Gå til innhold

Minumalt åpent bitt på siden, gutt 12 år

Anbefalte innlegg

Stavanger81

Hei,

Jeg har en sønn på snart 13 år. Han har et lite åpent bitt på venstre side. Han har aldri vært plaget med dette, det er ikke synlig for noen hvis man ikke drar opp huden og kikker inn i munnen hans, han har ingen klikkelyder i kjeven eller problemer med å spise. Han har mistet alle melketennene, men på siden hvor han har åpent bitt er ikke alle vokset ut enda. 

Kjeveortopeden mener han må ha regulering i 2 år for å korrigere dette. Spørsmålet mitt er om dette må korrigeres når det er så lite og han ikke har noen plager med det? Kan det gå seg til naturlig etter hvert? 

Fortsetter under...

Stavanger81 skrev (2 timer siden):

Spørsmålet mitt er om dette må korrigeres når det er så lite og han ikke har noen plager med det? Kan det gå seg til naturlig etter hvert? 

Hei, 

Det er dessverre ingen fagpersoner som svarer her lenger. Så hvis du får svar, er det fra noen som tilfeldigvis har erfaring med noe tilsvarende. 

Stavanger81 skrev (5 timer siden):

Hei,

Jeg har en sønn på snart 13 år. Han har et lite åpent bitt på venstre side. Han har aldri vært plaget med dette, det er ikke synlig for noen hvis man ikke drar opp huden og kikker inn i munnen hans, han har ingen klikkelyder i kjeven eller problemer med å spise. Han har mistet alle melketennene, men på siden hvor han har åpent bitt er ikke alle vokset ut enda. 

Kjeveortopeden mener han må ha regulering i 2 år for å korrigere dette. Spørsmålet mitt er om dette må korrigeres når det er så lite og han ikke har noen plager med det? Kan det gå seg til naturlig etter hvert? 

Som laban skriver er det ingen fagperson her.

Da vi i sin tid tvilte litt på rådet vi fikk fra kjeveortoped vedr. sønn, bestilte vi time hos en annen kjeveortoped for ny vurdering. Det var riktignok en liten stund etterpå, men behandlingsrådet vi fikk der var ganske ulikt det vi først fikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...