Gå til innhold

Aerius/Kestine - og amming

Anbefalte innlegg

Hei!

I fjor var jeg gravid under pollensesongen, men prøvde Aerius. Jeg blei kjempedårlig, slapp, trøtt, kvalm etc. Regner med at graviditeten hadde noe av skylda.. skal jeg tørre å prøve det igjen nå? - eller er det trolig at jeg reagerer på samme måte nå også (jeg ammer).

En kollega har tatt Kestine og skryter fælt av disse pillene. Kan jeg bruke disse mens jeg ammer?

-eller er det sånn at alle antihistamin-medisiner er greit under amming?

Hva med Rhinocort nesespray og Livostin øyedråper?

Har brukt Zyrtec før, men de virker ikke noe særlig.

(er allergisk mot bjørk og har nesten alt man kan ha av kryssallergier)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49195-aeriuskestine-og-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thor-Øistein Endsjø, barnelege

GA.

De moderne antihistamin-preparatene som Clarityn, kestine, Zyrtec og Aerius o.a. gir generelt lite bivirkninger som trøtthet, følelse av uvellhet, svimmelhet osv. Likevel kan noen få erfare dette. Det eiendommelige er at hvis man føler seg uvel av det ene, kan det gå helt greit med ett av de andre og noe spesielt mønster at ett av de peker seg ut er det ikke.

Det anbefales av produsentene ikke å gi disse nye antihistaminene til gravide og ammende. Men er plagene store f. eks. for en bjørkeallergiker nå de neste ukene, kan neppe noen få dgrs. bruk være skadelig. Det kan være en større belastning både for mor og barn å ha uttalte plager. De værste dagene bør man også spe på med lokalbehandling i nese og øyne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...