Gå til innhold

Herpes?


Gjest Vestlandsjente 23

Anbefalte innlegg

Gjest Vestlandsjente 23

Ifbm med ubeskyttet sex har jeg i ettertid vært plaget med små røde hevelser rundt skjedeåpning som kommer og går med visse mellomrom.Disse forsvinner av seg selv etter en ukes tid, og er ikke smertefulle. Jeg oppsøkte lege som trodde det var herpes. Jeg fikk en krem som skulle lindre, men denne hadde ingen effekt. Legen tok så en blodprøve som var negativ m.h.t herpes. Kan Herpes påvises med 100% sikkerhet ved hjelp av en blodprøve? I såfall, hva annet kan disse blemmene være? Jeg har blitt fortalt at det ikke kan være kjønnsvorter, da disse ikke forsvinner av seg selv. Kan sopp gi slike symptomer?

Venter på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne hevelser har jeg også hatt. jeg tror det kan komme av at jeg har barbert meg for mye. Jeg har fått disse hevelsene også på bikinikanten tett inntil hårene.

de forsviner, men plutselig er de der. jeg snakker ikke om vanlige nupper, men røde hevelser. nesten myggestikk lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne hevelser har jeg også hatt. jeg tror det kan komme av at jeg har barbert meg for mye. Jeg har fått disse hevelsene også på bikinikanten tett inntil hårene.

de forsviner, men plutselig er de der. jeg snakker ikke om vanlige nupper, men røde hevelser. nesten myggestikk lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vestlandsjente 23

Sånne hevelser har jeg også hatt. jeg tror det kan komme av at jeg har barbert meg for mye. Jeg har fått disse hevelsene også på bikinikanten tett inntil hårene.

de forsviner, men plutselig er de der. jeg snakker ikke om vanlige nupper, men røde hevelser. nesten myggestikk lignende.

Tviler på at det er barbering som skylder disse hevelsene, da de som regel kommer litt "for langt inn".

Men, jeg vet hva du mener. Dette skyldes at hårene "ikke finner veien" ut igjen etter barbering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Herpes påvises ikke med blodprøve, men ved prøve fra blemmene. Utfra beskrivelsen høres det ikke ut som herpes, men det er vanskelig å stille diagnose uten å undersøke deg. Kjønnsvorter vil ikke forsvinne så fort. Sopp kan gi lokal irritasjon, men da vil det ofte også være kløe. Mer kan jeg si uten undersøkelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...