Gå til innhold

Lever du i nuet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

skogbrann
Sokk skrev (På 18.4.2025 den 22.19):

Tankene mine er stort alle andre steder enn her og nå. Jeg liker når jeg blir veldig konsentrert om noe, det hjelper. 

Samme her. Kun når jeg blir oppslukt av et eller annet føler jeg at jeg lever i øyeblikket, eller egentlig lever i det hele tatt. Derfor elsker jeg bl.a matematikk. Det tillater meg å bli helt fokusert på eller oppslukt av et eller annet matematisk problem eller konsept jeg bare må finne svaret på, som til slutt gir en løsning eller et svar som beskriver verdenen eller universet vi lever i. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491625-lever-du-i-nuet/#findComment-4371445
Del på andre sider

Jeg lever i øyeblikket nå. Tidligere harjeg levd mye i fortiden og dvelet ved å forsøke skjønne hvem jeg har vært, hva som egentlig skjedde osv.

Men nå er jeg veldig her og nå, bokstavelig talt sånn minutt for minutt. Det hjelper meg å holde meg i fin mental form. En nødvendighet. Jeg forsøker å ikke tenke annet enn jobb og den rollen der når jeg har vakt, så jeg jobber gjerne dobbelt og hver dag om jeg kan. Da fungerer jeg ikke bare akseptabelt men stort sett godt! Det er verre med nuet når jeg har fri. Blir ofte sliten og strever ofte med å være våken (bokstavelig talt) når jeg er hjemme og har fri. Det blir veldig slitsomme dager. Da tenker jeg ofte over ting som skal skje om noen timer,noen dager osv. Så stresser jeg mentalt rundt det, såpass mye at jeg bare må legge meg ned å sove. 

Endret av krøll9
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491625-lever-du-i-nuet/#findComment-4372121
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...