Gå til innhold

GOD definisjon på"mangelfull utviklede sjelsevner"


Gjest losp

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hørt dette brukes i andre sammenhenger enn i rettpsykiatriske vurderinger.Har begrepet sammeneheng med lav intelligens?Er dette farilg eepersoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lurt litt på det samme....

Siden definisjonen ofte blir brukt på mennesker som har begått alvorlige forbrytelser, så hadde jeg ikke satset på at de var harmløse hvertfall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på det samme....

Siden definisjonen ofte blir brukt på mennesker som har begått alvorlige forbrytelser, så hadde jeg ikke satset på at de var harmløse hvertfall.....

Mangelfullt utviklede sjelsevner, eller ute av stand til å sette seg inn i andre menneskers følelser. (Empati)

Nei, mange har den diagnosen, blandt annet noen barn med ADHD, det betyr overhodet ikke at der er farlige på noen måte, eller at de er ute av stand til å tilegne seg denne kunnskapen.

Jeg vil tro at en voldsforbryter som får denne betegnelsen også har flere psykiske mangler, og at de samlet sett kan føre til at de ender opp som drapsmenn/kvinner.

For ordens skyld, ikke alle som dreper har en diagnose, noen er bare på feil sted til feil tid, og noen gjør det med viten og vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marina

En enkel GOD definisjon finnes vel ikke, men la oss ta den folkelige versjonen. Siden vi er her inne.

svekkede sjelsevner betyr kort og godt at du ikke mottar. Du mottar ikke hva som er feil, og heller ikke hva som er riktig. Du forstår ikke hvorfor saker er som de er, og kan ikke trekke konklusjoner ut fra hva som er riktig/galt. I et dikt sammenheng så betyr det vel at du ikke føler.... hva som er rett og galt, du kan ikke forstå ting uten å få bevis og du kan ikke forstå det som blir sagt på en enkel måte. Det er viktig å forenkle ting, men kanskje det blir for enkelt til tider? Dette er vel hva som kalles svekkede sjelsevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...