Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 3 mg. Melatonin mye å starte på, jeg tok den sist natt og fikk sterk hangover. Var veldig tung dagen etter. Er det normalt? Må jeg redusere til 1,5 mg?

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (1 time siden):

Er 3 mg. Melatonin mye å starte på, jeg tok den sist natt og fikk sterk hangover. Var veldig tung dagen etter. Er det normalt? Må jeg redusere til 1,5 mg?

Det er vel verd å se om du har nok med mindre dose, og/eller ra det tidligere på kvelden. 

Selv gav jeg den opp. Ble kvalm/uvel av doser jeg trengte for å sove, før jeg sovna og morgenen etter.

Anonymkode: 06bf2...420

AnonymBruker
Skrevet

Går ikke du på kurs for søvn?

Man må faktisk stå i det minst 1 år for å se om det virker, da kan man ikke drive med medisiner samtidig.

Anonymkode: e2276...61d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går ikke du på kurs for søvn?

Man må faktisk stå i det minst 1 år for å se om det virker, da kan man ikke drive med medisiner samtidig.

Jeg tar også Zopiclone,  men vil prøve Melatonin  og kanskje  greie å slutte med Zopiclone.  1 år??

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (6 minutter siden):

Jeg tar også Zopiclone,  men vil prøve Melatonin  og kanskje  greie å slutte med Zopiclone.  1 år??

Ja, det tar tid å endre søvn. Man må tåle å ha minimal søvn en god stund før den endres, da uten medisiner.

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja, det tar tid å endre søvn. Man må tåle å ha minimal søvn en god stund før den endres, da uten medisiner.

Uten medisiner er bare utopi, gått på det i over 50 år, kan ikke slutte nå. Begrense medisinbruken er målet. Dette er ikke enkelt, og det kan ikke bloi mer søvnløshet, det har jeg slitt med siden 1960 årene. 

Annonse

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (9 minutter siden):

Uten medisiner er bare utopi, gått på det i over 50 år, kan ikke slutte nå. Begrense medisinbruken er målet. Dette er ikke enkelt, og det kan ikke bloi mer søvnløshet, det har jeg slitt med siden 1960 årene. 

Man får ikke til noe når man alt har bestemt seg for at det ikke går.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Utrolig  lett for deg å si. Dette vet du ingenting om. Og jeg har ikke gitt opp.

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (7 minutter siden):

Utrolig  lett for deg å si. Dette vet du ingenting om. Og jeg har ikke gitt opp.

Nei det er ikke lett for meg å si. Har selv insomnia. Hatt det siden jeg var 4 år. Du er ikke den eneste i verden med soveproblemer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei det er ikke lett for meg å si. Har selv insomnia. Hatt det siden jeg var 4 år. Du er ikke den eneste i verden med soveproblemer. 

Har jeg sagt det? Mange sliter og jeg har slitt med Insomni i over 50 år. Det rammer mange og livet blir veldig vanskelig. 

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (3 minutter siden):

Har jeg sagt det? Mange sliter og jeg har slitt med Insomni i over 50 år. Det rammer mange og livet blir veldig vanskelig. 

Du fremstiller det som det er det.

Livet mitt er ikke vanskelig. Har verre problemer enn insomnia og ser enda lyst på livet. 

Man må faktisk gjøre det livet man fikk til det livet man vil leve.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du fremstiller det som det er det.

Livet mitt er ikke vanskelig. Har verre problemer enn insomnia og ser enda lyst på livet. 

Man må faktisk gjøre det livet man fikk til det livet man vil leve.

Jeg har ikke antydet noe som helst. Da har du misforstått.  

Skrevet

Spørsmålet var om Melatonin virker når jeg har Insomni?

Annonse

Tullemusa
Skrevet
erik123 skrev (15 timer siden):

Spørsmålet var om Melatonin virker når jeg har Insomni?

For meg virker det slik at jeg blir trøtt og sovner. Men etter en time eller to er jeg igjen våken og får ikke sove. I perioder hadde jeg melatonin dråper på nattbordet og tok dråper flere ganger gjennom natten. Jeg sov like dårlig å ble til slutt veldig syk av søvnløshet. Jeg har nå fått annen hjelp å sover endelig etter 10 år med insomnia. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor kan ikke folk svare på det innsender lurer på istedet for å mene så mye om vedkommendes tilstandutover det

Anonymkode: 73e06...c97

erik123
Skrevet

Jeg har nå tatt 1,5 mg. Melatonin  i  tre dager og det ser ut til å fungere bra. Håper det fortsetter..

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor kan ikke folk svare på det innsender lurer på istedet for å mene så mye om vedkommendes tilstandutover det

Anonymkode: 73e06...c97

Når vedkommende lager tråd etter tråd etter tråd om div ting for å sove. Så er det det underliggende der som er viktig, ikke hvilken medisin.

erik123
Skrevet
Adeie skrev (På 1.5.2025 den 10.59):

Når vedkommende lager tråd etter tråd etter tråd om div ting for å sove. Så er det det underliggende der som er viktig, ikke hvilken medisin.

Det er medisiner  som er viktigst. Jeg sover ikke uten medisiner.  Det har jeg skrevet om flere ganger. Rett skal være rett. 

Tullemusa
Skrevet
erik123 skrev (På 1.5.2025 den 10.26):

Jeg har nå tatt 1,5 mg. Melatonin  i  tre dager og det ser ut til å fungere bra. Håper det fortsetter..

En lege på legevakten fortalte meg at jeg kunne ta opptil 8 mg melatonin ved søvnløshet. Bare ett eller to mg var for lite for de fleste.

erik123
Skrevet
Tullemusa skrev (3 timer siden):

En lege på legevakten fortalte meg at jeg kunne ta opptil 8 mg melatonin ved søvnløshet. Bare ett eller to mg var for lite for de fleste.

8 MG?? Er ikke det fryktelig mye, da får du litt av en "hangover" Jeg tok 3 mg. og var utslått i mange timer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...