AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Hva syns dere om den låten til Finland i Eurovisjon? Kult å bruke det tyske språk til. Anonymkode: 874e1...00d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Grusomt corny refreng, både tone og tekst. Den må absolutt ikke vinne - tenke seg den på repeat på radio og kjøpesentre -- og dama samt utstyret kan dere få gratis🤣 Anonymkode: d1e29...88b 0 Siter
Grendel Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva syns dere om den låten til Finland i Eurovisjon? Kult å bruke det tyske språk til. Anonymkode: 874e1...00d Hun formidler er viktig budskap: "Slå meg og knull meg til jeg kommer". 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Grendel skrev (1 minutt siden): Hun formidler er viktig budskap: "Slå meg og knull meg til jeg kommer". Ikke enig i "slå meg". Men knull meg til jeg kommer er knall. Jeg håper og tror ikke den vil vinne. Anonymkode: 874e1...00d 1 Siter
Grendel Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai (endret) Hvem håper dere vinner? Muligens Italia for min del. Jeg synes Storbritannia var OK også. Endret 17. mai av Grendel 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Grendel skrev (3 minutter siden): Hvem håper dere vinner? Muligens Italia for min del. Jeg synes Storbritannia var OK også. Nederland. Jeg synes også den Israelske var fin. Den norske har blitt bedre etter å ha hørt den noen ganger. Jeg likte ikke Storbritania. Synes det bare var rot. Mange sanger i en sang. 0 Siter
Grendel Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Nicklusheletida skrev (Akkurat nå): Nederland. Jeg synes også den Israelske var fin. Den norske har blitt bedre etter å ha hørt den noen ganger. Jeg likte ikke Storbritania. Synes det bare var rot. Mange sanger i en sang. Det var akkurat det jeg likte! Det minnet litt om Queen. Det er jo en smakssak så klart. Nederland var OK ja. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Grendel skrev (11 minutter siden): Det var akkurat det jeg likte! Det minnet litt om Queen. Det er jo en smakssak så klart. Nederland var OK ja. Jeg er sikkert gammeldags, men jeg blir en smule kvalm av antrekket til han som sang i pausen akkurat nå. Fjorårets vinner. Blir verre og verre for hvert år dette sirkuset. 0 Siter
Grendel Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Nicklusheletida skrev (1 minutt siden): Jeg er sikkert gammeldags, men jeg blir en smule kvalm av antrekket til han som sang i pausen akkurat nå. Fjorårets vinner. Blir verre og verre for hvert år dette sirkuset. Er ikke du også flasket opp med Boy George og David Bowie? Jeg hadde mest problemer med at han sang så surt. Det synes jeg gjelder flere i år. Falskt sang med masse energi og selvtillit. Det gjelder "Ich komme" dama også. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 17. mai Skrevet 17. mai Grendel skrev (1 time siden): Er ikke du også flasket opp med Boy George og David Bowie? Jeg hadde mest problemer med at han sang så surt. Det synes jeg gjelder flere i år. Falskt sang med masse energi og selvtillit. Det gjelder "Ich komme" dama også. Joda, men jeg hadde ikke noe sans for Boy George. David Bowie spilte jeg mye ja på kassettspiller på hybelen, da jeg gikk på videregående 0 Siter
Grendel Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Nicklusheletida skrev (8 timer siden): Joda, men jeg hadde ikke noe sans for Boy George. David Bowie spilte jeg mye ja på kassettspiller på hybelen, da jeg gikk på videregående Samme her Det var en lettelse at Israel ikke vant. Det hadde bare blitt demonstrasjoner og kaos. Det virker samtidig litt feil. Det er påfallende at de fikk null poeng fra flere juryer når for eksempel Aftenposten gav terningkast 6 og mente det var den beste låta. Jeg mistenker at det er litt politikk, men det får så være. 2 Siter
Babette Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Grendel skrev (1 time siden): Samme her Det var en lettelse at Israel ikke vant. Det hadde bare blitt demonstrasjoner og kaos. Det virker samtidig litt feil. Det er påfallende at de fikk null poeng fra flere juryer når for eksempel Aftenposten gav terningkast 6 og mente det var den beste låta. Jeg mistenker at det er litt politikk, men det får så være. Jeg synes den som vant har et OK vers, men refrenget er i mine ører kun ubehagelig hyling i falsett. Min favoritt var Italia. Fin låt, og den bleke vokalisten har noe ved seg som berører, i tillegg til at han synger bra. 1 Siter
