Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Zyprexus
Skrevet

Hei!

Har mye voks i ørene og skal ha øreskylling hos legen på fredag. Fikk besked om å ta olje i øret noen dager for å myke opp. Men hvor mye olje og hvor mange ganger til dagen bør jeg gjøre det?

stjernestøv
Skrevet
Zyprexus skrev (10 minutter siden):

Hei!

Har mye voks i ørene og skal ha øreskylling hos legen på fredag. Fikk besked om å ta olje i øret noen dager for å myke opp. Men hvor mye olje og hvor mange ganger til dagen bør jeg gjøre det?

Hell olje i øret og la det være der natta over, legg inn en bomullsdott. men mannen gikk med det en hel dag og en hel natt, han skyllet ut selv men noe han kjøpte på apoteket. 

Zyprexus
Skrevet
stjernestøv skrev (48 minutter siden):

Hell olje i øret og la det være der natta over, legg inn en bomullsdott. men mannen gikk med det en hel dag og en hel natt, han skyllet ut selv men noe han kjøpte på apoteket. 

Hvor mye? Bare et par dråper eller fylle helt opp?

stjernestøv
Skrevet
Zyprexus skrev (1 minutt siden):

Hvor mye? Bare et par dråper eller fylle helt opp?

Fylle helt opp. 

Eva Sofie
Skrevet
Zyprexus skrev (19 timer siden):

Hei!

Jeg hadde klart å misforstå med Rivaxør fra apoteket dagen før jeg skulle til legen, men det gikk greit likevel. Legen fikk det ut uten store vanskeligheter - og utrolig godt å få en normal hørsel tilbake!

Det er vel bare indre øregang som skal fylles opp. Det er også anbefalt å ligge på riktig side i løpet av natten - jeg husker ikke nå hvordan. Det står beskrevet f.eks. på NHI.no.

Lykke til!

Lillemus
Skrevet
Eva Sofie skrev (1 time siden):

Jeg hadde klart å misforstå med Rivaxør fra apoteket dagen før jeg skulle til legen, men det gikk greit likevel. Legen fikk det ut uten store vanskeligheter - og utrolig godt å få en normal hørsel tilbake!

Det er vel bare indre øregang som skal fylles opp. Det er også anbefalt å ligge på riktig side i løpet av natten - jeg husker ikke nå hvordan. Det står beskrevet f.eks. på NHI.no.

Når vi har drevet med olje i ørene så har vi fylt helt opp, det er jo ikke store skvetten som skal til. Ligger så med det øret opp en stund og plugger gjerne igjen med en bomullsdott også. Jeg holder ikke ut mange minuttene for jeg synes det er så pyton å være potte tett i øret, som man jo er akkurat da når det er fullt av olje.

Jeg løsnet selv en skikkelig vokspropp i det ene øret en gang, hadde vært nesten helt tett en god stund, det skjer jo så gradvis at det ikke alltid er like lett å få det med seg. Den følelsen da det løsnet der jeg sto på badet og skylte med skylleballong med varmt vann - det var fantastisk! Jeg følte det som jeg hørte like godt som en ugle etterpå! Plutselig hørte jeg den minste lyd! 😂

AnonymBruker
Skrevet

Noen dråper olje i øret, ligger i 10 min, gjenta på andre siden. 3 dager helst før legebesøk.

Anonymkode: 244ab...278

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...