Gå til innhold

Hormoner/perimenopause

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Noen her som har fått veldig ustabil psyke (og ukontrollert uro/angst) som en del av perimenopausen?

Har eventuelt noen hormonbehandling hjulpet deg å bli mer stabil og deg selv, og klar i hodet?

Nysgjerrig på hvor stor rolle hormonene evt kan spille inn ift psyken 

Anonymkode: 89de9...e61

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/491971-hormonerperimenopause/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hei

Noen her som har fått veldig ustabil psyke (og ukontrollert uro/angst) som en del av perimenopausen?

Har eventuelt noen hormonbehandling hjulpet deg å bli mer stabil og deg selv, og klar i hodet?

Nysgjerrig på hvor stor rolle hormonene evt kan spille inn ift psyken 

Jeg har ikke hatt det slik, men på gruppa "FEMIpositiv overgangsalder -før - under og etter" på fb er det mange som har opplevd at de blir seg selv igjen etter oppstart på hormoner.

AnonymBruker
Lillemus skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke hatt det slik, men på gruppa "FEMIpositiv overgangsalder -før - under og etter" på fb er det mange som har opplevd at de blir seg selv igjen etter oppstart på hormoner.

Ok, takk for tips. 
Vet ikke om det er tilfelle for meg, Men har blitt helt merkelig og utafor. Kan selvsagt vær andre grunner til det og men tenker jo hormoner kan spille inn når man har bikket 40..

Jeg merker ingenting på psyken. 

Har heller aldri merket pms, vet ikke om det har noe å si. Men de jeg kjenner som kjente pms har også hatt store psykiske svingninger.

Eneste jeg merker er økt svette ved aktiviteter. Men begynte på efexor samme tid syklusen begynte å tulle, så om det er efexor eller overgangen er vanskelig å vite.

Min syklus er helt ute av det. Kun spottet i 10 mnd, før full foss i 3 mnd, før spotting igjen nå. 

AnonymBruker
Adeie skrev (19 minutter siden):

Jeg merker ingenting på psyken. 

Har heller aldri merket pms, vet ikke om det har noe å si. Men de jeg kjenner som kjente pms har også hatt store psykiske svingninger.

Eneste jeg merker er økt svette ved aktiviteter. Men begynte på efexor samme tid syklusen begynte å tulle, så om det er efexor eller overgangen er vanskelig å vite.

Min syklus er helt ute av det. Kun spottet i 10 mnd, før full foss i 3 mnd, før spotting igjen nå. 

Ja jeg var veldig plaget med pms før. Men har aldri vært sånn konstant koko som jeg er nå

Mensen er fortsatt ganske regelmessig

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja jeg var veldig plaget med pms før. Men har aldri vært sånn konstant koko som jeg er nå

Mensen er fortsatt ganske regelmessig

Jeg hadde fremdeles forholdsvis regelmessig mens da hetetoktene kom i en alder av 54 år... 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...