Gå til innhold

imogen :o)


Poetica

Anbefalte innlegg

Det går så tregt her i dag, at jeg heller begynner på ny tråd, jeg også. (Lenge Leve Latskapen)

Ja, det stemmer at M. var på den alderen sist, det var jo på den tiden vi emigrerte hit sør. Storesøsteren var 12, og nå er hun 20, gitt. ;o)

Mens du driver og søker på jobber, antar jeg at også Nedre Eiker ligger i området det er aktuelt å jobbe? Jeg vil tippe at det fremdeles er en del ledig i din bransje her, det har det vært en del av, vet jeg. :o)

Det er forresten langt rimeligere å bo her, og ikke minst triveligere (syns jeg da) enn i Drammen. Så det er jo noe du kan vurdere, om ikke annet. (Naboen selger huset sitt, kanskje det hadde vært no'? :oD )

Jeg er hjemme med 2 syke barn, M. har migreneanfall på 3. døgnet nå, og det passer dårlig med planene for helgas konfirmantleir. De skal ha rollespillet "På flukt" i regi av Røde Kors, og det er jo både viktig og lærerikt å få med seg. Rollespillet dreier seg om å være flyktninger i ett døgn, og medfører at de må leve i skogen, uten annen mat enn litt ris og vann. De vil bli forfulgt og avhørt av "grensevakter" etc, og de kan, om de er litt heldige, ha mulighet til å bestikke disse. Derfor har hun nå pakket og gjemt diverse godteri (som er dette døgnets eneste gangbare valuta :o) ), som hun kan bruke til å prøve å komme seg over grenser og å kjøpe seg papirer etc for. Hun er spent, og ser fram mot det med skrekkblandet fryd. :o)

Jeg håper bare at migrenen roer seg helt ned, ellers vil det bli enda hardere for henne. Hun har selvsagt medisiner som hun har lov til å ta med, ellers hadde det jo ikke gått. Vanligvis har hun ikke så langvarige anfall, men denne gangen gikk hun på skolen med migreneanfall og hadde en halvdagsprøve i matte, mot bedre vitende. For å unngå at jeg skulle holde henne hjemme, sa hun ingenting til meg, selvsagt. Typisk henne. Hun tør absolutt ikke gå glipp av en eneste prøve.

Storesøsteren er jo gruppeleder for Borgerlige konfirmanter i år (for første gang), hun skal også være tilstede under opplegget, men får ikke delta. Forloveden hennes skal være en av grensevaktene. :o)

Det blir spennende å høre hvordan helga har vært når søndagen kommer!

Nora har fått halsbetennelse, og har feber og er ikke mye tess for tiden. Men hun har klokkertro på Doc halspastiller og da er det jo greit. :o)

Ellers så skjer det ikke så mye: Sånn går no dagan!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen!

Så kjipt at barna er syke da! Får håpe det gir seg fortfort!!

Hvis vi skal flytte til Drammen, så vil det nok bli sentrum, pga at samboern jobber i Oslo... litt av poenget er at han skal komme seg like kjapt på jobben derfra som herfra :)

Men jeg har bil, så om jeg bor i sentrum kan jeg godt jobbe litt utenfor lissom.

Skal iallefall søke på det som blir utlyst, så får vi se.

Uansett farter vi sikkert en del til strøket der dere bor, for jeg har jo onkel og tante der som sikkert vil ha besøk av og til :)

Nå er det helg, og deilig er det!! Du får kose deg så mye, hilse barna og mannen. Ønsker dere ei trivelig helg!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Så kjipt at barna er syke da! Får håpe det gir seg fortfort!!

Hvis vi skal flytte til Drammen, så vil det nok bli sentrum, pga at samboern jobber i Oslo... litt av poenget er at han skal komme seg like kjapt på jobben derfra som herfra :)

Men jeg har bil, så om jeg bor i sentrum kan jeg godt jobbe litt utenfor lissom.

Skal iallefall søke på det som blir utlyst, så får vi se.

Uansett farter vi sikkert en del til strøket der dere bor, for jeg har jo onkel og tante der som sikkert vil ha besøk av og til :)

Nå er det helg, og deilig er det!! Du får kose deg så mye, hilse barna og mannen. Ønsker dere ei trivelig helg!

*klem*

Takk det samme til dere! :o)

*hælgeklæm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...