Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger


Gjest det går rett vest

Anbefalte innlegg

Gjest det går rett vest

Jeg skrev her en gang tidligere ang Trygdekontoret, det at jeg har begynt å jobbe i halvstilling og at overgangsstønaden min ble stoppet da jeg ga beskjed om dette.

Jeg var på Trygdekontoret på nytt og han jeg snakket med lovet å gi beskjed og få fortgang så jeg fikk i gang utbetaling av overgangsstønaden igjen. Han skulle å prøve å få det ordnet til den 20. forrige måned.

Det skjedde selvsagt ikke. Nå har det gått over en måned til, men fortsatt ingen overgangsstønad. Så sitter jeg her i den uheldige situasjon at inntekten min er på bare det halve av da jeg fikk full overg. stønad.

Nå går barnehagerigningen fra januar til inkasso og jeg kan ikke gjøre annet enn å sitte å se på at det skjer.

Og ja, jeg begynner å bli ganske fortvilet. På Trygdekontoret er saksbehandleren min aldri til stede når jeg ringer og ingen andre kan hjelpe meg, bare gi videre beskjeder som ikke blir fulgt opp.

Så spør jeg deg Irene, hva i alle dager skal jeg gjøre for å få noe til å skje? Skal jeg bare sitte på vent til alle store regninger går til inkasso? Eller må jeg si opp jobben og gå tilbake til full overg. stønad for å klare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Det går an å søke om hjelp på sosialkontoret, de forskutterer ut overgangsstønaden, og får tilbakebetalt når Trygdekontoret utbetaler pengene.

Lykke til.

Hilsen

Roseann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene Grøneng

Inkassosaken: Ta kontakt med kreditor og forklar situasjonen, IKKE "sitt og se på at det skjer".

Tk har mulighet for å etterbetale utenom "kjøring" hvis de vil.

Det å "sette seg på ryggen" til saksbehandler pleier å være effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreguuuud som jeg kjenner meg igjen.Regner med at timelønna på trygdekontoret er meget lav,for der jobber de seint ja.

Ikke gi deg.Gjør som Irene sier,"sett deg på ryggen deres".

Lykke til(:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...