Gå til innhold

terapi? øøh


Gjest trrrish

Anbefalte innlegg

nei...andre går i terapi fordi de er deprimert eller har angst mens jeg bare er et dårlig menneske!!!!!!!!!!!!!!!?????

jeg er sikker på noen piller er nok. har vært deprimert og hatt angst noen dager jeg og (siden jeg var 16 minst-og før det var jeg alltid kjempe følsom), og kanskje det er derfor jeg liker å skjære meg fordi jeg blir forvirra når de bare varer noen dager så jeg fatter ikke hva som feiler meg når jeg leser depresjon varer i over to uker og jeg kan være kjempeglad før den tid!! men kanskje jeg har en rar depresjon som gjør meg glad og sånn innimellom, så ville det blitt kurert med SSRI, bare at det har ingen skjønt før jeg forstå det nå idag fordi jeg er glad ofte oxo!

Enkelte typer psykiske problemer arter seg nettopp som at man føler seg som verdens dårligste eller et verdiløst menneske.

Selvskading kan enkelte ganger medføre at man slipper å merke at man har det vondt - nettopp derfor synes man at selvskading er OK.

Enkelte behandlere vil kvie seg for å sette diagnoser på de problemer noen unge mennesker sliter med - blant annet fordi de tenker at diagnoser kan virke som "selvoppfyllende profetier". Jeg synes allikevel du skal fortelle behandleren din at du lurer på hva slags diagnose det vil være mest riktig å si at dekker de problemer du sliter med.

Det er ikke alltid at medisiner har noen nytte i forhold til slike raske og kortvarige nedturer som du beskriver. Også dette er noe som det er rimelig at behandleren din og du prater om.

Psykiske problemer av den typen du beskriver er svært vanskelig å leve med - blant annet fordi det er så vanskelig å sette fingeren på hva som egentlig er galt...

Jeg forestiller meg at du neppe er noe dårligere menneske enn de fleste andre - men at du er sintere enn mange andre - og at du har det vondere enn mange andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...