Gå til innhold

Hva er det verste du har opplevd i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje den gangen jeg ble sparket, kastet en ting på og skreket i trynet. Men det gikk nå fort over da. Ikke noe jeg tenker på. 

Har vært beltelagt og det er jo kjipt. Samtidig når man er så ute av kontroll så er det bra å bli tvunget til å roe seg ned. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med psykiatrien? For de som har vært innlagt? 
Jeg har gått til privat psykolog, og har aldri opplevd noe negativt. 

Anonymkode: efbc4...603

Jeg mener da all kontakt med psykiatrien. Altså enten en opplevelse med behandler man har møtt på poliklinikk eller som innlagt eller opplevelser man har hatt som innlagt pasient på akuttpost eller DPS, eller andre steder.

Anonymkode: cc972...00b

AnonymBruker

At DPS døgn var rett ovenfor akuttmottaket. Så mye rart ut av det vindu og mange netter med null søvn pga aktivitet under.

Me har jo jobbet i psykiatrien også. Da fikk jeg trusler og en knuste faktisk bilvinduet mitt.

Anonymkode: 24605...218

Annonse

Da de rettet mot meg og utleverte grove og falske anklager til kommunen. Påsto jeg var farlig når jeg var redd andre personer og hendelser pga traumer. Fikk behandling basert på anklagene og ble jo bare enda sykere. Det gjorde meg jo bare enda mer redd. Og det er bare 1 av mye de gjorde. Nå tør jeg nesten ikke snakke om ting lenger. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Da jeg var tenåring og en psykolog sa "Det er ikke rart at en far vil se sin vakre datter naken". Denne psykologen var en mann selv og jeg fikk avsmak fra han, det føltes jo så feil for min del. 

Så upassende på alle måter!

Anonymkode: 9a9c2...410

FjellOgDalar

Ansatt som begynte å betro seg om egne psykiske problemer om hun fikk meg på tomannshånd.  

Fikk og feil diagnose, og de mente jeg ikke evnet å nyttiggjøre meg behandling. Hadde ikke noen i familien stilt opp og talt min sak, ville jeg blitt skrevet ut (fra poliklinikk altså, ikke innleggelse). Så ble jeg «heldigvis» hypoman på grensa til manisk, og da ble jeg tatt seriøst. 

Så skulle jeg ønske at noen på et tidligere tidspunkt hadde stoppet opp litt og sett at det var på tide å vurdere hva vi kunne gjort med manglende framgang (det gjelder også meg selv selvfølgelig), men det er jo slik at å behandle ting i hjel med feil behandling er lite fornuftig. 

FjellOgDalar skrev (12 minutter siden):

Ansatt som begynte å betro seg om egne psykiske problemer om hun fikk meg på tomannshånd

Det har jeg også opplevd. Husker at det ble vanskelig for meg, for da begynte jeg å bekymre meg for henne. Følte jeg måtte ta meg av henne. Kjøpte til og med noe til henne siden hun fortalte at hun aldri hadde fått det før, og hver gang hun var på vakt spurte jeg henne hvordan det gikk med henne og sånn. Det var en belastning og et ansvar jeg ikke burde ha hatt i den situasjonen jeg var i. Hun var godt opp i årene og innleid sommervikar. 

Endret av Vendi

Annonse

FjellOgDalar
Vendi skrev (1 time siden):

Det har jeg også opplevd. Husker at det ble vanskelig for meg, for da begynte jeg å bekymre meg for henne. Følte jeg måtte ta meg av henne. Kjøpte til og med noe til henne siden hun fortalte at hun aldri hadde fått det før, og hver gang hun var på vakt spurte jeg henne hvordan det gikk med henne og sånn. Det var en belastning og et ansvar jeg ikke burde ha hatt i den situasjonen jeg var i. Hun var godt opp i årene og innleid sommervikar. 

Huff!

Ja det er belastende når man har nok med seg selv. Hun ble snakkis på røykerommet, for jeg var ikke den eneste som opplevde det. Neste gang jeg var innlagt hadde hun sluttet heldigvis. 

AnonymBruker

Var under tvang og ble sent til ett sykehjem da tvangsmedisineringen var i orden. Fikk kraftig parkinsonisme som jeg gikk med i 2 måneder før tilsyns legen hadde 2 minutter til å se på det. Det tok to minutter å forandre dosen. Og jeg gikk med det i 2 måneder. Parkinsonisme er jævlig. Det var ett drittsted også, bare håpløse kronikere som gikk og surra i gangene. Ingen snakket sammen og pleierne var sure og la seg opp i alt. De brukte tvang som de ikke hadde lov til, feks å si at ingen fikk røyke mer enn ti røyk om dagen og dette ble utdelt av pleierne til faste tider. En pasient dreit på seg i stua. 
Jeg ble tvunget til å spise selv om jeg brakk meg. 
Enden på visa var att etter parkinsonisme n  forsvant så manipulererte jeg meg ut derifra ved så svelge ett glass fluanxol jeg tok med hjemmefra på perm.

Anonymkode: dc830...450

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var under tvang og ble sent til ett sykehjem da tvangsmedisineringen var i orden. Fikk kraftig parkinsonisme som jeg gikk med i 2 måneder før tilsyns legen hadde 2 minutter til å se på det. Det tok to minutter å forandre dosen. Og jeg gikk med det i 2 måneder. Parkinsonisme er jævlig. Det var ett drittsted også, bare håpløse kronikere som gikk og surra i gangene. Ingen snakket sammen og pleierne var sure og la seg opp i alt. De brukte tvang som de ikke hadde lov til, feks å si at ingen fikk røyke mer enn ti røyk om dagen og dette ble utdelt av pleierne til faste tider. En pasient dreit på seg i stua. 
Jeg ble tvunget til å spise selv om jeg brakk meg. 
Enden på visa var att etter parkinsonisme n  forsvant så manipulererte jeg meg ut derifra ved så svelge ett glass fluanxol jeg tok med hjemmefra på perm.

Anonymkode: dc830...450

Det høres ut som en historie fra 1950-tallet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...