Gå til innhold

Mange menn kunne vært sammen med en ufør dame med lite penger, men få damer vil være sammen med en ufør mann med lite penger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er mitt inntrykk. Jeg kan tolerere lav inntekt, opplever at potensielle partnere ikke kan det. 
Alle menn jeg kjenner som er ufør har ikke dame. Men de uføre damene jeg kjenner er i forhold. Neppe tilfeldig? Eller er jeg helt på jordet?

Anonymkode: df704...565

Fortsetter under...

hattifnattus

Min far hadde minstesats ufør. Han fikk likevel en kone og 3 døtre.

Fetteren min er ung ufør, han har også samboer som han har vært sammen med i hvertfall 10 år nå.

AnonymBruker
27 minutes ago, Dorthe said:

Og jeg kjenner flere uføre menn som har samboer og nesten ingen kvinner.

Og samboerene jobber?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har blitt avvist utallige ganger jeg er kvinne så det så. 

Anonymkode: 3fb5f...f46

Da er det kanskje ikke uføre -biten det står på..

Anonymkode: 0ac41...4a0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det kanskje ikke uføre -biten det står på..

Anonymkode: 0ac41...4a0

Eh jo. Ble dumpa på grunn av det. Tro det eller ei men kvinner blir også det. 

Anonymkode: 3fb5f...f46

AnonymBruker

Har man downs så finner man ei med downs. Mer komplisert er det ikke. Incels ser ikke skogen for alle trærne.

Anonymkode: 24946...acc

AnonymBruker
1 hour ago, Everybody said:

Hva med å prøve og finne en dame som også er ufør?

De vil ha en med mer penger tror jeg.

Annonse

https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-demografi-helse/hvorfor-blir-faerre-menn-fedre-enn-for/1763652

Dette er et vepsebol hvor det er mye følelser, lett å bli stemplet som incel, mannosfære etc, men jeg tar sjansen.

Det er tydelig at det å være ufør og/eller fattig reduserer sannsynligheten for å få barn ganske betraktelig.

Det er mange forskere som uttaler seg i artikkelen, men ingen har klare svar på hvorfor. 

Det virker ikke som det er noen klar kjønnsforskjell utover. Barnløse kvinner er også oftere syke og fattige.

Det finnes en del forskning som tyder på at kvinner er litt opptatt av at mannen skal ha utdanning. Blant annet falske dating profiler hvor eneste forskjell er utdanningsnivå. Idealet er at kvinner  ikke skal bry seg et døyt om mannen er anerkjent lege på Rikshospitalet eller kun har ungdomsskole. Det skal liksom ikke betyr noe som helst. Jeg har litt vondt for å tro på det, må jeg innrømme.

Nicklusheletida

Dette må være yndlingstemaet her på dol i tillegg til hva slags mat vi spiser på julaften. 

Heldigvis er er vi mennesker såpass forskjellige når det gjelder smak, interesser, hva vi vektlegger som positive egenskaper hos en partner osv.  Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. 

Jeg tror å synes synd på seg selv eller se på seg selv som et offer er en utrolig lite tiltrekkende egenskap.

Det finnes nok mange kvinner (og menn) som ser på utdannelse, jobb eller økonomi som et kriterie i å velge en partner. Men jeg tror viktigere enn dette er at vedkommende, i mangel av et bedre ord, står for noe og ikke bare er en grå mus.

Mange føler nok at de fortjener en partner, uten å reflektere så mye over hva de kan tilby i forholdet. For noe må man tilby, selv om det ikke trenger å være penger (langt fra).

Lillemus
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Dette må være yndlingstemaet her på dol i tillegg til hva slags mat vi spiser på julaften. 

Heldigvis er er vi mennesker såpass forskjellige når det gjelder smak, interesser, hva vi vektlegger som positive egenskaper hos en partner osv.  Det finnes ikke noe fasitsvar på dette. 

Jeg tenkte det samme - "Here we go again!" Lurer på hvor mange ganger i årenes løp dette temaet har vært tatt opp her inne, sånn med litt ujevne mellomrom? 

Om jeg i utgangspunktet hadde blitt sammen med en mann som var ufør kommer an på flere ting - hvorfor er han ufør? Hvordan takler han det å være ufør? Sitter han i sofaen hele dagen og klager over alt og alle, eller prøver han å ha et sosialt liv og interessere seg for ting? Tar han vare på seg selv i den grad han klarer, eller gir han beng i det å stelle seg og holde seg så frisk som mulig? Følger han opp avtaler og medisiner som lege/behandler anbefaler, eller nekter han å ta imot?

Om mannen min nå hadde blitt ufør så hadde jeg selvfølgelig ikke dumpet ham av den grunn. Men om han hadde blitt innesluttet, sur og sær og ikke brydd seg om annet enn å sitte og klage og nektet å være med på noe som helst, da hadde nok skilsmissen vært faretruende nære.

hattifnattus
Lillemus skrev (32 minutter siden):

Jeg tenkte det samme - "Here we go again!" Lurer på hvor mange ganger i årenes løp dette temaet har vært tatt opp her inne, sånn med litt ujevne mellomrom? 

Om jeg i utgangspunktet hadde blitt sammen med en mann som var ufør kommer an på flere ting - hvorfor er han ufør? Hvordan takler han det å være ufør? Sitter han i sofaen hele dagen og klager over alt og alle, eller prøver han å ha et sosialt liv og interessere seg for ting? Tar han vare på seg selv i den grad han klarer, eller gir han beng i det å stelle seg og holde seg så frisk som mulig? Følger han opp avtaler og medisiner som lege/behandler anbefaler, eller nekter han å ta imot?

Om mannen min nå hadde blitt ufør så hadde jeg selvfølgelig ikke dumpet ham av den grunn. Men om han hadde blitt innesluttet, sur og sær og ikke brydd seg om annet enn å sitte og klage og nektet å være med på noe som helst, da hadde nok skilsmissen vært faretruende nære.

Det er det du nevner her som hadde vært viktigere for meg om han hadde blitt ufør. Samt f.eks husarbeidet og fordelingen av det. 

Moren min gjorde alt av oppfølgning med oss ungene, jobbet og tok seg av husarbeidet på kveldstid og helger mens faren min ikke gjorde stort mer enn å lage middag en gang iblant og ta inn og ut av oppvaskmaskinen. Det slet henne ut, og jeg ser samme tendenser hos min fetter hvor kona hans surt mumlet at han kunne i det minste støvsugd mens hun var på jobb. 

Det er kjipt å bli ufør. Man faller utenfor sosialt og det er mye fordommer og det er tungt både for menn og kvinner å bli godtatt som partnere fordi uførhet fører med seg begrenset økonomi og sykdom som selvsagt vil påvirke forholdet. 

Forøvrig kjenner jeg flere uføre menn i forhold enn motsatt, og har selv sittet og overhørt mine egne og samboerens mannlige bekjente si at de aldri hadde orket å ha en ufør dame, så det er det ikke bare mannfolka som får høre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...