Gå til innhold

Kan man kle seg med hettegenser når man er 36?

Anbefalte innlegg

emilie321
Lillemus skrev (1 time siden):

Nei, jeg vet ikke om det finnes noen i Norge, men det har vært noen fra utlandet i media. :) 

Så en ung dame i en butikk for en stund siden og hun hadde tatovert halve ansiktet. Det var ikke spesielt pent og jeg kan skjønne hvis hun ikke fikk jobb i feks butikk.

Fortsetter under...

emilie321 skrev (4 minutter siden):

Så en ung dame i en butikk for en stund siden og hun hadde tatovert halve ansiktet. Det var ikke spesielt pent og jeg kan skjønne hvis hun ikke fikk jobb i feks butikk.

Skulle jeg tatt en tatovering ville jeg definitivt gjort det på et sted jeg enkelt kunne skjule den med klær. Jeg fatter ikke de som tatoverer seg i ansiktet!? 

emilie321
Lillemus skrev (25 minutter siden):

Skulle jeg tatt en tatovering ville jeg definitivt gjort det på et sted jeg enkelt kunne skjule den med klær. Jeg fatter ikke de som tatoverer seg i ansiktet!? 

Samme her. Synes noen har fine tatoveringer, men langt fra alle. 

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (10 timer siden):

I psykiatrien er det mange som bruker hettegenser. Flere som har lagt merke til det?

Nei. Unge gutter under 30, de er de jeg ser bruker hettegensere hver dag. 

Anonymkode: 3c73d...0e4

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 9.21):

Når 50% av befolkningen ivesten har tatovering, så er man litt gammeldags hvis man tror man ikke får jobb med de. Er selv 50 år og har mange tatoveringe, og flere blir det. 

Feil tall. Det er ca 20%.

Forsker advarer mot tatoveringer: – Jeg vil fraråde det

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (39 minutter siden):

Forskjell på verden og Norge, jeg snakker om verden.

Og er nok enda fler enn 20% i Norge også, hvor de har tatt det tallet fra kan man jo lure. Går man på en strand eller badeland så er det fullt av mennesket med tatoveringer.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forskjell på verden og Norge, jeg snakker om verden.

Og er nok enda fler enn 20% i Norge også, hvor de har tatt det tallet fra kan man jo lure. Går man på en strand eller badeland så er det fullt av mennesket med tatoveringer.

Det at ca 20% av befolkningen over 16 er tatovert kommer fra en stor norsk undersøkelse i 2017.

Det er nok mindre vanlig enn mange føler.

Drømmeautomat
Grendel skrev (17 minutter siden):

Det at ca 20% av befolkningen over 16 er tatovert kommer fra en stor norsk undersøkelse i 2017.

Kanskje, men man må ta alder med i betraktningen. Norge har en demografi med svært mange eldre. Er man 60+ vil kanskje tatoveringer framstå som uvanlig blant de man omgås, men for de under 40 er nok andelen langt høyere og noe som anses som helt ordinært.

Endret av Drømmeautomat
AnonymBruker
Grendel skrev (29 minutter siden):

Nå er det 18års grense på tatoveringer. Da blir den undersøkelsen veldig feil.

Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Kanskje, men man må ta alder med i betraktningen. Norge har en demografi med svært mange eldre. Er man 60+ vil kanskje tatoveringer framstå som uvanlig blant de man omgås, men for de under 40 er nok andelen langt høyere og noe som anses som helt ordinært.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå er det 18års grense på tatoveringer. Da blir den undersøkelsen veldig feil.

Jeg svare begge siden det går på det samme. Jeg ser at snittalderen av de 15 000  som ble spurt er 33 år, med standardavvik 12 år. Jeg tror ikke det er veldig forkludret av gamlinger og 17 åringer.

Jeg synes også at 20% er lavt, men når jeg tenker meg om er ingen i familien tatovert. Ganske få av de jeg omgås til daglig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...