Gå til innhold

Cut-of hypomani ymrs, og journalføring

Anbefalte innlegg

På hvor mange poeng går grensen til hypomani?

Kan de skrive notat som pasient lese, og så skrive tillegg som pasienten ikke kan lese, uten at det det er stor sannsynlighet for at ppasientn virkelig tar skade av å lese det?

Anonymkode: b0186...22e

Fortsetter under...

AnonymBruker
nachnoo skrev (22 timer siden):

1. ca 14

2. Det skrives bare et notat. 

Har ikke hatt så høy. Har likevel BP 2 diagnose. Kan man manipulere resultatet ved å ikke svare ærlig? Har ikke planer om set altså. Men har gjort det. Hvis jeg skulle kryssa selv  nå for hvordan jeg var da, hadde jeg havna på 19. Vet man ikke skal skåre selv.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har ikke hatt så høy. Har likevel BP 2 diagnose. Kan man manipulere resultatet ved å ikke svare ærlig? Har ikke planer om set altså. Men har gjort det. Hvis jeg skulle kryssa selv  nå for hvordan jeg var da, hadde jeg havna på 19. Vet man ikke skal skåre selv.

Resultatet kan manipuleres i noen grad. Men YMRS er i liten grad basert på intervju og langt mer på observasjon, så det er ikke så mye pasienten kan manipulere. Selvvurdering av hypomani/mani er tilnærmet meningsløst.

Annonse

AnonymBruker
nachnoo skrev (54 minutter siden):

Resultatet kan manipuleres i noen grad. Men YMRS er i liten grad basert på intervju og langt mer på observasjon, så det er ikke så mye pasienten kan manipulere. Selvvurdering av hypomani/mani er tilnærmet meningsløst.

Der jeg var gjorde de det mer som intervju, men jeg måtte også nesten krysse selv på MADRS (ikke den for selvutfylling)

Men jeg forstår ikke hva det var hvis det ikke var hypomani. Jeg kunne aldri fått meg til å oppføre meg sånn til vanlig, følte meg rusa, på en god måte. Mangla sperrer. Hadde et "oppheng" som jeg jobba myf med, ville ikke la meg stoppe. Mindre søvnbehov men forstod det var smart å sørge for nok søvn med medisiner.  Irritert over å bli forsøkt hindra i mitt prosjekt. Snakka fort og mye. Utålmodig. Mye energi som andre kommenterte. Økt sekslyst.

De opplevde meg som hypoman sa de før de tok ymrs så vet ikke hvorfor de ikke bare skåra utfra deres observasjon? De var ikke standard at de gikk gjennom det.

Men jeg kunne til en viss grad ta meg sammen

Hva kan dette ha vært?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...