Gå til innhold

Skal ikke kongefamilien være politisk nøytrale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Likevel drar krompen ned til Ukraina for å vise sin støtte..

Anonymkode: 0bf12...cdf

psykedeliker
Skrevet

Nei, kongefamilien skal ikke være nøytrale, da ville de ikke vært kongefamilie i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på. Tenker at det går et skille mellom å støtte humanitær bistand og våpenbistand. Men krompen hadde vel uansett hatt bedre ting å foreta seg her hjemme - som å se til at familien ter seg, for eksempel 😝

Anonymkode: d6353...54b

Skrevet

Tenker at kongefamiliens medlemmer gjør som de vil, uansett 

nachnoo
Skrevet

Så lenge de er på linje med en tverrpolitisk enhet på Stortinget, er det helt ok.

Det er f.eks. ikke kontroversielt om de sier at de støtter FN eller Røde Kors.

AnonymBruker
Skrevet

Eller så lenge de er på linje med en tverrpolitisk enhet på DOL, er det helt ok🙂 (Vil ikke være slem, men måtte bare ...)

AnonymBruker
Skrevet

https://www.altinget.no/artikkel/-dronningen-er-politisk-plettfri-men-kronprins-frederik-har-allerede-gjort-sin-foerste-feil

Ikke så lett å være tronarving. Dronning Margrethe er som vi vet langt fra perfekt som familiemenneske, men som monark nyter hun allmenn respekt. Kanskje har hun rett og slett en fingerspitzgefuhl for hva som går an, og hva som ikke går, som kongelig. Når det gjelder krompen, så har vel det siste året særlig vist at han ikke har akkurat det. Litt historikk: krp har hatt forbindelse med elitenettverket Bilderberg, hvis lyssky møtevirksomhet har referatforbud, han og kona er nære venner av Norges statsminister, og de har laget seg et "hoff" av kulturpersonligheter hvoriblant særlig representanter for den fjerde statsmakt, de får sponset luksusferie av en eller annen riking, nekter å si hvem, og for alt vi vet kan det være Epstein. Det blir for mye samrøre, og det stinker. Hva han gjør i Ukraina er å støtte opp om Nansen-programmet, som yter sivil og militær bistand. Han sier at han støtter den ukrainske regjering, han besøker slagmarken og spyr ut noe pompøst om heltemodige ukrainere. Om denne politiske handlingen fra en norsk tronarving sin side er innenfor, blir det opp til fremtiden å bedømme, muligens. Men dette er noe helt annet enn å støtte Røde kors og WWF. I realiteten støtter krp med sitt besøk opp om Europas evige og irrasjonelt pågående krigsvilje og krigsretorikk, og spørsmålet er vel om han "står støtt i det" på lengre sikt.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Likevel drar krompen ned til Ukraina for å vise sin støtte..

Anonymkode: 0bf12...cdf

De har lenge vært WOKE. Ukraina er lite kontroversielt.

Da det var EU- debatt i 94 sa Sonja til en journalist at hun var for medlemskap, da fikk hun refs. Men de får ikke refs for WOKE greier fordi pressen er WOKE. Det er ikke kontroversielt å være verdiliberale i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet

Woke er vel innenfor det kongehuset tradisjonelt har stått for, å være imot diskriminering, mobbing, vold etc. Myke verdier mao - ekstrem-woke er de vel ikke. Støtte av krig er en annen historie. Grøsser ved tanken på krompen og kone som regenter.

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (6 timer siden):

Men de får ikke refs for WOKE greier fordi pressen er WOKE.

Kan du poste noen eksempler?

slabbedask
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Woke er vel innenfor det kongehuset tradisjonelt har stått for, å være imot diskriminering, mobbing, vold etc. Myke verdier mao - ekstrem-woke er de vel ikke. Støtte av krig er en annen historie. 

Uten støtte hadde Ukraina vært del av Russland i dag. Er det det du ønsker?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men diskusjonen gjaldt hvor politiske de kongelige skal være. Føler at kongen har mer teft enn krp på det der. Å uttrykke støtte og sympati ovf.  det ukrainske folk er helt naturlig, å dra ned og besøke slagmarken mener jeg at blir i overkant.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
psykedeliker skrev (5 timer siden):

Kan du poste noen eksempler?

Nei de finner du lett selv om du er interessert.

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Nei de finner du lett selv om du er interessert.

Da tolker jeg det som at du ikke har noen eksempler. Din påstand faller dermed på egen urimelighet.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Da tolker jeg det som at du ikke har noen eksempler. Din påstand faller dermed på egen urimelighet.

Tolk som du vil, du hadde svart på akkurat samme måte om jeg hadde kommet med eksempler. Du bare kverulerer. Jeg foreslår du ser en nyttårstale kanskje den med gutter som liker gutter osv. har du bodd under en Stein?

psykedeliker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Du bare kverulerer.

Hadde du ikke noe bedre tilsvar å komme med enn personangrep? Det sier mest om deg...

Skrevet (endret)

«å falle på sin egen urimelighet» og «det sier mest om deg» er etter min mening meningsløse fraser  -  men det sier vel mest om meg, ikke sant? 

Endret av Osten
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det man vil fram til her? Hvorvidt kongefamilien er woke eller ikke så veldig woke/normale?

psykedeliker
Skrevet
Osten skrev (14 minutter siden):

«å falle på sin egen urimelighet» og «det sier mest om deg» er etter min mening meningsløse fraser  -  men det sier vel mest om meg, ikke sant?

Det sier at vi har ulikt syn på retorikk og språklige virkemidler.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
psykedeliker skrev (17 minutter siden):

Det sier at vi har ulikt syn på retorikk og språklige virkemidler.

Kom opp med noe nytt da. Hakk i plata og standardfraser begynner å bli uengasjerende. Det sier noe om 🫵 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...