AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april Som forelder og ektefelle - hvor tenker du at din fremste lojalitet ligger? Hos ektefellen eller barna? For min del er det soleklart barna (hjemmeboende om det har noe å si), mens ektefellen min ikke er enig. Jeg mener at barna er mitt ansvar som forelder, de har ikke valgt å bli født og de er uansett barn ikke voksne. Det blir en prinsipiell diskusjon, for i praksis må jeg sjelden/aldri velge. Det nærmeste vi kan komme er når hen gjør noe ift barna som jeg mener er feil - og som er såpass viktig/stort at jeg ikke føler jeg har noe valg mtp å si ifra eller gripe inn - da vil hensynet til barna trumfe hensynet til vårt fellesskap eller hva man skal si. Særdeles sjelden. Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis prioriterer barna fremfor hen, i hverdagen kan fint behovene til oss voksne innimellom trumfe barnas. Selvsagt alt etter hva det gjelder. Hva tenker du? Anonymkode: c8cd8...11b 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. april Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 22.4.2025 den 19.00): Som forelder og ektefelle - hvor tenker du at din fremste lojalitet ligger? Hos ektefellen eller barna? For min del er det soleklart barna (hjemmeboende om det har noe å si), mens ektefellen min ikke er enig. Jeg mener at barna er mitt ansvar som forelder, de har ikke valgt å bli født og de er uansett barn ikke voksne. Det blir en prinsipiell diskusjon, for i praksis må jeg sjelden/aldri velge. Det nærmeste vi kan komme er når hen gjør noe ift barna som jeg mener er feil - og som er såpass viktig/stort at jeg ikke føler jeg har noe valg mtp å si ifra eller gripe inn - da vil hensynet til barna trumfe hensynet til vårt fellesskap eller hva man skal si. Særdeles sjelden. Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis prioriterer barna fremfor hen, i hverdagen kan fint behovene til oss voksne innimellom trumfe barnas. Selvsagt alt etter hva det gjelder. Hva tenker du? Anonymkode: c8cd8...11b Ekspander Som forelder er jeg fullstendig enig med deg. Anonymkode: 27b81...820 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.