Gå til innhold

Kan man kle seg med hettegenser når man er 36?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri helt forstått dette med at man ikke "kan" gå i enkelte klær. Hvem bestemmer slikt? Og hva er denne bestemmelsen basert på?

Jeg går i joggebukse hver dag hjemme. Går tur med hunden og kan også gå i butikken med den. Men skal jeg på besøk eller f.eks på kjøpesenter, så tar jeg på meg en dongribukse.

Jeg går ikke med hettegenser rett og slett fordi jeg synes de blir for varme. Jeg har så lett for å bli varm så går med t-skjorte/korte ermer året rundt, så har jeg heller en cardigan i vinterhalvåret. Lettere å styre temperaturen da.

Men hettegenser er veldig komfortabelt så hadde jeg ikke blitt varm så hadde jeg gått med det oftere.

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde du godtatt de samme meningene hvis de hadde kommet fra noen andre?

Anonymkode: 7a160...bd2

Jeg synes han er drøy og konservativ, men han sier tross alt bare at HAN assosierer hettegenser med rusmisbruk. Derfor vil ikke han gå i det.

Hvorfor skal han kle seg ut i hettegenser uansett?

påskelilje

Jeg tror aldri jeg har eid en hettegenser.  Men har lånt noen få ganger av dattera. Jeg synes det er litt klumpete med hetta, men ellers forsåvidt myke og gode å ha på. 

Forbinder hettegensere med uformell avslappet stil. Her jeg jobber er vi ca 25 stk, og noen - også ledere - bruker hettegenser innimellom,  når de bare har kontordager. Møter vi kunder eller er på formelle møter eller konferanser, er det vel få som bruker det.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Skjønner ikke denne overdrevne respekten og beundringen av en tidligere selverklært fagkyndig som har gått ut på dato. 

Anonymkode: e2067...1c4

Gått ut på dato? Nå er det du som er respektløs.

Anonymkode: 684e3...bec

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Skjønner ikke denne overdrevne respekten og beundringen av en tidligere selverklært fagkyndig som har gått ut på dato. 

Våger du skrive dette under nick? Eller må du gjemme deg bak anonymbruker for å våge å skrive negativt om andre brukere?

snusmumeriken96
nachnoo skrev (15 timer siden):

Nei, jeg assosierer dette med hettegenser. Jeg vet meget godt at de fleste med hettegenser verken bruker illegale stoffer eller begår kriminalitet 🙂

Ser du virkelig ned på ei dame med hettegenser og joggebukse på butikken? 

Oj... har brukt det flere ganger når jeg handler på nærbutikken..

Nicklusheletida
Glitter skrev (7 timer siden):

Jeg tar meg ikke nær av denne uttalelsen fra nachoo. Jeg er jo mye mer enn en rusmisbruker og det vet nok han også om sine pasienter. 

Selv går jeg mye i hettegenser, men det er fordi jeg har lagt sånn på meg. 

Jeg regner med at nachoo heller ikke blir for nærmet når jeg sier at jeg ikke vil assosieres med de som driver med  " sporten"  skyting med gevær på blink. De kaller det idrett , men jeg har sett litt på landsskytterstevne på tv. Jeg ser for meg snusleppe, sneipen i kjeften og karsk på innerlomma. 

AnonymBruker
frosken skrev (18 timer siden):

Akkurat nå tenker jeg at du - og en del andre - også trenger å jobbe med holdningene sine. Hvis man ønsker at andre skal være tolerante, så passer det seg vel dårlig å komme med veldig intolerante uttalelser om andres oppfatninger? Jeg synes ikke det er noe feil i at man har et bevisst forhold til hvordan man ønsker å fremtre - og hva man ønsker og ikke ønsker å bli assosiert med. Det må vel nesten gjelde enten man jobber som psykiater, renholder, forsker, butikkansatt eller økonom? 

Jeg har nok en litt i overkant avslappet klesstil (inklusive en og annen hettegenser), - men der jeg jobber er folk ganske blinde for sånt. Hos oss vekker det derimot fort litt negative reaksjoner om noen kler seg slik man må hvis man f.eks. jobber i et større konsulentbyrå. Tror de fleste tilpasser seg de omgivelsene de er i, og disse omgivelsene kan jo variere fra dag til dag (selv jeg er ikke bevisstløs mht at det kan være nødvendig å justere klesbruken litt på dager jeg deltar i mer formelle sammenhenger). 

