Gå til innhold

Selvskading


Gjest ikke så lett

Anbefalte innlegg

Gjest ikke så lett

Har vært plaget med angst og depresjon i noen år og i det siste har tanken på selvskading stadig dukket frem.

Er samtidig redd for følgene av å gjøre noe slikt.Innbiller meg at jeg ved å skade meg selv,kan fjerne noe av smerten jeg har inni meg.Samtidig synes jeg at jeg fortjener å ha det vondt.Har ofte selvmordstanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trrrish

få hjelp til å bli frisk fra angst og depresjon istedet du! selvskading løser ingenting, gjør deg bare til et forferdelig menneske som alle hater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt fortjener du ikke å ha det så vondt!

Men du lindrer ikke den psykiske smerten ved å skade deg selv fysisk... Jeg skjønner at det føles sånn... Når jeg slår meg eller noe sånt, så fascinerer det meg alltid hvor akseptabel fysisk smerte er, og hvor mye lettere den er å forholde seg til enn den psykiske.

Men jeg vet jo at selv om jeg kan kjenne etter på den fysiske smerten for en stund, så forsvinner jo ikke den psykiske.... Den er der hele tiden likevel....

Kjære deg, jeg håper at du har noen du stoler på, og som du kan prate med... Ikke skad deg selv... Prøv å forestille deg om det var et menneske du var glad i som ønskte det samme! Da ville du ha stoppet vedkommende...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få hjelp til å bli frisk fra angst og depresjon istedet du! selvskading løser ingenting, gjør deg bare til et forferdelig menneske som alle hater.

Selvfølgelig gjør det deg ikke til et forferdelig menneske som alle hater! Jeg hater da ingen av de jeg kjenner som skader seg selv! (Jeg hater egentlig ingen i det hele tatt...!) Men jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe dem... Og få dem til å forstå hvor verdifulle de er for meg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Har det på samme måte.. må gjøre noe bare for å få vekk smerten, er villig til nesten hva som helst når det står på som verst...bra jeg ikke har tilgang på våpen etc :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipoline

Kjære deg!

Vær så snill å ikke begynn å løse dine problemer med å skade deg selv. Det er en umulig måte å kommunisere på. Det kan ofte lindre der og da, men fører med seg så mye skam og smerte. Og andre mennesker rundt deg blir ofte skremt. Selvskadingen utvikler seg ofte og blir nesten noe man blir avhengig av. Tilslutt ender du som et menneske med arrete kropp og en lang journal fra legevakten. Tro meg; det er ingen ønskesituasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg.

Du fortjener ikke å ha det vondt. Du fortjener et godt liv. Du trenger nok hjelp til å sortere opplevelser og følelser og hjelp til å snu tankemønstrene dine.

Du må ikke begynne å skade deg selv. Selv om fysisk smerte kan lindre psykisk smerte for en stund, forsvinner ikke den psykiske smerten. Det følger skamfølelse ved å skade seg sjøl. Dermed har du skaffet deg et nytt problem, som får deg til å få et enda mer negativt syn på deg selv.

Ønsker deg alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få hjelp til å bli frisk fra angst og depresjon istedet du! selvskading løser ingenting, gjør deg bare til et forferdelig menneske som alle hater.

Kommentar til trrrish.

En er ikke et forferdelig menneske som alle hater om en skader seg sjøl.

Jeg kjenner flere personer som har drevet med sjølskading. De er fine, oppegående, intelligente, omsorgsfulle jenter som jeg har stor respekt for, og som jeg er veldig glad i. De har opplevd ting i tidlige barneår som har satt spor, og som har ødelagt selvbilde og personlighetsutvikling.

To av dem har sluttet å skade seg sjøl. Begge har kommet langt i arbeidet med å bli "frisk".

Tror mange av dem som skader seg sjøl er ekstra følsomme personer som. De trenger hjelp og støtte for å se seg selv som det de egentlig er: VERDIFULLE, BETYDNINGSFULLE MENNESKER.

Mange gode ønsker om et godt liv for deg og for alle som har svart "ikke så lett"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Selvfølgelig gjør det deg ikke til et forferdelig menneske som alle hater! Jeg hater da ingen av de jeg kjenner som skader seg selv! (Jeg hater egentlig ingen i det hele tatt...!) Men jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe dem... Og få dem til å forstå hvor verdifulle de er for meg!

Klem fra

Du trenger noen som har tid til å prate med deg, hjelpe deg med å få sortert alt det psykiske kaoset.

Skjønner at selvskading kan virke fristende, siden fysisk smerte er helt konkret og dermed lettere å forholde seg til enn psykisk smerte!

Å skade seg selv kan nok virke befriende akkurat i det øyeblikket du gjør det, MEN på lengre sikt gjør det bare vondt værre! Det er ikke noe hyggelig når alle spør og legger seg oppi sår og arr man får (egen erfaring). Det vil bare gjøre deg mer usikker og gi deg dårligere selvtillit på sikt! Ta deg heller en hard løpetur når du har aggresjon som må ut. Da kan du ta deg ut så du blir helt gåen, uten at det er farlig! Snarere tvert om.

Håper ellers du får hjelp med det du sliter med! Hvis iikke bør du ta kontakt med legen din som kan hjelpe deg videre, henvise til psykolog f.eks.

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...