Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør jeg nå? Ikke kastet opp mer siden natt til søndag. Får i meg noe mat, men fortsatt kvalm og klarer knapt å stå på beina etter en stund når jeg jeg tar meg en kort tur ut på butikken i dag. Bor rett ved. Jeg bare spør her, for jeg vet ikke hva som er normalt ved omgangssyke, siden jeg ikke har hatt det på 35 år, og da gikk det over på én dag liksom. 

Fortsetter under...

knas skrev (1 time siden):

Hva gjør jeg nå? Ikke kastet opp mer siden natt til søndag. Får i meg noe mat, men fortsatt kvalm og klarer knapt å stå på beina etter en stund når jeg jeg tar meg en kort tur ut på butikken i dag. Bor rett ved. Jeg bare spør her, for jeg vet ikke hva som er normalt ved omgangssyke, siden jeg ikke har hatt det på 35 år, og da gikk det over på én dag liksom. 

Prøv å få i deg væske og noe spiselig - potetgull og cola er lov nå! Og ta tiden til hjelp, jeg gjetter på at formen er merkbart bedre i morgen. :) 

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Prøv å få i deg væske og noe spiselig - potetgull og cola er lov nå! Og ta tiden til hjelp, jeg gjetter på at formen er merkbart bedre i morgen. :) 

Men er det vanlig å ha skikkelig magevondt? Ikke bare kramper?

Har spist havregrøt med banan og syltetøy, og loff med smør så langt i dag. 

knas skrev (32 minutter siden):

Men er det vanlig å ha skikkelig magevondt? Ikke bare kramper?

Har spist havregrøt med banan og syltetøy, og loff med smør så langt i dag. 

Godt at du føler deg bedre, det gjør jeg også.

Det tar noen dager før du kommer deg etter skikkelig omgangssyke, og det er vanlig å være slapp, mindre utholdende, mer trøtt og å ha litt vondt her og der. Det aller viktigste du selv kan gjøre er å drikke rikelig med vann, små mengder men hyppig, og få i deg vanlig mat. Salt kjeks er fremdeles supert, men prøv å unngå søt mat. Dropp syltetøy, sukker og cola (eller annen brus/ saft) nå, det kan irritere magen og gi smerter. Spis så vanlig mat som mulig, men små mengder også der, og heller hyppigere enn til vanlig. 

Det viktigste er imidlertid vann, vann, vann. Samt tålmodighet og hvile :)

Endret av Kayia
Kayia skrev (1 time siden):

Godt at du føler deg bedre, det gjør jeg også.

Det tar noen dager før du kommer deg etter skikkelig omgangssyke, og det er vanlig å være slapp, mindre utholdende, mer trøtt og å ha litt vondt her og der. Det aller viktigste du selv kan gjøre er å drikke rikelig med vann, små mengder men hyppig, og få i deg vanlig mat. Salt kjeks er fremdeles supert, men prøv å unngå søt mat. Dropp syltetøy, sukker og cola (eller annen brus/ saft) nå, det kan irritere magen og gi smerter. Spis så vanlig mat som mulig, men små mengder også der, og heller hyppigere enn til vanlig. 

Det viktigste er imidlertid vann, vann, vann. Samt tålmodighet og hvile :)

Hmm. Jeg vet ikke om jeg føler meg så mye bedre. Bare når jeg våknet i dag. Og jeg kaster ikke opp. Særlig i dag har det bare blitt verre og verre. Vi får se hvordan det er i morgen da. Kanskje det snur da!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...