Gå til innhold

Kan man "jobbe seg ut av" alvorlige diagnoser?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan jobbe for å holde seg stabil når man er bipolar. Men man er enda bipolar.  

Anonymkode: 36f94...0c4

Man er ikke bipolar. Man har en bipolar lidelse som har symptomer i perioder som er plagsomme. Man har allergi i perioder men man er ikke allergien

Anonymkode: 01fab...8ee

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Som f.eks bipolar og schizofreni?

Bruke medisiner og verktøy en har lært i terapi,og også å ta seg sammen en god slump? 

Anonymkode: 9639e...db6

Har bipolar diagnose og har vært ganske stabil lenge. Bruker medisiner fast. Vil ikke si at jeg tar meg sammen, men lever på en måte som gjør at det er lettere å holde seg stabil.  

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man er ikke bipolar. Man har en bipolar lidelse som har symptomer i perioder som er plagsomme. Man har allergi i perioder men man er ikke allergien

Jeg er bipolar. Er en sykdom.som har formet meg mye. Derfor er. 

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Som f.eks bipolar og schizofreni?

Bruke medisiner og verktøy en har lært i terapi,og også å ta seg sammen en god slump? 

Anonymkode: 9639e...db6

Ja, om en velger å kalle det for å ta seg sammen eller å ta et bevisst valg, vil jeg tenke det går ut på det samme, så sannt man vet konsekvensene av hva man holder på med. Det gjør de fleste av oss...

AnonymBruker
Eva Sofie skrev (Akkurat nå):

Ja, om en velger å kalle det for å ta seg sammen eller å ta et bevisst valg, vil jeg tenke det går ut på det samme, så sannt man vet konsekvensene av hva man holder på med. Det gjør de fleste av oss...

Kan man virkelig ta seg sammen hvis det er noe «galt» i hjernen?

Anonymkode: 210a2...86d

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kan man virkelig ta seg sammen hvis det er noe «galt» i hjernen?

Hvis man unngår det man vet utløser sin lidelse, så tar man seg jo sammen. Det er ting som gjør at sjansen for å få utbrudd er større. Det ungår man så klart. Klart ting kan skje uansett. Men sjansen er fsktisk mye mindre hvis du lever etter hva din sykdom forteller deg.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis man unngår det man vet utløser sin lidelse, så tar man seg jo sammen. Det er ting som gjør at sjansen for å få utbrudd er større. Det ungår man så klart. Klart ting kan skje uansett. Men sjansen er fsktisk mye mindre hvis du lever etter hva din sykdom forteller deg.

Ja det er sant.

Tenkte man var feks psykotisk eller schizofren hele tiden og at det er vanskleig skjerpe seg ut av det

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det er sant.

Tenkte man var feks psykotisk eller schizofren hele tiden og at det er vanskleig skjerpe seg ut av det

Du kan ikke skjerpe deg ut av en psykose eller mani.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man er allergisk, dersom man har allergi. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er bipolar. Er en sykdom.som har formet meg mye. Derfor er. 

Jeg har også bipolar, men forstår ikke hvordan den kan forme deg? Du er mani eller depresjon da? Joda, man blir periodevis påvirket, også til mye rart, men det gjelder få perioder av gangen. Var rart å si at du identifiserer deg med psykdom

Anonymkode: cf029...a66

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har også bipolar, men forstår ikke hvordan den kan forme deg? Du er mani eller depresjon da? Joda, man blir periodevis påvirket, også til mye rart, men det gjelder få perioder av gangen. Var rart å si at du identifiserer deg med psykdom

Det kommer kanskje litt an på hvor hyppige episoder man har og hvor lenge man har hatt sykdommen? Etter mange år har i hvertfall jeg det sånn at de friske periodene også er preget av at jeg har vært mye syk. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg er bipolar, ikke mani eller depresjon. 

Når man bruker 300tusen er manisk periode så påvirker det livet mye. Når man er sengeliggende i 6 mnd, så påvirker det livet mye. Jeg er slik jeg er grunnet bipolar. Uten den lidelsen hadde jeg vært en helt annen. 

Jeg identifiserer meg ikke som en sykdom, men sykdommen er en del av meg. Hele livet leves for å holde den i sjakk. Så jeg ER bipolar. Uten bipolar hadde jeg vært en helt annen.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er bipolar, ikke mani eller depresjon. 

Når man bruker 300tusen er manisk periode så påvirker det livet mye. Når man er sengeliggende i 6 mnd, så påvirker det livet mye. Jeg er slik jeg er grunnet bipolar. Uten den lidelsen hadde jeg vært en helt annen. 

Jeg identifiserer meg ikke som en sykdom, men sykdommen er en del av meg. Hele livet leves for å holde den i sjakk. Så jeg ER bipolar. Uten bipolar hadde jeg vært en helt annen.

Ikke enig. Jeg vil si at det du viser til der er symptomer på sykdom, ikke deg. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke enig. Jeg vil si at det du viser til der er symptomer på sykdom, ikke deg. 

Nå er jeg bipolar. Om du er enig eller ikke om hva jeg er er så klart helt uten betydning. Jeg er det jeg er, du er det du er.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er jeg bipolar. Om du er enig eller ikke om hva jeg er er så klart helt uten betydning. Jeg er det jeg er, du er det du er.

Det er bare veldig rart å identifisere seg som bipolar, altså sykdom. Veldig spesielt...

AnonymBruker
30 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei det er ikke veldig rart. Helt normalt.

Er enig i at det er veldig rart å si at man ER en sykdom. Da tenker jeg med en gang at det er de som liker seg i sykerollen. 

Anonymkode: 038d1...f3b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...