erik123 Skrevet 24. april Skrevet 24. april I dag begynte jeg på søvnkurs som skal vare i flere måneder..Jeg har slitt med massive søvnproblemer siden midten av 60-tallet. Jeg har tro på at dette er riktig for meg. Men sovemedisin må jeg nok ha fremover. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april Skrevet 24. april erik123 skrev (1 time siden): I dag begynte jeg på søvnkurs som skal vare i flere måneder..Jeg har slitt med massive søvnproblemer siden midten av 60-tallet. Jeg har tro på at dette er riktig for meg. Men sovemedisin må jeg nok ha fremover. Håper du får hjelp der da Lykke til. 1 Siter
cilie Skrevet 24. april Skrevet 24. april erik123 skrev (1 time siden): I dag begynte jeg på søvnkurs som skal vare i flere måneder..Jeg har slitt med massive søvnproblemer siden midten av 60-tallet. Jeg har tro på at dette er riktig for meg. Men sovemedisin må jeg nok ha fremover. Lykke til Er det søvnrestriksjon? Da må du vel kutte medisin i hvert når kurset gjennomføres? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april Skrevet 24. april Jeg tror poenget med et sånt kurs er å kutte ut sovemedisiner. Jeg gikk på et sånt kurs, det var så tøft at jeg nesten ble psykotisk og måtte slutte. Anonymkode: 6b020...50e 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 24. april Skrevet 24. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror poenget med et sånt kurs er å kutte ut sovemedisiner. Jeg gikk på et sånt kurs, det var så tøft at jeg nesten ble psykotisk og måtte slutte. Anonymkode: 6b020...50e Det finnes flere varianter av søvnkursene. Søvnrestriksjon, som du nevner, er tøff å gjennomføre,, men har også en varig og kraftig forbedring på langvarig insomni. Jeg skulle veldig gjerne ha gjennomført et søvnrestriksjonskurs, men vet det blir vanskelig. 0 Siter
erik123 Skrevet 25. april Forfatter Skrevet 25. april cilie skrev (15 timer siden): Lykke til Er det søvnrestriksjon? Da må du vel kutte medisin i hvert når kurset gjennomføres? Det blir svært vanskelig. Brukt det I 10 år. 0 Siter
erik123 Skrevet 25. april Forfatter Skrevet 25. april I natt sovnet jeg 02.30. Og våknet kl. 0600. Sov så en time. Alt for lite søvn..Og er uopplagt neste dag.. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 25. april Skrevet 25. april erik123 skrev (1 time siden): I natt sovnet jeg 02.30. Og våknet kl. 0600. Sov så en time. Alt for lite søvn..Og er uopplagt neste dag.. Hva har de sagt på kurset om hvordan du skal forholde deg/tenke om det? 0 Siter
erik123 Skrevet 25. april Forfatter Skrevet 25. april Eva Sofie skrev (2 timer siden): Hva har de sagt på kurset om hvordan du skal forholde deg/tenke om det? Skal lære teknikker for å ha en mulighet til å sove. Jeg har Insomni, har slitt siden midten av 60-tallet..Jeg har tro på at kurset er viktig for meg..Når du sover så lite så blir du også veldig deprimert. Noe som gjør hverdagen tung.. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 25. april Skrevet 25. april erik123 skrev (4 timer siden): Skal lære teknikker for å ha en mulighet til å sove. Jeg har Insomni, har slitt siden midten av 60-tallet..Jeg har tro på at kurset er viktig for meg.. Ja, jeg vil anta at de ikke har gitt deg en forventning om at fra første natt av vil du sove dypt og lenge... Hvordan skal du håndtere det å sove dårlig? F.eks. når du er trøtt og sliten etter en natt med dårlig søvn? Jeg håper de gir dere slike redskaper etter hvert. Uansett, masse lykke til! Og hold godt fast i tanken om at dette kurset er viktig for deg. 0 Siter
erik123 Skrevet 26. april Forfatter Skrevet 26. april Eva Sofie skrev (18 timer siden): Ja, jeg vil anta at de ikke har gitt deg en forventning om at fra første natt av vil du sove dypt og lenge... Hvordan skal du håndtere det å sove dårlig? F.eks. når du er trøtt og sliten etter en natt med dårlig søvn? Jeg håper de gir dere slike redskaper etter hvert. Uansett, masse lykke til! Og hold godt fast i tanken om at dette kurset er viktig for deg. Jeg ligger minst 4 timer før jeg får sove, og jeg våkner flere ganger. Zopiclone hjelper litt. Men de vil sikkert at jeg skal slutte med den. Vi får ha trua at det blir bedre. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.