morsan Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Grendel skrev (7 timer siden): Samme her Det var en lettelse at Israel ikke vant. Det hadde bare blitt demonstrasjoner og kaos. Det virker samtidig litt feil. Det er påfallende at de fikk null poeng fra flere juryer når for eksempel Aftenposten gav terningkast 6 og mente det var den beste låta. Jeg mistenker at det er litt politikk, men det får så være. Jeg er også veldig lettet over at ikke Israel vant. Det ville vært døden for konkurransen! Angående fagjuryen: Aftenpostens anmelders syn er jo ikke fasit på hvor bra sangen er, og fagjuryens medlemmer kan ha annet syn på saken. Selvsagt er det mulig at noen der ikke er upåvirket av hendelser utenfor Norge når det gjelder poenggivning. Men i fjor satte den norske fagjuryen Israel som tredje beste land, selv om det også da var mye mediesaker på forhånd om Israel, krav om boikott osv, og juryen forsvarte i etterkant valget med at de bare skulle se på musikalske kvaliteter. Politikken ligger først og fremst i en utrolig mobilisering blant folk for å stemme på Israel. Mens de som er opptatt av å stemme fram Israel av politiske hensyn bare har ett land å stemme på, vil de som IKKE vil stemme på Israel av politiske hensyn spre stemmene sine på de 25 andre. I tillegg kommer dette med at man kan avgi 20 stemmer hver. Hvis det bare kunne gis én stemme per telefon ville Israel fått atskillig færre stemmer, tror jeg. Folk flest stemmer ikke 20 ganger på den de ønsker skal vinne (til 5kr per stemme..), men det tror jeg absolutt mange av dem som stemmer på Israel av prinsipp gjør. Det var iallfall mange fortellinger om det i fjor, i tillegg til «kampanjer» for å oppfordre folk til å stemme på dem, også blant de som normalt ikke stemmer i ESC. Jeg tror ikke det er annerledes i år. For få år siden var det slik at man nesten alltid ante hvem vinneren ville bli, basert på oddsene. Det ble riktignok litt mer usikker etter at de gjeninnførte fagjury til å påvirke det endelige resultatet. Men folkets røst var ofte veldig på linje med oddsene. Det er derfor oppsiktsvekkende at Israel fikk flest folkestemmer mtp hvor lavt de lå på oddsen (bildet). Det forsterker mistanken om at det er færre unike stemmegivere på Israel enn summen skulle tyde på. For øvrig likte jeg Sverige best, og ga dem 6 stemmer. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Israel har ligget høyere på oddsen enn syv, mener det var pallplass. Israelvennene har nok sørget for å øke landets forsprang, men ettersom det var et svært sterkt bidrag, med innlevelse og sjel i fremføringen, ville de uansett kommet høyt. Israel var ett av landene jeg stemte på, nettopp på grunn av kvaliteten. Likte også Italia. Er forøvrig litt enig med de som sier at "selv om man ikke liker Israel, så er deres motstandere hundre ganger verre". Det siste så man litt av under 7. oktober-massakren. Anonymkode: d1e29...88b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Vinneren var da helt forferdelig. Rett og slett jævlig å høre på. Anonymkode: 76f5e...5bc 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Egentlig var det ingen som var spesielt fine år. 0 Siter
cilie Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Håper det kan kun bli publikumsstemmer som gjelder heretter. Jeg synes det er greit med Israel på 2. plass. Finland var underholdene på en måte. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Jeg synes det var synd at Sverige ikke vant. Det var en sang man kunne synge/nynne med på. En gladsang. Anonymkode: 33c1c...ccc 1 Siter
morsan Skrevet 18. mai Skrevet 18. mai Nicklusheletida skrev (1 time siden): Egentlig var det ingen som var spesielt fine år. Var mye hyl og skrik og techno/electronica (selv om jeg ikke vet forskjellen på de to 😆) cilie skrev (39 minutter siden): Håper det kan kun bli publikumsstemmer som gjelder heretter. Jeg er litt delt. For noen år siden tenkte jeg også at det ville vært best med bare folkestemmer, da Keino ikke vant til tross for flest folkestemmer. Likeså da Finland tapte for Loreen. Men slik som det nå har blitt tenker jeg at fagjuryen funker etter intensjonene: At den skal jevne ut uheldige utslag som migrantatemming, nabostrmming etc. Men EBU bør absolutt vurdere tiltak mht avstemming, og etter min mening burde de snarest kutte ut muligheten til 20 stemmer hver. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.