Gå til innhold

Er du heldig å har perfekt syn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har du perfekt syn? 

Mener ikke alderssynet for dere i den alderen, men å se ting på lang avstand. 

Anonymkode: a3d1c...1d6

Fortsetter under...

Røykvarsler
Skrevet (endret)

Ja, vil vel si det? Ikke behov for briller, og har vært til optiker flere ganger gjennom livet. 

Hva med deg? 

Endret av Røykvarsler
AnonymBruker
Skrevet

hva har det med psykiatri å gjøre?

Anonymkode: 2d46c...a40

AnonymBruker
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

hva har det med psykiatri å gjøre?

Anonymkode: 2d46c...a40

Fordi å ha dårlig syn kan gjøre en deprimert. Å ha dårlige gener. At hele kroppen er så dårlig skapt. Det kan gjøre en deprimert og psykisk dårlig. Jeg snakker om meg. 

Everybody
Skrevet

Perfekt psyke eller perfekt syn, hva er best?

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi å ha dårlig syn kan gjøre en deprimert. Å ha dårlige gener. At hele kroppen er så dårlig skapt. Det kan gjøre en deprimert og psykisk dårlig. Jeg snakker om meg. 

Du blir psykisk dårlig av å måtte bruke briller/linser?

Skjerpings!

Anonymkode: 4d813...36a

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Snowflake-generasjonen blir psykisk syk av å ikke være perfekt.

Anonymkode: c581f...25f

AnonymBruker
Skrevet

TS er overhodet ikke snowflake og har helt rett i at dårlig avstandssyn og avhengigheten til skjøre briller kan gå utover livskvaliteten. Det har ikke noe med dårlige gener å gjøre, det er omgivelsene vi mennesker vokser opp i med mye nærarbeid og innendørsaktiviteter som skader øyets utvikling.

Selv var jeg linsebruker i mange år, før jeg var rett og slett så dr**t lei at jeg bestemte meg for å ta laser. Det ble ikke perfekt, det kan være fuzzy ved sterke kontraster og jeg egentlig trenger lesebriller nå, men det er helt fantastisk i forhold til hvordan det var før. Og det visste jeg ikke den gangen, men det gjorde innleggelsene i psykiatrien langt enklere å overstå når jeg ikke hadde noen som helst avhengigheter.

Til TS: Du kan jo vurdere en operasjon. Undersøk mulighetene og studer de ulike type operasjonene. Ikke drøm deg bort og vit at det bare kan hjelpe deg å ikke være avhengig av briller. Forundersøkelsen koster mindre enn en time hos optiker. Om du ikke er kandidat så har du motivasjon til å lære å takle nærsyntheten bedre.

Anonymkode: 01f77...481

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS er overhodet ikke snowflake og har helt rett i at dårlig avstandssyn og avhengigheten til skjøre briller kan gå utover livskvaliteten. Det har ikke noe med dårlige gener å gjøre, det er omgivelsene vi mennesker vokser opp i med mye nærarbeid og innendørsaktiviteter som skader øyets utvikling.

Selv var jeg linsebruker i mange år, før jeg var rett og slett så dr**t lei at jeg bestemte meg for å ta laser. Det ble ikke perfekt, det kan være fuzzy ved sterke kontraster og jeg egentlig trenger lesebriller nå, men det er helt fantastisk i forhold til hvordan det var før. Og det visste jeg ikke den gangen, men det gjorde innleggelsene i psykiatrien langt enklere å overstå når jeg ikke hadde noen som helst avhengigheter.

Til TS: Du kan jo vurdere en operasjon. Undersøk mulighetene og studer de ulike type operasjonene. Ikke drøm deg bort og vit at det bare kan hjelpe deg å ikke være avhengig av briller. Forundersøkelsen koster mindre enn en time hos optiker. Om du ikke er kandidat så har du motivasjon til å lære å takle nærsyntheten bedre.

Herregud, jeg har vært avhengig av briller siden jeg var barn, noe som er det minste av de fysiske plagene jeg har. Jeg sutrer likevel ikke over "dårlig psyke" og "dårlig livskvalitet". Hva slags livskvalitet jeg har er helt opp til meg, og briller er det siste i verden som har noe å si for min livskvalitet.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Herregud, jeg har vært avhengig av briller siden jeg var barn, noe som er det minste av de fysiske plagene jeg har. Jeg sutrer likevel ikke over "dårlig psyke" og "dårlig livskvalitet". Hva slags livskvalitet jeg har er helt opp til meg, og briller er det siste i verden som har noe å si for min livskvalitet.

Du projiserer og bryr deg ikke om andres subjektive opplevelse, fint for deg, for jeg snakker verken til deg eller om deg. Om du ikke har noe å bidra med utover å angripe andre kan du jo bare la være å skrive.

hattifnattus
Skrevet (endret)

Jeg har dårlig syn. -6.50 på det ene og -5.25 på det andre, samt skjeve hornhinner som gjør at jeg må ha toriske linser. Var å ble undersøkt for å se om jeg kunne ta laser eller sette inn linse, men fikk beskjed om at hornhinnene var for tynne med tanke på den høye styrken min og ikke ville tåle en operasjon. 

Endret av hattifnattus
Skrevet

Jeg har dårlig syn, minus 9.25 på høyre øye og minus 8.5 på venstre + skeive hornhinner. Men jeg syns ikke dette er noe å klage seg over.

Annonse

AnonymBruker
Skrevet

Ja er så heldig å ha hatt perfekt syn. Ble seksuelt misbrukt fra 4års alderen da, men fikk jo sett alt.

Anonymkode: d4d9e...669

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pluss 5 ca på begge øyne, dårlig samsyn og skjeve hornhinner. Jeg skjeler også. Det er det verste. Jeg ble operert i øyet som barn pga skjeling.

Anonymkode: 0c8fd...7fa

Lady HM
Skrevet

Betalte 45 000 kroner og hadde perfekt syn i 4 år, nå har jeg ikke perfekt syn (igjen)...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...