Gå til innhold

Blodpropp og måtte bruke blodfortynnende på ubestemt tid

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nylig blodpropp og da jeg var på oppfølgings time på sykehuset så sa legen at han ville anbefale å bruke blodfortynnende på ubestemt tid. Jeg glemte å spørre han, så spør derfor her. Hva vil det egentlig si på ubestemt tid? Resten av livet eller en del år eller?

Anonymkode: 18e4f...b13

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan ikke vi svare på, det må du høre med legen om. 

Jeg for min del skal gå på blodfortynnende resten av livet etter hjerteoperasjon.

Min mor har hatt hjerteinfarkt og går nå på det fast. 

Fordelen med blodfortynnende er jo å gjøre blodet så tynt at det reduserer sjansen for at det dannes nye blodpropper. Med hør med kardiologen ang hvor lenge de tenker du skal gå på det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk 1 år. Var rene H hver mnd når mensen kom. 

Anonymkode: fb419...968

Skrevet
  AnonymBruker skrev (På 16.4.2025 den 13.36):

Jeg hadde nylig blodpropp og da jeg var på oppfølgings time på sykehuset så sa legen at han ville anbefale å bruke blodfortynnende på ubestemt tid. Jeg glemte å spørre han, så spør derfor her. Hva vil det egentlig si på ubestemt tid? Resten av livet eller en del år eller?

Anonymkode: 18e4f...b13

Ekspander  

Ubestemt tid, er enkelt og greit ubestemt - rett og slett fordi verken vi (eller legen faktisk) kan si noe om det akkurat nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...