Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi var gode venner, litt mer enn det i en periode. Desverre ble livet for tøft for han. Og jeg angrer så på at jeg ikke svarte på hans siste mld. 

Inatt drømte jeg at han kjørte forbi meg, kjørte opp på en høy bakketopp og smilte til meg. Det var en fin drøm egentlig 😊 ingen betydning? Bare at jeg tenker på han? 

Anonymkode: 9e47b...b63

Skrevet

Det er det jo ingen som vet, sånn egentlig. Dette handler jo mer om hva du velger å tro på. 

Det er menneskelig å lete etter mening og mønster i hverdagen og i drømmer. Hvis du ønsker å tro at drømmen har en betydning, så skadet det ikke noen. :) 

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (1 time siden):

Det er det jo ingen som vet, sånn egentlig. Dette handler jo mer om hva du velger å tro på. 

Det er menneskelig å lete etter mening og mønster i hverdagen og i drømmer. Hvis du ønsker å tro at drømmen har en betydning, så skadet det ikke noen. :) 

Sant det. Det kan godt være fordi jeg tenker på han ofte. 😊

Grendel
Skrevet

Jeg synes du kan tolke det som at alt er tilgitt og at du ikke trenger å klandre deg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det kan godt være fordi jeg tenker på han ofte.

Hvis man holder seg til det som lar seg påvise biologisk, kommer jo drømmer fra vår egen hjerne, de er ingen "forsendelse" utenfra. Målinger viser at vi drømmer hver natt, selv om vi ikke husker det. Forsøk har også vist at hjernen har "behov" for den søvnen som er dyp nok til at vi drømmer.

Noen ganger er det opplagt hvorfor man drømmer om noe bestemt, typisk noe man er veldig opptatt av, gleder eller gruer seg til, en veldig spesiell/dramatisk (på godt eller vondt) opplevelse man har hatt, o.l. Andre ganger er det helt umulig å se noen sammenheng.

At du drømmer om en person du ofte tenker på og som det er knyttet følelser til, er helt naturlig. Fint at drømmen hadde positivt innhold. Du står fritt til å tolke inn hva den betyr for deg.  

AnonymBruker
Skrevet
laban skrev (3 timer siden):

Hvis man holder seg til det som lar seg påvise biologisk, kommer jo drømmer fra vår egen hjerne, de er ingen "forsendelse" utenfra. Målinger viser at vi drømmer hver natt, selv om vi ikke husker det. Forsøk har også vist at hjernen har "behov" for den søvnen som er dyp nok til at vi drømmer.

Noen ganger er det opplagt hvorfor man drømmer om noe bestemt, typisk noe man er veldig opptatt av, gleder eller gruer seg til, en veldig spesiell/dramatisk (på godt eller vondt) opplevelse man har hatt, o.l. Andre ganger er det helt umulig å se noen sammenheng.

At du drømmer om en person du ofte tenker på og som det er knyttet følelser til, er helt naturlig. Fint at drømmen hadde positivt innhold. Du står fritt til å tolke inn hva den betyr for deg.  

Ja drømmen var god om han. Bare det at han kjørte opp bakken, inn til sin gård høyt der oppe. Jeg stod nede på bakkenivå

Han hilste og smilte. Fikk igrunnen en god følelse i meg sa jeg husket på det om morgenen. 

Jeg har heldigvis ikke veldig dårlig samvittighet, men har kjent på at jeg kunne sagt ja den dagen han spurte om å treffes. Nå vet jeg at det var noe helt annet som var årsaken, men han må nok ha følt seg ensom til tider. 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg synes du kan tolke det som at alt er tilgitt og at du ikke trenger å klandre deg selv.

Det var så rart. Fordi han kjørte opp en bratt svingete bakke. Hvorfor akkurat det..

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var så rart. Fordi han kjørte opp en bratt svingete bakke. Hvorfor akkurat det..

