Gå til innhold

Hva er det som skjer i samfunnet?

Anbefalte innlegg

Gjest hvemsomhelst

Jeg har vært tidligere utsatt for voldtekt og mishandling. Man kommer seg videre man blir ikke helt den samme igjen. Sorgen over historien må man bære med seg.

Jeg bare ble helt iskald i går. Hadde vært hos frisøren og skulle kjøre rulletrapp ned fra der (Oslo S).. da en mann spør meg om jeg skal ha en kaffe og tar tak i meg og tilbyr ja dere skjønner.. Er det slik at man ser anderledes ut etter noe slikt eller.

Jeg er ikke i rusmiljø og er heller ikke utfordrende kledd. Jeg har ikke risikoadferd og har et helt ordinært utseende, men hvorfor skal horekunder få gå fritt slik.. jeg ble bare livredd igjen. Man roper jo ikke hjelp men det setter mange følelser i sving da. Jeg tror ikke jeg setter mine ben der igjen. Kan man rope eller anmelde trakasering? Eller er jeg bare overfølsom og hårsår???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49308-hva-er-det-som-skjer-i-samfunnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har opplevd noe av det samme, sto utenfor et gatekjøkken for noen år siden, da en fyr stoppet bilen sin og spurte hvor mye jeg tok i timen...

ble utrolig sint og redd, hadde det ikke vært for at en kamerat av meg hadde fått med seg alt sammen og holdt meg fast så hadde jeg slått fyren ihjel tror jeg...

Jeg vet ærlig talt ikke hva som er i ferd med å skje med samfunnet, men jeg liker det ikke...

ville bare du skulle vite at du ikke er den eneste som har fått det en "smell" når det gjelder dette her...

kos og klem

Hei!

Jeg har opplevd noe av det samme, sto utenfor et gatekjøkken for noen år siden, da en fyr stoppet bilen sin og spurte hvor mye jeg tok i timen...

ble utrolig sint og redd, hadde det ikke vært for at en kamerat av meg hadde fått med seg alt sammen og holdt meg fast så hadde jeg slått fyren ihjel tror jeg...

Jeg vet ærlig talt ikke hva som er i ferd med å skje med samfunnet, men jeg liker det ikke...

ville bare du skulle vite at du ikke er den eneste som har fått det en "smell" når det gjelder dette her...

kos og klem

jeg tror det kommer av den usikkerheten vi stråler ut..det er rart, mange som har opplevd en voldtekt, har lett for å oppleve det igjen.

ikke fordi vi ser ut som horer/narkomane osv. men fordi vi ser utrolig sårbare og usikre ut, vi ser rett og slett ut som ofre for noe..tror jeg...og da er det lett for at ting skal skje igjen, fordi voldtektsmenn "leter" etter "sånne som oss"

Gjest ikke nick nå??

jeg tror det kommer av den usikkerheten vi stråler ut..det er rart, mange som har opplevd en voldtekt, har lett for å oppleve det igjen.

ikke fordi vi ser ut som horer/narkomane osv. men fordi vi ser utrolig sårbare og usikre ut, vi ser rett og slett ut som ofre for noe..tror jeg...og da er det lett for at ting skal skje igjen, fordi voldtektsmenn "leter" etter "sånne som oss"

Kjære dere andre to.. og Maxime ga meg svaret på HVORFOR man er mer utsatt.

Man er jo livredd for at noe vondt skal skje igjen . Man skjønner ikke HVORFOR man er et offer..man er så tråkka ned i søla .. er det derfor mange voldteksofre (ikke alle) tilslutt ikke orker mer og starter et vondt liv.. jeg bare spør???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...