Selvfølgelig justerer man klesbruken etter sammenhenger man deltar i, det sier seg selv.

Det er ganske spesielle uttalelser å komme med, uavhengig om man jobber innenfor helse eller ikke. De fremstår fordømmende, det er ganske stygt gjort å si slike ting om andre mennesker. Det er ok å si ifra at slike uttalelser ikke er ok å komme med. Man trenger ikke sparke nedover. Vanlig folkeskikk er fortsatt "in".

Anonymkode: e718e...a0a

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Selvfølgelig justerer man klesbruken etter sammenhenger man deltar i, det sier seg selv.

Det er ganske spesielle uttalelser å komme med, uavhengig om man jobber innenfor helse eller ikke. De fremstår fordømmende, det er ganske stygt gjort å si slike ting om andre mennesker. Det er ok å si ifra at slike uttalelser ikke er ok å komme med. Man trenger ikke sparke nedover. Vanlig folkeskikk er fortsatt "in".

Anonymkode: e718e...a0a

Word! 

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men hvorfor bruker dere hettegenser og ikke vanlig college genser? Bruker dere hetta, eller synes dere den er dekorativ? Lun? Fin? Lurer oppriktig. Har ikke fordommer mot hettegensere, men skjønner ikke helt greia. Er det ikke irriterende med den hetta som klumper seg når man ligger på sofaen og slapper av? 

Anonymkode: ab457...c5f

Jeg svarer for meg selv. For min del må det ikke være hette, men en joggedress er ofte en hettegenser og en joggebukse . Det selges ofte sammen som et sett . Jeg synes det et helt himmelsk å komme hjem fra en skitur, ta en dusj og deretter ta på seg en joggedress ( kosedress ) . Men jeg ligger ikke i sofaen da. Jeg sitter i den. 

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Jeg svarer for meg selv. For min del må det ikke være hette, men en joggedress er ofte en hettegenser og en joggebukse . Det selges ofte sammen som et sett . Jeg synes det et helt himmelsk å komme hjem fra en skitur, ta en dusj og deretter ta på seg en joggedress ( kosedress ) . Men jeg ligger ikke i sofaen da. Jeg sitter i den. 

Tror de fleste tenker som deg. Det er kos og avslapping med en hettegenser og joggebukse. 
Det er ganske spesielt å forbinde det med rusmisbruk. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror de fleste tenker som deg. Det er kos og avslapping med en hettegenser og joggebukse. 

Ja, det kunne ikke falt meg inn. Det er et ganske vanlig plagg å bruke spesielt for tenåringsgutter / unge gutter, så jeg forbinder det mer med det. Sønnen min brukte det mye da han var yngre. Det var ganske populært. Jeg ser han har sluttet med den nå. 

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kanskje han har et poeng likevel.

image.thumb.jpeg.3dcc6747c8676aad731decb6bcbd3dcc.jpeg

Jeg har sluttet å bry meg om hva folk tenker.  Og går med Crocs i nærbutikken, men ikke på senteret.  Jeg ville nok ikke dratt i butikken med Crocs i Oslo, men bor på landet hvor alle går i Crocs og joggebukse hele tiden 😁.

Det er absolutt "lov" og hos enkelte kan det sikkert bygges inn i stilen uten at det skaper assosiasjoner som man kanskje ikke identifiserer seg med. Men det skjer nok fort med mange når de er passert 35 og ikke er moteekspert. 

Men man får i visse sammenhenger kanskje et mer "slaskete" eller umodent uttrykk hvis bekledning ikke passer i kontekst. Vil si det er både situasjonsavhengig men også dessverre typeavhengig (altså kroppsform, til dels kjønn, og det man uttrykker om livsstilen sin via bekledning sånn ellers, helhetlig). 

Endret av krøll9
påskelilje
Nicklusheletida skrev (44 minutter siden):

Hvorfor ligger du ikke i sofaen? 

Våre sofaer er til å ligge i når vi ikke har besøk 😅 Vi ligger på sofaen hver kveld; jeg i toseteren og mannen i trestjerners. As we speak 😁

Jeg sitter i sofaen kun hvis jeg spiser,  jobber eller har besøk. Den er nesten like behagelig som badekaret 😄

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...