Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har hofteartrose etter å ha gått ufattelig mye, og jeg går fremdeles. Hvor på en skala fra 1 til 10 er smertegrensen for å la være å gå? Jeg ligger på 2 nå. Jeg går mye for å bli i bedre form og bli bedre psykisk, da jeg sliter med vedvarende depresjon. Jeg har ikke lyst til å gi opp gi opp gåingen da den er så viktig for meg. Men selvsagt er jeg redd for at det skal bli mye verre. Noen som har tanker om dette? Jeg trener også på treningssenter. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491514-g%C3%A5-turer-med-hofteartrose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

erik123 skrev (1 time siden):

Jeg har hofteartrose etter å ha gått ufattelig mye, og jeg går fremdeles. Hvor på en skala fra 1 til 10 er smertegrensen for å la være å gå? Jeg ligger på 2 nå. Jeg går mye for å bli i bedre form og bli bedre psykisk, da jeg sliter med vedvarende depresjon. Jeg har ikke lyst til å gi opp gi opp gåingen da den er så viktig for meg. Men selvsagt er jeg redd for at det skal bli mye verre. Noen som har tanker om dette? Jeg trener også på treningssenter. 

All mulig grunn til å fortsette å gå så mye du ønsker; hvor mye smerter du får i etterkant kan til en viss grad avhenge av hva slags sko du går med.  I tillegg bør du trene styrke, men det gjør du vel på treningssenteret. Heldigvis tenker man ikke lenger at hofteartrose gjør at man ikke skal belaste hoftene. 

frosken skrev (16 minutter siden):

All mulig grunn til å fortsette å gå så mye du ønsker; hvor mye smerter du får i etterkant kan til en viss grad avhenge av hva slags sko du går med.  I tillegg bør du trene styrke, men det gjør du vel på treningssenteret. Heldigvis tenker man ikke lenger at hofteartrose gjør at man ikke skal belaste hoftene. 

Det var godt å høre. Jeg har oppbygde ortopediske sko. (Hoka). Nå blir  det mye gåing. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...