AnonymBruker Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Det blir nok for generelt til å svare på. Kommer an på hvem du spør også. Anonymkode: dd949...b6e 0 Siter
Dorthe Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Bortsett fra kreft, akutte hjerteproblemer og enkelte andre sykdommer tar det evigheter å komme til en spesialist i somatikken også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Det kommer jo helt an på hva det er. Anonymkode: 93380...6b8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Det er verre å få als enn depresjoner. Det er verre å ha angst enn brukket ben. Det er verre å være psykotisk enn og ha angst. Alle sykdommer kan settes oppimot hverandre. Men hva er vitsen? Anonymkode: 9cd54...e13 0 Siter
Glitter Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Tror man på mange arenaer vil møte mer fordommer hvis man har en psykisk lidelse og ikke en somatisk en. Men samfunnet går framover. For 20-30 år siden var det tabu å slite psykisk så det forble nok innad familiene. Mens nå er det langt mer åpenhet og aksept for det. Og om 50 år er det kanskje ennå mer åpenhet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai Glitter skrev (5 timer siden): Tror man på mange arenaer vil møte mer fordommer hvis man har en psykisk lidelse og ikke en somatisk en. Men samfunnet går framover. For 20-30 år siden var det tabu å slite psykisk så det forble nok innad familiene. Mens nå er det langt mer åpenhet og aksept for det. Og om 50 år er det kanskje ennå mer åpenhet. Det var ikke så ille for 20-30 år siden. Det gikk fint an å snakke med venner om det. Men vi slapp at alle skulle snakke om det på insta, snap, TikTok, tv osv. All den åpenheten har ikke vært udelt positiv. Anonymkode: 3a921...eee 0 Siter
Glitter Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var ikke så ille for 20-30 år siden. Det gikk fint an å snakke med venner om det. Men vi slapp at alle skulle snakke om det på insta, snap, TikTok, tv osv. All den åpenheten har ikke vært udelt positiv. Anonymkode: 3a921...eee Nei det kan vel bli for mye av det gode. De jentene som legger ut om alt på tiltok liggende i belteseng, må jo ha et mål med å gjøre det. Hvis de vil bli kjent i det offentlige er det virkelig veien å gå? Hvor det nærmest blir en konkurranse om hvem som har det verst. Men selv så har jeg vokst opp med at psykiske problemer skal holdes innad i familien. Snakket generelt lite mrd mamma om hvordan jeg hadde det. Så jeg var ganske taus om smerten på innsiden til jeg var 26 pr gammel og kollapset etter samlivsbrudd. Hadde liksom ikke noe valg enn å våge å begynne å snakke med helsevesenet. Så kanskje for 50 år siden da at folk ikke snakket med de rundt om psykisk uhelse. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.