Gå til innhold

attføring


phoni

Anbefalte innlegg

Hei Irene!

Jeg har fått beskjed fra trygdekontoret at de medisinske forholdene til attføring er oppfylt. Har vært hos aetat, og har fått avslag på skolegang. har anket- og venter på svar. Men - hva skjer om jeg på nytt får avslag? Ifølge aetat`s brosjyre skal man bli enige om en handlingsplan - dette har vi ikke klart. hva gjør jeg nå? (ønsker studie, og trenger øk hjelp i 18 mdr. for å få en utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest IreneG

aetat er generelt restriktive med å gi skolegang. Om du har sjanse kommer an på hvor gammel du er, hvilken utdanning du har og hva som må til for at du skal få deg en jobb du kan klare til tross for sykdommen _uten_ den utdanningen du ønsker. Det kan jeg selvsagt ikke vurdere her og nå.

Det kan hende du rett og slett må bli enig med aetat om å prøve noe annet, og hvis det ikke virker kan du søke på nytt om den skolen. Eventuelt at du må bekoste den ønskede utdanningen selv.

Ønsker du grundigere hjelp kan du ta en titt på http://trygdehjelpen.no/oss/kontakt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aetat er generelt restriktive med å gi skolegang. Om du har sjanse kommer an på hvor gammel du er, hvilken utdanning du har og hva som må til for at du skal få deg en jobb du kan klare til tross for sykdommen _uten_ den utdanningen du ønsker. Det kan jeg selvsagt ikke vurdere her og nå.

Det kan hende du rett og slett må bli enig med aetat om å prøve noe annet, og hvis det ikke virker kan du søke på nytt om den skolen. Eventuelt at du må bekoste den ønskede utdanningen selv.

Ønsker du grundigere hjelp kan du ta en titt på http://trygdehjelpen.no/oss/kontakt.html

Irene!

kan jeg risikere å miste sykepengene mine? Har ennå 6 mnd igjen av dem.Da blir det krise for meg. Er det noe jeg kan gjøre for å fortsette å beholde dem? Kan min lege ordne det?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IreneG

Irene!

kan jeg risikere å miste sykepengene mine? Har ennå 6 mnd igjen av dem.Da blir det krise for meg. Er det noe jeg kan gjøre for å fortsette å beholde dem? Kan min lege ordne det?

På forhånd takk!

Dersom trygdekontoret mener du er frisk nok til å begynne i arbeid, kan det tenkes at du vil få avslag. Det kommer helt an på de medisinske opplysningene i saken, og hva som er opplegget for den medisinske behandlingen fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...