emilie321 Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Det ble middag på meg hos datteren i dag. Pasta, kyllingkjøttdeig, div grønnsaker og tomatsaus. Det smakte + hyggelig å spise med de. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Jeg har også spist hos dattera mi i dag, pasta med kjøttsaus og parmesanost. 1 Siter
hattifnattus Skrevet 26. januar Skrevet 26. januar Lagde en pizzabunn og heiv på litt diverse rester for å få brukt opp litt i skuffer og skap: Hjemmelagde kjøttboller, tomatsaus fra frysern, rødløk, jalapeno, et par kjøttpølser og revet ost. 2 Siter
Dinolina Skrevet 27. januar Forfatter Skrevet 27. januar Torskefilet med grønnsaker, hvit saus og poteter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Pommes frittes med kald bernaisesaus. Anonymkode: b9b16...ad4 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Rester fra i går, altså verdens beste spicy kyllingryte i karrisaus med litt salat til. *dåne* 0 Siter
hattifnattus Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar (endret) Portugiskisk spicy rice bowl. Risbolle med masse digg krydret ris, wokede grønnsaker, kylling med piri-piri saus toppet med speilegg. Endret 27. januar av hattifnattus 0 Siter
hattifnattus Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Lillemus skrev (58 minutter siden): Rester fra i går, altså verdens beste spicy kyllingryte i karrisaus med litt salat til. *dåne* Kan jeg få be om oppskriften på den? Jeg er stor fan av spicy kyllinggryter, særlig de som går for å være verdens beste 1 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar hattifnattus skrev (11 minutter siden): Kan jeg få be om oppskriften på den? Jeg er stor fan av spicy kyllinggryter, særlig de som går for å være verdens beste Karrisaus: 3 dl fløte 125 g kremost med afrikansk paprika (kan bruke pepperost eller krydderost også) 5 ss ketchup (u/sukker) 1 ss karri 1 ts paprikapulver 1-2 ts sambal oelen eller 1 finhakket chili (jeg bruker bare en dæsj Sriacha chilisaus) Salt og pepper Bland alle ingrediensene i sausen og la den putre mens du lager resten. 400 g kyllingfilet deles i biter 150 g champinon 1 løk (rød eller kepa) 1 paprika Smør til steking 150 g ost Del løk, paprika og sopp i biter/skiver. Stek kyllingbitene til de får stekeskorpe og krydre med salt og pepper, legg i en ildfast form. Stek grønnsakene i samme panne, ha i mer stekefett etter behov, salt og pepper. Ha over i den ildfaste forma. Hell over sausen, jeg pleier å stikke øsa litt nedi så sause skal renne ned gjennom hele gryta. Dekk med ost. Stek i 20-25 min. La hvile i 5 min før servering. Vi pleier å ha salat til, om du spiser ris så er det kjempegodt til, ev. blomkålris. Jeg bommer alltid på mengder så sist nå brukte vi 600 g kylling og sikkert dobbelt så mye sopp som det står. Hadde to store porsjoner i to dager av dette, til to voksne. 2 Siter
hattifnattus Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar Lillemus skrev (1 time siden): Karrisaus: 3 dl fløte 125 g kremost med afrikansk paprika (kan bruke pepperost eller krydderost også) 5 ss ketchup (u/sukker) 1 ss karri 1 ts paprikapulver 1-2 ts sambal oelen eller 1 finhakket chili (jeg bruker bare en dæsj Sriacha chilisaus) Salt og pepper Bland alle ingrediensene i sausen og la den putre mens du lager resten. 400 g kyllingfilet deles i biter 150 g champinon 1 løk (rød eller kepa) 1 paprika Smør til steking 150 g ost Del løk, paprika og sopp i biter/skiver. Stek kyllingbitene til de får stekeskorpe og krydre med salt og pepper, legg i en ildfast form. Stek grønnsakene i samme panne, ha i mer stekefett etter behov, salt og pepper. Ha over i den ildfaste forma. Hell over sausen, jeg pleier å stikke øsa litt nedi så sause skal renne ned gjennom hele gryta. Dekk med ost. Stek i 20-25 min. La hvile i 5 min før servering. Vi pleier å ha salat til, om du spiser ris så er det kjempegodt til, ev. blomkålris. Jeg bommer alltid på mengder så sist nå brukte vi 600 g kylling og sikkert dobbelt så mye sopp som det står. Hadde to store porsjoner i to dager av dette, til to voksne. Tusen takk! Dette passer helt perfekt senere i uka 1 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar Skrevet 27. januar hattifnattus skrev (32 minutter siden): Tusen takk! Dette passer helt perfekt senere i uka Jeg må få høre hva du synes! 😋 1 Siter
Dinolina Skrevet 28. januar Forfatter Skrevet 28. januar I dag skal jeg ha kyllingfilet med ris og grønnsaker, og deilig saus til. 0 Siter
Dinolina Skrevet 29. januar Forfatter Skrevet 29. januar Gleder meg til pølsegrateng med pasta i dag. 0 Siter
Glitter Skrevet 29. januar Skrevet 29. januar Hadde bare frossen pizza. Det var ikke så godt, men gadd ikke lage middag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.