømmer du dem ikke ? En MÅ dømme folk, som tar egoistiske valg isteden for å gjøre det beste for samfunnet, hvis ikke vil alle ukrainske menn dra til Norge.... Vet du hva som skjer om alle ukrainske menn drar til Norge, da er det ikke noe Ukraina, ingen "kvinnerettigheter/menneskerettigheter, ingen "nytelse" for dere "kvinner" Ville jeg syntes det var kult å sitte i en våt kald skyttergrav og bli bombet dagen lang av RUsserne, nei, er det "Nytelse", nei, men dersom en bryr seg om samfunnets beste, så må man. Og en MÅÅ skamlegge de som ikke gjør det og heller f.eks drar til Norge. Og en MÅ belønne de som ofrer seg for samfunnet. Er det "Rettferdig", nei, det er å ta ansvar. Frihet er ikke "gratis", noen må ofre noe, alle kan ikke bare å sitte JEG skal ikke ofre noe, jeg skal kun ha friheten, også kan andre ta ansvars-delen. Gjesp. Du kan gjøre hva du vil, enten gamble på prevensjon som ofte fungerer og leve med barn når de feiler (opplæring og 2x prevensjons metoder samtidig har veldig nær 100% suksessrate når kombinert) , eller være avholds til du ønsker barn, eller bare lage barn. Samme for meg hva "du" velger. I gamle dager før prevensjon så ble det mange barn, av grunner som du nevner, og, spoiler alert, det er det Norge trenger. Du vet, vi er i ferd med å dø ut som folkeslag for kvinner vil ikke ha barn bare ligge rundt uten barn, og alt vi har isteden er import av fremmede mennesker gjerne med kvinnefiendtlige kulturer, du mener seriøst at det skal være norges fremtid, fullt av kvinnefiendtlige fremmede mennesker uten historisk ophav her, fordi "du" vil ligge rundt uten ansvar, fordi "du" vil føle deg bra ? Gjerne svar på Ukrainske menn spørsmålet , som også vil føle seg bra og dra til Norge isteden for å krige, hvorfor skal bare du føle deg bra, hvorfor ikke de ? Mener du at stridsdyktige ukrainske menn bør krige og skamlegges om de nekter, eller ikke ? Hvis ikke hvorfor ikke hva vil det lede til tror du. Er frihet "free" ? Anonymkode: 7d369...17a Er dine holdninger som er egoistiske. Anonymkode: d42c6...33f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du vet, vi er i ferd med å dø ut som folkeslag for kvinner vil ikke ha barn bare ligge rundt uten barn, og alt vi har isteden er import av fremmede mennesker gjerne med kvinnefiendtlige kulturer, du mener seriøst at det skal være norges fremtid, fullt av kvinnefiendtlige fremmede mennesker uten historisk ophav her, fordi "du" vil ligge rundt uten ansvar, fordi "du" vil føle deg bra ? Anonymkode: 7d369...17a Du mener seriøst at den lave fødselsraten skyldes utelukkende kvinner (som ligger rundt)???? Høres ut som noe en incel-blogger ville sagt. 🙄 Anonymkode: 0bfd3...84c 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 17. januar Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vet, vi er i ferd med å dø ut som folkeslag for kvinner vil ikke ha barn bare ligge rundt uten barn Ja, det er nok grunnen. Det har ingenting med mannfolkas trang til å leve uten kjedelige forpliktelser og irriterende ansvar inntil de er rundt 40 år, å gjøre. 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4347705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 19.56): Så om Ukrainske stridsdyktige friske menn, drar til Norge, isteden for å krige mot Russland, dømmer du dem ikke ? En MÅ dømme folk, som tar egoistiske valg isteden for å gjøre det beste for samfunnet, hvis ikke vil alle ukrainske menn dra til Norge.... Vet du hva som skjer om alle ukrainske menn drar til Norge, da er det ikke noe Ukraina, ingen "kvinnerettigheter/menneskerettigheter, ingen "nytelse" for dere "kvinner" Ville jeg syntes det var kult å sitte i en våt kald skyttergrav og bli bombet dagen lang av RUsserne, nei, er det "Nytelse", nei, men dersom en bryr seg om samfunnets beste, så må man. Og en MÅÅ skamlegge de som ikke gjør det og heller f.eks drar til Norge. Og en MÅ belønne de som ofrer seg for samfunnet. Er det "Rettferdig", nei, det er å ta ansvar. Frihet er ikke "gratis", noen må ofre noe, alle kan ikke bare å sitte JEG skal ikke ofre noe, jeg skal kun ha friheten, også kan andre ta ansvars-delen. Gjesp. Du kan gjøre hva du vil, enten gamble på prevensjon som ofte fungerer og leve med barn når de feiler (opplæring og 2x prevensjons metoder samtidig har veldig nær 100% suksessrate når kombinert) , eller være avholds til du ønsker barn, eller bare lage barn. Samme for meg hva "du" velger. I gamle dager før prevensjon så ble det mange barn, av grunner som du nevner, og, spoiler alert, det er det Norge trenger. Du vet, vi er i ferd med å dø ut som folkeslag for kvinner vil ikke ha barn bare ligge rundt uten barn, og alt vi har isteden er import av fremmede mennesker gjerne med kvinnefiendtlige kulturer, du mener seriøst at det skal være norges fremtid, fullt av kvinnefiendtlige fremmede mennesker uten historisk ophav her, fordi "du" vil ligge rundt uten ansvar, fordi "du" vil føle deg bra ? Gjerne svar på Ukrainske menn spørsmålet , som også vil føle seg bra og dra til Norge isteden for å krige, hvorfor skal bare du føle deg bra, hvorfor ikke de ? Mener du at stridsdyktige ukrainske menn bør krige og skamlegges om de nekter, eller ikke ? Hvis ikke hvorfor ikke hva vil det lede til tror du. Er frihet "free" ? Anonymkode: 7d369...17a Det er greit å mene det du mener om kvinner og abort. Men glem ikke at du deler meninger med disse fremmedkulturelle mer enn med original befolkningen. Du har bakstreverske meninger. Du vil nok finne meningsfeller i en moské. Heller enn på bussen i grisgrendte strøk der det bare bor etniske nordmenn. Anonymkode: c93eb...970 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/489602-er-dette-fremtiden-for-kvinner-i-hele-usa/#findComment-4348018 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.