Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som opplever å ha angst i selve mens-perioden? Hvilke hormoner er det som forårsaker det isåfall? Nivåene er jo lave da..

Anonymkode: acd97...002

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Flere som opplever å ha angst i selve mens-perioden? Hvilke hormoner er det som forårsaker det isåfall? Nivåene er jo lave da..

Fryktelig. Men det er uka før mens på meg. Blir omtrent født på ny når mensen kommer, da er alt bra. Jeg blir deprimert og litt mørke tanker, trøtt og sliten. 

Anonymkode: 62dc6...38c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fryktelig. Men det er uka før mens på meg. Blir omtrent født på ny når mensen kommer, da er alt bra. Jeg blir deprimert og litt mørke tanker, trøtt og sliten. 

Anonymkode: 62dc6...38c

Ja sånn var jeg og før. Premenstruelt. Men nå har det begynt å være hele tiden😳

• 2 uker senere...
Glitter
Skrevet

Blir litt deppa noen dager før mensen. Når mensen kommer så slipper det taket. 

Dette er svigninger jeg ikke har hatt mange år. Fra 16 til 34 hvor jeg gikk på prevensjon. Men etter jeg sluttet på prevensjon måtte jeg bli kjent med meg selv på nytt. Trodde mange ganger at jeg var blitt deprimert igjen, men viste seg å bare ha med syklusen å gjøre. For noen dager etter jeg ble deppa så fikk jeg mensen. Hver gang. Måtte erfare dette noen ganger før jeg skjønte sammenhengen.

Lillemus
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2025 den 14.58):

Ikke angst, men en liten dupp i humøret, i alle fall de siste årene jeg hadde mensen (altså i godt voksen alder). Jeg pleide å si at jeg ikke var premenstruell, men postmenstruell. :) 

Skrevet
Glitter skrev (På 22.5.2025 den 23.57):

Blir litt deppa noen dager før mensen. Når mensen kommer så slipper det taket. 

Dette er svigninger jeg ikke har hatt mange år. Fra 16 til 34 hvor jeg gikk på prevensjon. Men etter jeg sluttet på prevensjon måtte jeg bli kjent med meg selv på nytt. Trodde mange ganger at jeg var blitt deprimert igjen, men viste seg å bare ha med syklusen å gjøre. For noen dager etter jeg ble deppa så fikk jeg mensen. Hver gang. Måtte erfare dette noen ganger før jeg skjønte sammenhengen.

Sånn var jeg før og. Veldig forutsigbart. Men nå har jeg plutselig fått helt ukontrollerbare svingninger i mentale og ukontrollerbar kroppslige angst… 

lurer på om det kan skyldes noe hormonelt eller overgangsalder ellernoe

Annonse

Skrevet

Kjenner noen som sliter voldsomt med all salgs negative følelser under pms og mensen.

Selv merker jeg ikke noe. Blir mer sulten dagen før mensen tror jeg.

Anonymkode: 5b03b...c98

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...