Han ville bare si hei til der og at han er der tror jeg :) 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 timer siden):

Han ville bare si hei til der og at han er der tror jeg :) 

Der oppe liksom? Siden jeg igår hadde en veldig trist dag, var veldig nedpå av en grunn og med den positive siden idag + drømmen jeg husket på så tidlig. Så føler jeg nesten han ga meg dette, av en eller en annen rar følelse. 

Men kan de koble seg på personer som ikke stå de så nært som meg? 

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ja, der har vel vært en bratt og svingete bakke.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Der oppe liksom? Siden jeg igår hadde en veldig trist dag, var veldig nedpå av en grunn og med den positive siden idag + drømmen jeg husket på så tidlig. Så føler jeg nesten han ga meg dette, av en eller en annen rar følelse. 

Men kan de koble seg på personer som ikke stå de så nært som meg? 

Han er her. Ja han ville nok støtte deg :) 

Ja det kan de. 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (3 timer siden):

Ja, der har vel vært en bratt og svingete bakke.

Ja det jeg mener. Følte det var symbolskt. 

Oppover, svingete også akkurat han. 

Den kvelden jeg var helt tappet og litt nedfor. Uten å hvite hva. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 timer siden):

Han er her. Ja han ville nok støtte deg :) 

Ja det kan de. 

Vet du hvordan de kan kontakte akkurat noen? Er det om vi ber til de eller merker de eller hvem som er mottakelig? 

Har lyst å høre med medium. Føler jeg er veldig mottakelig. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet du hvordan de kan kontakte akkurat noen? Er det om vi ber til de eller merker de eller hvem som er mottakelig? 

ja du er sikkert mottakelig, det var jeg også uten medisiner. Mediumer har jeg sluttet å tro på men noen gode finnes, mest er tull. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (På 20.5.2025 den 15.44):

ja du er sikkert mottakelig, det var jeg også uten medisiner. Mediumer har jeg sluttet å tro på men noen gode finnes, mest er tull. 

Mange som tror man er psykisk syk, tenker at vi er forstyrret på et vis. Så er det jo sånn at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi aner. Ikke utenkelig det vel 😊

Bare litt rart han skulle koble seg på i drømmen min når jeg ikke står han helt nær. Men fint hvis det 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange som tror man er psykisk syk, tenker at vi er forstyrret på et vis. Så er det jo sånn at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi aner. Ikke utenkelig det vel 😊

Bare litt rart han skulle koble seg på i drømmen min når jeg ikke står han helt nær. Men fint hvis det 

jepp det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner. :) 

det er jo fint at han sa hei til deg tenker jeg, de forsvinner jo ikke selv om de er døde. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (13 minutter siden):

jepp det finnes mer mellom himmel og jord enn vi aner. :) 

det er jo fint at han sa hei til deg tenker jeg, de forsvinner jo ikke selv om de er døde. 

Må maser jeg veldig 😅 men prøver de å få kontakt med de som de bryr seg om? Mulig han hørte bønnen min for ei stund siden. Han har det hvertfall godt nå 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må maser jeg veldig 😅 men prøver de å få kontakt med de som de bryr seg om? Mulig han hørte bønnen min for ei stund siden. Han har det hvertfall godt nå 

Ja og de som bryr seg om dem ❤️ 

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 15.35):

Jeg tror det kommer fra din egen underbevissthet. I dette tilfellet synes jeg underbevisstheten din sendte et bra budskap.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (51 minutter siden):

Jeg tror det kommer fra din egen underbevissthet. I dette tilfellet synes jeg underbevisstheten din sendte et bra budskap.

Det kan også godt være. 

Det var så rart. Fordi dagen før var jeg så deppa, hadde angst pga ting jeg nå må betale. Jeg styrte og tenkte så at jeg sleit meg ut på søndagen. Mandag var en helt annen dag, bare drømmen ga meg positivitet av en eller annen merkelig greie.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...