Gå til innhold

Ømme brystvorter uten å være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg er gravid siden jeg hadde en liten runde med mensen for 1.5 uke siden. Idag er det litt sårt å klype på brystvortene, til og med bare å komme borti. Kun vortene. Vanligvis tåler jeg mye. Jeg kan jo ikke være gravid (selv om jeg hadde ubeskyttet forrige gang pga nye p piller, men jeg hadde jo mensen. 

Anonymkode: 10b63...3dc

Fortsetter under...

Skrevet

Noen kan oppleve å blø selv om man er gravid så ville tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 08944...8fa

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Noen kan oppleve å blø selv om man er gravid så ville tatt en graviditetstest for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 08944...8fa

Ja jeg må nesten det. Har aldri hatt såre bryst utenom graviditet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg må nesten det. Har aldri hatt såre bryst utenom graviditet 

Er 37år og trodde fertiliteten min omtrent var forbi 🫣

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 37år og trodde fertiliteten min omtrent var forbi

Du kan selvfølgelig bli gravid selv om du er 37 år.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke jeg er gravid siden jeg hadde en liten runde med mensen for 1.5 uke siden.

Hva er "en liten runde"? Har du opplevd festeblødning ved tidligere graviditeter (jeg tolker det du skriver som at du har vært gravid før)? På den annen side er det vel vanlig at mensen ikke er spesielt rikelig når man går på p-piller?

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Idag er det litt sårt å klype på brystvortene, til og med bare å komme borti. Kun vortene.

De blir trolig ømmere jo mer du klyper. Ta en test neste gang mensen skal komme. Inntil da kan du la vortene være i fred. Hvis du har byttet p-pillemerke, kan det også føre til at brystene kjennes annerledes. 

Skrevet

Ømme bryster får jeg innimellom også. Regner med det er hormonstyrt.

Anonymkode: 8f1d4...484

Annonse

Skrevet
laban skrev (20 minutter siden):

Du kan selvfølgelig bli gravid selv om du er 37 år.

Hva er "en liten runde"? Har du opplevd festeblødning ved tidligere graviditeter (jeg tolker det du skriver som at du har vært gravid før)? På den annen side er det vel vanlig at mensen ikke er spesielt rikelig når man går på p-piller?

De blir trolig ømmere jo mer du klyper. Ta en test neste gang mensen skal komme. Inntil da kan du la vortene være i fred. Hvis du har byttet p-pillemerke, kan det også føre til at brystene kjennes annerledes. 

Ja altså jeg kløyp ikke i de første gang. Da kom jeg borti utenfor bh'en. Dunket borti litt igjen og det svei/klødde litt helt ute på nippelen. Samme med andre. Kløyp er litt i de og det var bare vondt.  De er ikke sånn sprengte som de pleier å være med en graviditet. Det kan jo være bh'en har gnidd seg inntil, men bare merkelig jeg ikke har merket det før. 

Jeg fikk blødning forrige mens, men trengte bare ett bind om dagen, det kom likevel endel ut i do. Litt for mye til å være festeblødning. Jeg gikk ikke på piller da vi hadde sex, hadde sex kun ei gang med han, så skal være ganske usannsynlig at jeg er gravid. 

Andre ting som kan være årsaken til såre nipler? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ømme bryster får jeg innimellom også. Regner med det er hormonstyrt.

Anonymkode: 8f1d4...484

Håper det 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er vel hormonelt, så variasjon (slutt eller start eller merkebytte) i hormonprevensjon kan trolig spille inn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Ja altså jeg kløyp ikke i de første gang. Da kom jeg borti utenfor bh'en. Dunket borti litt igjen og det svei/klødde litt helt ute på nippelen. Samme med andre. Kløyp er litt i de og det var bare vondt.  De er ikke sånn sprengte som de pleier å være med en graviditet. Det kan jo være bh'en har gnidd seg inntil, men bare merkelig jeg ikke har merket det før. 

Jeg fikk blødning forrige mens, men trengte bare ett bind om dagen, det kom likevel endel ut i do. Litt for mye til å være festeblødning. Jeg gikk ikke på piller da vi hadde sex, hadde sex kun ei gang med han, så skal være ganske usannsynlig at jeg er gravid. 

Det at man har sex bare 1 gang betyr ikke at man ikke er gravid. Den kan godt sitte på første forsøk, enten man ønsker det eller ikke! Ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Symptomene er ikke nødvendigvis like i alle ens graviditeter.

Ellers har det kommet flere andre forslag om sannsynlige årsaker til såre/ømme brystvorter.

Skrevet
Sokk skrev (2 timer siden):

Det at man har sex bare 1 gang betyr ikke at man ikke er gravid. Den kan godt sitte på første forsøk, enten man ønsker det eller ikke! Ta en graviditetstest for sikkerhetsskyld. Symptomene er ikke nødvendigvis like i alle ens graviditeter.

Ellers har det kommet flere andre forslag om sannsynlige årsaker til såre/ømme brystvorter.

Tar test imorgen 😇

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...