Gå til innhold

Hvor skaffer jeg meg euro rimeligst?


Melaisa

Anbefalte innlegg

Jeg skal altså til Dublin tirsdag 30. april, og må jo ha med meg litt cash. Jeg skal ha meg en (ganske velfortjent) ferie fra mitt sunne liv, og da går det sikkert med noen euro på pub...

Men hva gjør jeg? Veksler i bank før jeg drar, eller bruker jeg Visakortet mitt?

Noen som vet om det koster noe å ta ut penger i Irland (Skandiabanken).

Jeg blir jo helt stresset av alt jeg har å tenke på *puh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg antar at de nå har skiftet ut de tyske markene, og de franske frankene med Euro i noen av (de norske) minibankene på Gardermoen, og da er visst det billigste å ta ut reisepengene der.

Ellers går det greit å ta ut penger i minibankene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg antar at de nå har skiftet ut de tyske markene, og de franske frankene med Euro i noen av (de norske) minibankene på Gardermoen, og da er visst det billigste å ta ut reisepengene der.

Ellers går det greit å ta ut penger i minibankene.

Med vennlig hilsen

Takk skal du ha, men jeg skal ikke til Gardemoen.

Du har ikke Skandiabanken du.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, men jeg skal ikke til Gardemoen.

Du har ikke Skandiabanken du.....?

Hei,

De har slike Minibanker i Sola/Stavanger, og jeg formoder at de er "oppdaget" på Flesland også... :-)

Nei, jeg har ikke Skandiabanken, men hvis du kan ta ut penger i vanlige norske minibanker, så kan du også ta ut i disse bankene. Du får en god rate, og gebyret er på 20 kr.

Hvis du har VISA/MASTERCARD på kortet ditt kan du ta ut fra minibanker i Irland.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din heldiggris. Det skulle ha vært meg som vandret mellom de forskjellige pubene, hørt på ekte irsk musikk og pludret med de lokale heltene.

God tur, snuppa :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

musha ring dooram doo dooram da,

whack fol my daddy o

whack fol my daddy o

there's whiskey in the jar

Ta godt for deg av den derre jaren da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din heldiggris. Det skulle ha vært meg som vandret mellom de forskjellige pubene, hørt på ekte irsk musikk og pludret med de lokale heltene.

God tur, snuppa :-)

Det er enda over en uke til jeg skal reise, så jeg skal nok klare å bygge opp den misunnelsen enda litt ;-)

Ellers skal jeg tenke litt på deg da.

Har du forresten fått den nye www.adressen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

musha ring dooram doo dooram da,

whack fol my daddy o

whack fol my daddy o

there's whiskey in the jar

Ta godt for deg av den derre jaren da! ;-)

Jeg håper bare at ikke noen har kamera med seg.... Spesielt ikke videokamera :-Þ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Jeg håper bare at ikke noen har kamera med seg.... Spesielt ikke videokamera :-Þ

Det håper jeg. Jeg håper også at vedkommende er ufin nok til å legge filmopplevelsen ut på nettet. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enda over en uke til jeg skal reise, så jeg skal nok klare å bygge opp den misunnelsen enda litt ;-)

Ellers skal jeg tenke litt på deg da.

Har du forresten fått den nye www.adressen min?

Nei, det har jeg ikke. Det er vel ikke bare romantisk kosetur du skal på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skandiabankens visakort tar du ut gratis i utlandet. Ikkeno gebyr, men banken tar 1,75% av beløpet du tar ut (dette er standard i alle banker). Kursen er bedre hvis du tar ut pengene i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med skandiabankens visakort tar du ut gratis i utlandet. Ikkeno gebyr, men banken tar 1,75% av beløpet du tar ut (dette er standard i alle banker). Kursen er bedre hvis du tar ut pengene i utlandet.

Takk for hjelpen, spirito!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heiann:-))

Jeg skal på klubbtur til kvamskogen fredag 26 april. Tror du jeg må veksle inn euro jeg også? Kanskje sånn i tilfelle jeg også skal på pub............. :-))

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heiann:-))

Jeg skal på klubbtur til kvamskogen fredag 26 april. Tror du jeg må veksle inn euro jeg også? Kanskje sånn i tilfelle jeg også skal på pub............. :-))

Mvh

Ikke til Ankerhytten, vel...?

Der var jeg nemlig for to uker siden. Gid du får det like trivelig som vi hadde det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke til Ankerhytten, vel...?

Der var jeg nemlig for to uker siden. Gid du får det like trivelig som vi hadde det...!

Heisann :-))

Det er nok ikke Ankerhytten (vet ikke hvor den er forresten) men trivelig får vi det nok sikkert!!

Gleder meg kjempemasse :-))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...